Skocz do zawartości

Cessna 172 + 180


sailnet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowilem podzielic sie swoimi uwagami na temat tego nietypowego zestawu (nietypowego bo bardzo malo jest w necie informacji na temat samolotow rc z silnikiem 180).

Zestaw kupilem jesienia 2007 na allegro - czesciowo rozbity, ale udalo sie go doprowadzic do uzywalnosci.

rozpietosc: 80cm

silnik: 180 z przekladnia

apartatura: 4 kanaly (wysokosc, kierunek, obroty, jeden pozostal na lotki ale nie montowalem)

zasilanie: 7,2v (6x1,2 AAA)

 

Nie bylo wiekszych problemow z nauka pilotazu, model po wytrymowaniu lata bardzo ladnie, ale krotko (ok 10min) wiec zaczalem eksperymentowac z ogniwami. Oryginalnie byl pakiet ni-cd. Kupilem na allegro 6 ogniw ni-mh pentagram 1000 i taki sam zestaw forever 850. Na poczatku bylo super, silnik ladnie krecil wylatalem ok 5-6 h - wszystko spisywalo sie swietnie.

Jednak zima zaczely sie problemy - zwalalem to na temperature - tzn. silnik obcinal przy maksymalnych obrotach. Wymienilem silnik na nowy - to samo. Wiosna nie przyniosla zmiany. Obecnie musze latac przy bezwietrznej pogodzie gdyz silnik ledwo kreci. Jak wrzuce maxa regulator momentalnie odcina. Zrobilem pomiar pradu i moj silnik potrzebuje ok.2,5 A na maksymalnych obrotach, a ogniwa ni-mh daja jakies 1,8 przy napieciu 7,2. Gdy wloze pakiet ni-cd nie ma problemu silnik ladnie kreci ale te ogniwa sa juz weksploatowane i model lata ok 5 min. Czytalem na forach, ze ludzie z pakietow AAA ni-mh zasilaja silniki 280 i nie ma wiekszych problemow. Ja mam slabszy silnik i u mnie te pakiety nie wydalaja. Ma ktos z Was doswiadczenia w zasilaniu 180-tek? Z ogniw ni-mh bylem na poczatku bardzo zadowolony - model latal ponad 30 min, krecil podstawowa akrobacje, radzil sobie z wiatrem itd.., obecnie musze czakac na idealne warunki i ledwo idzie w gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masz za słabe akumulatory - nie są wstanie oddać wymaganego prądu. Regulator odcina, bo napięcie na pakiecie spada poniżej napięcia progowego. Ogniwa konsumenckie mają sporą rezystancję wewnętrzną i nie nadają się od obciążania ich nawet takimi prądami. Powinieneś stosować ogniwa wysokoprądowe - modelarskie, a najlepiej przejść na zasilanie ogniwami Li-pol lub Li-ion. Oczywiście wiąże się to z zakupem odpowiedniej ładowarki i stosowaniem regulatora, mającego odpowiednie napięcie odcięcia - dostosowane do zasilania Li-pol.

Kiedyś używałem 7xAAA do zasilania silnika klasy 300. Pakiet mocno się grzał, a jego żywotność wynosiła ok. 15-20 cykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.