Kruszek1985 Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 Witam Zakupiłem kiedyś na allegro silnik oes max 140rx z nowym tłokiem, korbowodem i głowicą z 2 świecami. Na jakim paliwie najlepiej latać i jakich świeć używać ?? Pytam ponieważ mam problem tego typu że jak ustawie wysokie obroty i opuszczę gaz to później nie może się wkręcić na obroty (zalewa się) Dopiero jak zacisnę wężyk od paliwa silnik wchodzi na obroty. Czy jakoś reguluje się pompę paliwa :?: Czy stosuje się jakieś bajpasy do odprowadzania naddatku paliwa :?: Kiedy się reguluje tą śruba na mimośrodzie w gaźniku i jaki ona ma wpływ na prace silnika.
boruta Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 Jest to typowy objaw ochładzania świecy na wolnych obrotach. Po pierwsze wyreguluj (zuboż) skład mieszanki wolnych obrotów (znajdziesz z opcją "szukaj") Po drugie, jeżeli regulacja nie pomoże, spróbuj założyć cieplejszą świecę. (jakie masz teraz?) Najpierw jednak regulacja. Poczytaj: http://manuals.hobbico.com/osm/140rx-manual.pdf No dobra. Przykręcaj górną, poziomą śrubkę przy gaźniku. O 1/8 obrotu, aż do skutku.
Kruszek1985 Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Opublikowano 6 Maja 2008 Regulacja nie pomaga ponieważ jak przykręce za duzo to na wysokich wchodzi na obroty i obcina po czym znowu sie wkręca itd. A jak dam na wysokich tyle ile trzeba to znowu jest problem na niskich. Pewno możliwe że problem tkwi w świecach bo teraz mam założone pierwsze lepsze z brzegu i nawet nie wiem jakie Chciałbym kupic komplet dwuch nowych teraz tylko pytanie jakie ?? No i narazie paliwko miałem bez nitra 1%i tu tez może być błąd. No ale zmienie paliwo i świece i będe myslał dalej tylko te świece zmienić na jakie ??
boruta Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Ta regulacja jest tylko do wolnych obrotów i początku ich zwiększania. Za wysokie odpowiedzialna jest iglica. Jeżeli wariuje na wysokich, to może problem z regulacją tkwi w pompie, na której w ogóle się nie znam. Po pierwsze przedmuchaj wszystko dokładnie. To raczej nie problem świecy (tymbardziej, że jest podwójna), ale jeżeli wsadzone są radzieckie wynalazki, to może i tak... Pożycz od kogoś świece oesa, np. A5 i zobacz.
Kruszek1985 Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Opublikowano 6 Maja 2008 Tz. silnik ładnie chodzi na wysokich jak mu dobrze podkręce iglice ale jak dłużej pochodzi na wolnych to o wkręceniu na wyskokie moge zapomnąc zwłaszcza jak szybko dodam gazu. Wtedy gaz na maksa a on sobie tyrka pomalutku ;P Podejrzewam że może być tak jak muwisz że świece zabrdzo sie wystudzają, może własnie przez złą ciepłote albo że paliwo ma tylko 1%nitra. Sama pompa nie ma żadnej regulacji, przynajmniej ja nie zauważyłem. Silnik kupiłem od Świderka który mówił że pompa jest po przeglądzie w chinach. Wszytsko jest napewno czyste silnik dostałem w kawałkach i musiałem go złożyć ;P
klaps6 Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 jak dłużej pochodzi na wolnych to o wkręceniu na wyskokie moge zapomnąc zwłaszcza jak szybko dodam gazu Czyżby objawy przelewania się na wolnych obrotach? Nie ma cudów bez dobrej regulacji to nawet najlepszy silnik nie będzie pracował. Skoro bierzesz się za takie sporawe już silniki to powinieneś radzić sobie z regulacją.
boruta Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 napisze jeszcze raz: to typowe zachowanie dla niewyregulowanego silnika. Najpierw ustawiasz iglice na pełnym otwarciu przepustnicy, na najwyższe obroty, potem zjeżdżasz gazem na minimum i nie zmieniając ustawień iglicy, regulujesz skład mieszanki tą śrubką u góry. (przekręcaj po 1/8 obroty, nie więcej), aż zacznie w miare płynnie wchodzić na obroty przy otwieraniu gardzieli. Dając cieplejszą świece, musisz liczyć się z tym, że na wysokich obrotach może Ci się łatwo przepalić. Jeżeli silnik ma za sobą trudne dzieciństwo, to niestety musisz nauczyć się zwiększania obrotów stopniowo (najpierw 1/4-1/3, potem full). Na początku na słuch, potem już odruchowo. Nitro na pewno pomoże w regulacji, ale nie przesadzaj. 5% wystarczy, lub 10%, kiedy jest już zajechany.
Kruszmen Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Silnik 140RX jest przystosowany do pracy na minimum 20% nitrometanu i tylko na oleju syntetycznym. Na gorszym paliwie nigdy go nie wyregulujesz poprawnie a rycyna załatwi pompę paliwa. 140 RX jest motorem wyczynowym o odpowiednio dobranym stopniu sprężania i rządzi się innymi prawami eksploatacyjnymi niż zwykłe dwusówiki. Pamiętaj paliwo to min 20% nitro i ok 20% syntetyka E.D.L inaczej ta regulacja to walka z wiatrakami.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.