Adas Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 RWD13 zestaw pomysłu i produkcji Marka nabyłem jakiś czas temu, po dwóch miesiącach, przystąpiłem do montażu. Zajęło mi to zadanie około 3dni, po pracy po ok 3 godzinki, czyli wolna sobota, a w niedziele można robić oblot. RWD13 (EPP) : rozpiętość 1000mm, waga do oblotu ok 330 gram (uważam to za dobrą wagę dla tego modelu, nie chciałbym by był lżejszy:) silnik Emax CF2822 (troszkę niby za duży i za ciężki, ale innego nie chcę w tym modelu) regulator Redox 30A( taki miałem, waży prawie tyle co pakiet) (39gram) pakiet Redox 2S 7.4V 700mah 20C (37gram) piasta prop saver i śmigło 8x6 SF serwa w kadłubie, ster wysokości Turnigy 9 gram, ster kierunku Tower Pro 9 gram, lotki 2 x Tower Pro SG 51R 6gram. Montaż jest szybki, początkowo kleiłem go klejem Dragon polimerowy 250ml (ok 5zł), i klejem Dragon CA (póki przyszła przesyłka z CA joker i przyśpieszaczem, zużyłem chyba 5 opakowań po 2ml) bo skończył mi się klej CA joker. Jako przyśpieszacz używałem wody z sodą, plus atomizer od jakiegoś leku. Kadłub poszedł momentalnie, wklejenie steru kierunku i wysokości także, tu uwaga, ja nie radzę jak w instrukcji smarować klejem steru kierunku by go wzmocnić, albo zostawiamy jak jest, albo rozcinamy i wklejamy dwa gotowe kupione zawiasy nylonowe, ewentualnie robimy je z dyskietki komputerowej. Ja jako mocowania bowdenów dawałem „baryłki” na imbus. Nakrętki zabezpieczyłem klejem polimerowym (opcja dla Loctite) . Kable od serw wypuszczamy na przód kadłuba. Po sklejeniu kadłuba (ale to było szybkie i proste nawet dla laika jak Ja), przychodzi czas na skrzydła, samo nacinanie i wklejanie wzmocnień z płaskowników węglowych poszło sprawnie i szybko, oczywiście tylko i wyłącznie klej CA plus przyśpieszacz. Następnie wklejanie żeber, pierw od strony lotek, a później od strony natarcia, można użyć spinaczy do prania, a raczej suszenia prania . Ja lotki zrobiłem wg (przynajmniej) mnie najlepszym rozwiązaniem, czyli dwa serwa, krótki popychacz i mocowanie popychacza (bowdena) baryłka z imbusem. Lekkie serwa, przyklejone zarówno do pianki skrzydła jak dolną ich częścią do żebra. Przed przyklejeniem żeber należy powiększyć otwory w żebrach by kabel serw mógł bez problemu przejść. Mając skrzydło całe, wklejamy je, ja pierw do kadłuba wkleiłem element oryginalnego napędu lotek, robiac w nim dwa otwory na przewody od serw lotek. Wklejony element usztywnia górę kadłuba. Wklejamy skrzydło, pierw patrząc, czy ma ten sam wznios z prawej i lewej strony. Kable od serw wypuszczamy na przód kadłuba. Po wklejeniu, montujemy zastrzały z włókien węglowych, odcinamy je z zapasem długości wklejamy w otwory środkowego żebra i w kadłubie( miejsce wklejenia to taka kropka ), uwaga by nie zwichrować skrzydła, także dajemy klej na górze przy żebrach, a dół, pierw regulacja wzniosu i natarcia prawej i lewej połówki skrzydła i gdy już jest równo aplikujemy CA i lecimy przyśpieszaczem. Ja zrobiłem sobie osłonki zastrzałów z plastikowych rurek, coś ala słomki( nie wiem skąd je mam i od czego były, czyżby prezent po zakrapianej imprezie:)). Zostaje przykręcenie silnika na wkręty, dajemy na górze podkładki (plastikowe metalowe), by zrobić skłon i wykłon, ja do tego ile ich dać użyłem aplikacji w komórce „poziomica” ok 4,5 stopnia w dół i 2 w prawo. Przykręcamy silnik, dokładamy regulator, odbiornik, podpinamy wyprowadzone kable od wszystkich serw ( wiadomo do lotek użyłem kabla Y więc z lotek jest jeden kabel). I zostaje, przykleić maskę z jednej strony, a z drugiej wkleić patentny rzep . Oczywiście by się ładnie zasklepiło robimy opisane podcięcia (instrukcja marka). Pozostaje wyważenie modelu!. U mnie SC mam ustawiony na 45 mm od natarcia i nie tykam już tego . Do podstawowego podwozia robimy, ozdobne( bo nie dla wzmocnienia) amortyzatory i drążki podłużne. Wykonałem tylne kółko z pręcików bodajże 0,8mm dołączonych do zestawu (waga kółka i drucików ok 2,5 -3grama). Model po wyważeniu, gotowy do lotu. Bardzo prosty do wykonania i co się okazuje, fajnie latający model. Polecam . Zdjęcia po kolei z budowy tego cuda;). Sorki, ale ten model mnie cieszy Jedno serwo się uszkodziło, zrobiło kilka machnięć i zaczeło drżeć, dobrze kupiłem 3 sztuki.. A tu link do dzisiejszego oblotu (HD) Po regulacji steru wysokości, model lata jak talala, nic już w nim nie reguluję, tylko latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 mam ten sam pakiet i u mnie pakazuje na wadze 44 gramy , model fajny gratuluje. reg tez chyba za duzy i za ciezki jest wystarczyl by 20A w zupelnosci , no chyba ze nie maiales akurat innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Hmm, pakiet ważyłem, z dwa razy i wychodziło dokładnie 37,29 grama . Może teraz chińczyki mniej lutu ładują hehe:). Model przy oblocie cieszy, taki tam dziwny stwór . Model z uwagi na dosć niską wagę (nie którym wyszedł jeszcze lżejszy) nadaje się na bezwietrzną lub gdy jest mały wiatr, pogodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 patrzac na fotke troche dluzszy jest ten pakiet, pewnie masz juz ten nowszy model, dluzszy ale wezszy i moze waga mniejsza , mniejsza o pakiet model lata bardzo fajnie i powoli , jeszcze nie mam modelu z epp i powiem ze tez o tym RWD myslalem , i cenowo nie drogi , moze sprawie sobie, pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Pakiet otrzymałem wczoraj. Generalnie, ten silnik przy śmigle 8x6, potrzebuje 3S, bo przy 2 S to śmigło możnadać nawet 11x7 tyle, że wtedy podwozie trzeba by podwyższyć .Przy 2S 7.4V i tym śmigle, ciąg jest w okolicach 300 gram. Aczkolwiek model z kółek startuje po 1,5m. Może jutro wrzuce 2 film na youtube, dziś miałem z 4 starty i 4 lądowania, dzięki kolegom, którzy śmigali F22 kami za nagranie filmów. Modelik polecam, lekki i mocny jest, łatwy do złożenia, fajnie lata, nazwa kodowa koczkodan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 ja latam na tym samym pakiecie ale z silnikiem e max cf2805 i na smigle 6 cali daje rade 2 platem 400g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Na 2S jest lepszy niż mój, śmigło 6x4 i te 400 gram ciągu nie jest złe. Tak se myśle by go se sprawić i włożyć do easy stara zamiast szczotki Permax 400ta co to w porywach ma tylko 300 gram ciągu także na śmigle 6x4 (większe nie wejdzie), jak już padnie permax zużyją mu się szczotki to wtedy wymiana na CF2805 itp. Do tego regiel 20A, obecny pakiet 2S 2200mah Zippy Flight Max i dalej ognia, choć korci włożenie mocnej bezszczotki i zrobienie z easy stara małej torpedy, no zobaczymy, a już mi się śni pionowy start hehe:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi