Skocz do zawartości

WASP V3 nowy nabytek


Andych

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj w końcu dotarł do mnie pierwszy heli.

Zdecydowałem się na ten model, bo cena przystępna, a model ma wszelkie cechy pozwalające zapoznać się z działaniem samego helika jak też konfiguracją nadajnika, bo na razie wszystkie występujące tam określenia to czarna magia.

Kilka fotek zestawu, tak na szybko wykonanych telefonem (później wymienię), bo aparat dzieci wywiozły na kilka dni.

Opakowanie i co w środku:

Wasp1.jpg

Wasp3.jpg

Wasp4.jpg

Wasp5.jpg

Wasp6.jpg

Już się kręci:

:D

Wasp7.jpg

W modelu jest gyro które pilnuje ogona, ale działa chyba za słabo (prawidłowo zmienia kąt ale po chwili jakby odpuszczało lekko i zaczyna kręcić modelem), albo coś źle podłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem upgrade do mojego Waspa, to jest ta wersja, są różne.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6658

Tak to wygląda w całości:

DSCF4813r.jpg

DSCF4814r.jpg

I mam problem, bo snapy kulowe chodzą z dużym oporem, a najgorzej te na compensatorze.

Miałem nadzieję że jakoś to się ułoży, ale minęło 2 dni i poprawa minimalna, jak to można dotrzeć aby chodziło bez oporów?

Kolejna wątpliwość, to jaki klej użyć do śrubek, lekki czy mocny? Czy po użyciu mocnego da się potem taką śrubkę odkręcić, zresztą umieszczam zdjęcie takich jakie mam, podpowiedzcie który z nich będzie najlepszy.

DSCF4826r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile dokladnie daleś za wszytsko w zł czy doliczyli cło i jakies podatki? i ile ono wynosiło? ile wynosi cena końcowa w zł bo nie wiem ile mam zbierać :D :]

 

rozumiem że kupowałes w hobbycity.

czy w zestawie jest wszytsko z aparaturą? czy mozna se zmieniac mode? bo ja osobiście preferuje i nauczyłem sie latać heli i samolotach na mode 1

 

 

ile dni czekałes na przesyłkę i jak wyglądał jej odbiór ?

to narazie tyle z moich pytań ale możliwe że będą następne :P :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym się różni ten http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6450 od tego http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6635

 

oprócz tego że ten drugi jest droższy

 

andych, co było w zestawie tego heli? był silnik regler gyro i li-pole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, Robraf, zadajesz pytania z prędkością CKM`u. ;D

Ale po kolei, na temat zakupów w UH nic więcej nie da się powiedzieć co by nie padło w wątku: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1229

Generalnie cena odpowiednia do bieżącego kursu, cło jak się ma farta to nie ma, jak nie to boli i trzeba płacić. Dostawa to też ruletka, ja zamawiałem 3 przesyłki na przestrzeni 10 dni, a do mnie docierały w kolejności odwrotnej do zamawiania na przestrzeni 3 tygodni, z tym że to nie tylko wina naszej poczty i cła, ale tym razem i chinole zawalili wysyłkę 1 zamówienia chociaż wszystko mieli na stanie.

W tym zestawie nie ma aparatury, to co jest uwidoczniłem na zdjęciu i w opisie.

Nie widziałem tej drugiej wersji więc szczegółowo nie odpowiem na temat różnic, ale generalnie ta tańsza jest 4 kanałowa (do sterowania są tylko 3 serwa), a ta droższa już 6 kanałowa (dodatkowe Serwo do sterowania głowicy) i dodatkowo aluminiowe elementy głowicy. Dokładniej widać to na stronie producenta:

http://www.skyartec.com/b2b/products/rc-helicopter/RC_helicopter.html

http://www.skyartec.com/b2b/products/rc-helicopter/RC_helicopter.html

Ten mój upgrade zmienia głowicę na taką jak jest już w Wasp V4:

http://www.skyartec.com/b2b/products/rc-helicopter/RC_helicopter.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam problem, bo snapy kulowe chodzą z dużym oporem, a najgorzej te na compensatorze.

Miałem nadzieję że jakoś to się ułoży, ale minęło 2 dni i poprawa minimalna, jak to można dotrzeć aby chodziło bez oporów?

 

Z tego co ja sobie poczytałem, to można snapy delikatnie zgnieść szczypczykami.

W mojej W-39 nie sprawdzałem tego, bo raczej ma więcej luzów niż za ciasnych snapów :) ale powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupilem taki sam Heli ale za zadne skarby nie moge go uruchomic , nie wiem moze cos zle robie a w instrukcji nic nie ma . Moze ktos opisac albo pokazac zdjecie w jaki sposob go uruchamia ? Mam namysli kontroler radiowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby coś pomóc to musimy wiedzieć, jaki masz odbiornik i nadajnik, ewentualnie może to jest wersja RTF, więc wszystko fabryczne, a takiego nie widziałem.

Podłączenie generalnie tak jak w samolocie, regulator na gaz, żyroskop ma dwa kabelki, więc ten z trzema przewodami na kanał steru kierunku, a wtyczka z pojedynczym kabelkiem u mnie poszła na AUX1. Serwo tylne (poruszające rotorem w osi podłużnej) na kanał steru wysokości, a boczne na kanał lotek i powinno być wszystko OK. Pozostaje ustawienie nadajnika, ale to już indywidualna sprawa, w zależności od tego, jaki posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, czegoś nie rozumiem, skoro wszystko działa to, co nie działa?

Czy przez silniczki rozumiesz serwomechanizmy sterujące łopatami, a nie działa silnik główny? Czy ewentualnie główny silnik też kręci a nie przekłada to się na obroty rotora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, za co przepraszać, po to jest forum.

Ale mnie zastanawiają Twoje problemy uściślij, co było nie tak z głównym silnikiem?

Pytam, ponieważ niektórzy mogą się już zastanawiać, dlaczego pytałem czy jest możliwe, aby silnik się kręcił, a nie kręciły łopaty.

Otóż miałem ku temu powód, jak wcześniej wspomniałem miałem z tym helikiem śmieszne doświadczenia, ale ponieważ traktuje go jako doszkolenie się w temacie, więc mnie nawet nie bulwersowały. Konkretnie chodzi o zdarzenie samoczynnego przestawienia się łożyska jednokierunkowego (tak się chyba tłumaczy „One way Bering”), zaczynało pracować w przeciwną stronę, co właśnie powodowało, że silnik się kręcił, a łopaty nie. Zdarzyło się to akurat przy montażu w/w upgradu mocowania łopat, więc z początku myślałem, że sam coś nabroiłem, ale po przestawieniu łożyska i ponownym montażu, kiedy dałem ful gaz znowu się przestawiło, dodam, że w tym momencie był zamontowany tylko sam wał główny i pracował tylny rotor, więc obroty były spore.

Być może też zdarzyła się Tobie analogiczna przypadłość, a to by było już wskazaniem, że trzeba się dokładnie tematowi przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Odświeżę trochę temat, powiedz mi Andych, czy też masz problem w tym Wasp-ie z żyro?

U mnie jest coś takiego, że jak go włączę, to żyro nie chce się zalogować, pomaga tylko odłączenie go od odbiornika i ponowne podpięcie (loguje po ok. 3s).

W tej chwili robię to tak, że przed włączeniem heli odłączam żyro i włączam je dopiero po włączeniu zasilania i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.