sokol07 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Witam wszystkich, Wracam po kilku latach nieobecności jako że odnowiły mi się chęci do modelarstwa rc... I od razu, niestety, z problemem. Otóż... Chciałem przywrócić do życia i używalności kosiarkę z tytułu, załadowałem akumulatorki, posprzątałem pokój i ujawnił się problem. Heli lata, jakby brakowało mu mocy: przy pełnych obrotach nie tylko nie wznosi się, ale opada. Pierwsze podejrzenie padło oczywiście na akumulatory, ale na drugim jest to samo. Sprawdziłem na potencjometrze, znamionowo mają 3,7V, dają 3,8 i 3,9. Gdzie szukać przyczyny takiego cudacznego zachowania? W sumie zależy mi na odzyskaniu tej zabaweczki w pełnej sprawności, bo pomykanie nią po mieszkaniu dawało mi sporo frajdy. Ktoś ma może jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny? P.S. Raz jeszcze witam wszystkich, jako Syn Marnotrawny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEryk Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Jeśli długo leżały, mogły stracić dużo ze swojej pojemności. Naładowany powinien mieć 4,2V. Pod obciążeniem spadek może być znaczny, na skutek zwiększenia się oporności wewnętrznej ogniw. Możesz sprawdzić (ostrożnie) jakie napięcie mają ogniwa pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol07 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Pod pełnym obciążeniem, tzn przy pełnej mocy głównego silnika? To znaczy... Podłączyć, włączyć i zmierzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEryk Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Tak byłoby najlepiej, ale mało bezpieczne. Napięcie nie powinno spaść o więcej niż 0,2 0,3 V. Zamiast helikoptera bezpieczniej będzie użyć rezystora o odpowiedniej mocy i oporności i obliczyć np rzeczywistą pojemność pakietu korzystając np z takich wzorów: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32312-ogniwa-li-pol-wzory-i-obliczenia/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol07 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 A gdyby zdjąć łopaty wirnika i włączyć na ful? Nie będzie niebezpieczeństwa dekapitacji... No, może skaleczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Tylko ze wtedy silnik nie będzie pobierał dużego prądu. Albo sprawdź jak wyżej albo kup nowy pakiet, nie powinien być drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol07 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Ok, jak dobrać rezystor "zastępczy", który by udawał cały układ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEryk Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Tutaj bardziej zaawansowani koledzy niech się wypowiedzą, jakie wartości przyjąć. Przyjmijmy napięcie naładowanego pakietu na 4,2V, pojemność pakietu masz tam pewnie 110mAh. Obciążając prądem 1C ciągniemy 110mA. Czyli mamy 4,2V / 0,110 A = 38 omów. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli źle liczę. Wymagana moc 4,2V razy 0,11A daje około 0,46W. Czyli najbliższe w typoszeregu będą 36 omów, 39 omów pół wata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol07 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Pojemność jest 120mAh, czyli 35 omów licząc w ten sposób. To daje opornik 36 omów, 0,5W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEryk Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Jeśli dobrze policzyłem, to by się zgadzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol07 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Ok, Wasze podejrzenia się sprawdziły, lipole dawały 2,8V... Więc muszę znaleźć nowe... Czy ktoś ma może namiary na sklep, gdzie mieliby te aku dostępne? Bo w moim zaufanym sklepie niestety widzę, że "chwilowy brak"... Ewentualnie... Czy podwozie i akumulatory od Colibri v4 pasują do v4.5? Albo czy akumulatory od Solo Pro 260 są zgodne z kolibrem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi