Skocz do zawartości

ZMR 250


Patryk900

Rekomendowane odpowiedzi

Witam postanowiłem zaprezentować mojego nowego pupila tym razem copter mini.

Dlaczego 250 ? po modelu ESA który sprawiał mi wiele frajdy poczułem sentyment do małych zwinnych modeli. 

Przez długi czas zastanawiałem się co wybrać myślałem o modelach takich jak panda sport, jakieś skrzydełko małe, coś szybkiego opartego o napęd EDF ale po obejrzeniu tego filmidła wiedziałem już co będę budować  :D

 

 

 

 

Specyfikacja malucha:

 

Rama ZMR250 (niby-carbon)

Silniki Emax 1806 2280Kv  + śmigła 5x3

Esc Bheli 12A

Kontroler Standardowe CC3D

Odbiornik Frsky V8R7-II

Zasilanie pakiety o pojemnościach 1300/1800/2200

 

FPV

Tani  zestaw Boscam 200mW TS351+RC305

Kamerka Sony Super HAD CCD 600TVL

Monitorek 7" 

Brakuje mi tylko masztu do postawienia anteny dalej od auta narzazie kładę odbiornik video na dachu auta a to chyba nie zbyt dobre rozwiązanie ? 

 

 

Kilka fotek:

post-12967-0-94267700-1442142215_thumb.jpg

post-12967-0-74731600-1442142225_thumb.jpg

post-12967-0-64989400-1442142233_thumb.jpg

post-12967-0-87130800-1442142240_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecna chwile dysponuje zaledwie ułamkiem tego co na filmie ale już latam tam gdzie chce i ląduje tam gdzie chce :D co do zabawki naprawdę mogę polecić, jej rozmiar pozwala wszędzie ją zabrać i latać wszędzie czy to park, pole, boisko, ogród, podwórko, parkingi, hale to jest wielki + tej maszynki do tego nie jest specjalnie kosztowna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to moje maleństwo. Pierwsze już zdażyłem zabić (tania chińska zabawka, która nauczyła mnie, że nie warto tanio kupować)

100_4173_zpsk0py7raf.jpg

 

Baterii używam 1300mAh 60C, bo większe baterie robią z tego maleństwa latającą cegłę. Następne do wymiany to śmigła. Mam 5030, ale chcę kupić i potestować 5045 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja "dronka"


 


Rama: carbon ZMR250


Silniki: DYS BE1806 2300KV


Esc: DYS SN20A MINI SIMONK


Kontroler: CC3D ATOM


Zasilanie: 4xTURNIGY NANO-TECH A-SPEC 1300mAh 3S 60/90C i jedna GIANT POWER DINOLOGY SPORT 3S 1300mAh 30C


Śmigła: GEMFAN 5X3 (bedzie chyba zmiana na HQ6030)


 


FPV


FR632 DIVERSITY, IMMERSION RC 600mW


Kamerka: wersja mini 600TVL SONY SUPER HAD II CCD 


Gogle: QUANUM DIY FPV V2 


Anteny: AOMWAY 4-LEAF CLOVER (znakomita jakość, bardzo polecam) 


 


Zaraz idę nim polatać pierwszy raz, bo dopiero parę dni temu go skończyłem. Poprzednio latalem jakimś chińskim tanim zestawem, niestety silniki nie wytrzymaly 10 pakietów i chodzą jakby się mialy rozpaść. 


Niestety nie mam zbyt dużo filmów do pokazania, ale żeby poprawić sobie humor puszczam sobie film z moim najlepszym dzwonem (bo kretem tego nazwać nie mażna ;) )


https://www.youtube.com/watch?v=0d8gk2kGhjo


 


Co do czasu lotu to nie testowałem, bo za każdym razem jak latam to mi się ręce trzęsą i nie zwracałem uwagi ile dokładnie toto lata. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wylatałem prawie 4 pakiety przy wietrze około 10-15km/h. Przy ostatnim nagle wyrosla mi lampa i zaliczylem kreta, 3 śmigła, jedna nakrętka ze śmigła zgubiona i kamerka się oderwała (była na zipach przymocowana). Po powrocie wymieniłem chińskie nakrętki na nakrętki z zabezpieczeniem przeciw odkręcaniu, zamontowałem kamerę z powrotem na zipach i podkręciłem pidy. Muszę jeszcze tylko opanować sztukę latania tym maleństwem, bo jak na razie to robi co chce w powietrzu.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie próbowaliście "odwrócić" konstrukcji? Z CC3D sporo miałem do czynienia, sporo się naustawiałem. Przełóżcie pakiet pod model i zobaczcie jak bardzo (drastycznie) poprawi się stabilność modelu i trzymanie swojego miejsca w powietrzu. Ja swoją ramę po prostu odwróciłem, silniki zamontowane standardowo jak wyżej. W tej konfiguracji, Waszej czyli standardowej, dryfował baaardzo i ciężko go było zatrzymać, stresujące podczas latania w lesie. Po obniżeniu środka ciężkości stał się potulny niczym 450-tka choć nadal żwawy i zwinny, precyzja latania wzrosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może Wasze są po prostu cięższe i przez to stabilnie wiszą, mój ważył do lotu 430 gramów jak pamiętam przy ramie rozmiaru 280 (wyposażenie w zasadzie takie samo jak Wasze). Szybkość im się nie zmieni, zwinność raczej także nie a po prostu lot i zawis będzie stabilniejszy oraz łatwiej go będzie zatrzymać, znajomy pilot zwrócił mi na to uwagę bo model latał sobie jak podchmielona pszczółka, pływał, dryfował ... może nie mocno ale po odwróceniu ramy (wtedy CC3D było na głównej ramie w płaszczyźnie silników a pakiet wsuwałem między ramę a półkę) i dodaniu gazu po prostu wznosił się i wisiał niczym na gps'ie.

 

Chyba, że latacie w lesie, miedzy drzewami 100 km/h robiąc takie nawroty, że aż śmigła się uśmiechają ... wtedy różnicy raczej nie będzie. Ale do spokojnego latania polecam, w zasadzie to żadna robota bo wystarczy silniki przekręcić na drugą stronę i przekleić wyposażenie.

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49421-projekt-micro-quada-h-pod-fpv-koncept-nowej-ramy/page-6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.