Mich@ł Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Zamawiając kilka drobiazgów w tym sklepie http://modelhobby.republika.pl/ natrafiłem na taki silnik: Silnik HXT 2030 (130S) Prąd -max. - 14A Kv - 4300 Ośka - 2,3x11mm Waga - 51g Napięcie - 6 - 12V Średnica tego silnika 23 mm a więc mieści się w wybebeszonej 4-stetce i zastanawiam się czy nie dałoby się go założyć do Easy Stara. Po parametrach widać ,że to mały wariat ale do w końscu czego są regulatory.....? Co o tym myślicie?
Raffik Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 boje sie ze braknie mu mocy na uciagniecie ES. jak dasz za duze smiglo (zeby pociaglo ESa) to mozesz go spalic... poszukaj cos w okolicy 1000-1100 kv, powinno byc w sam raz.
barthez Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Umieszczę wieczorkiem kilka fotek z mojego starego ES. Zrobiłem tak jak Ty chcesz. rozbebeszyłem 400 i włożyłem w nią himaxa wysokoobrotowego 4200 i śmigiełko 6x4 jak dobrze pamiętam. Easy Star miał bardzo duży nadmiar mocy. Koledzy na lotnisku zaniemówili, pierwsze pytanie czy to na pewno 400, a ja Dźwięk przepiękny, Jak będziesz chciał to wyśle Ci parę dokumentalnych zdjęć. pozdrawiam Model z tym napędem:
SCRUBBY Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 rozbebeszyłem 400 i włożyłem w nią himaxa wysokoobrotowego 4200 i śmigiełko 6x4 Chętnie zobaczę takie foto. Właśnie przymierzam się do drugiego ES'a pod FPV i tam musi być 3F.
barthez Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Ten model ma coś w sobie. Bardzo go lubiłem. Będę chciał złożyć jeszcze jedną szt. polecam wszystkim taką modyfikację, jest naprawdę bardzo prosta.
Mich@ł Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2008 Witajcie. Cieszę się że ktoś zainteresował się temetem. Widzę że Bartosz wpadł na ten pomysł jeszcze wcześniej i się sprawdził. Ciekaw jestem jakiej piasty do śmigła użyłeś ,na jakich lipolach latałeś oraz jakiego regulatora użyłeś i gdzie go umieściłeś. A fotki chętnie pooglądam. PS. SCRUBBY czytałem twoje relacje z oblotów. Ciekawy jestem czy ten model jeszcze jest w stanie latać
barthez Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 wszytko będzie na zdjęciach pokazane. wrócę do domku dodam fotki, króciutki opis też dołącze
SCRUBBY Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 SCRUBBY czytałem twoje relacje z oblotów. Ciekawy jestem czy ten model jeszcze jest w stanie latać Mój ES nadal lata (to ten sam, co na początku mojej kariery "pilota" i ten sam model latał wczoraj na Celulozy od 20:45 do 21:40) - ale to byłoby OT, więc zapraszam do czytania spokojnie w miejscu do tego przeznaczonym - szukaj w podpisie.
barthez Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Koledzy obiecane zdjęcia. Nie mogłem się doszukać zdjęć gdy rozbebeszałem 400 i montowałem himaxa ale widać go na 2 zdjęciach. jak znadje to je wam pokaże. A tu kilka fotek mojego byłego easy stara, dowiedziałem się że właściciel w pierwszym lecie go zniszczył, a szkoda go było ......
Mich@ł Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2008 Dzięki Bartosz za zdięcia. Widzę ,że regler zamontowany jest w środku kadłba. Czy możesz to skomentować. Zapewne SCRUBBY też jest intensywnie zainteresowany.
barthez Opublikowano 21 Czerwca 2008 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Przed montażem elektroniki do modelu: sprawdziłem czy sprzęt nie nagrzewa się zbyt mocno. silnik himax z regulatorem 30A pracował mi około 13 minut na 70% gazu. Po odcięciu zasilania sprawdziłem regulator i silnik, okazało się że silnik troszkę się nagrzał z regulatorem było dobrze, pakiet też, ten malutki test wpłynął na decyzje montażu regla do środka, w praktyce w powietrzu: model testowany był przez pierwsze 2 loty. regulator delikatnie się nagrzewał znów silnik miał dobre chłodzenie i był cieplutki(letni) po 2 locie z większą przepustnicą pakiet był troszkę ciepły, regulator też. Widziałem dużo przeróbek by dodatkowo ochłodzić regulator ale uznałem że w moim przypadku jest to nie potrzebne. zdjęcia 400
Mich@ł Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2008 Dzięki Bartosz za fotki. Teraz jest jasność tematu.Mam nadzieję ,źe pozostali włściciele ESa pozyskali kolejną alternatywę napędu.
SCRUBBY Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Witam, Ja pozostawiłem regulator na wierzchu modelu (JETI 20A), gdyż po moim teście oryginalnego silnika z zestawu, regler i silnik zagrzały się dość poważnie. Po pogadance z PETERem zdecydowałem się pozostawić regler na wierzchu. Dodatkowo daje mi to możliwość wyjęcia szczotkowego silnika i regulatora do niego, bez rozklejania modelu. DZIĘKUJĘ ZA FOTKI - już wiem jak zamontować mój 3f do ES'a bez poważnego dłubania przy modelu!
Mich@ł Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2008 Jak zrobisz przeróbki to daj znać i fotki. Powodzenia
barthez Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 No to czekamy wszycy na zdjęcia SCRUBBY. Miłej przeróbki tak by wszystko wyszło idealnie.
X-wing Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Witam, Ciekawy temat, poszukując silnika zamiast 400 natrafiłem na taki silniczek www.modelarnia.pl/sklep/index.php?p1899,ray-b2835-16-pelikan Ja obecnie przygotowywuje się do oblotu ES - mojego syna z dzwonkiem (1700kV i śmigłem 6/3) pakiet 3S i kłopoty z wyważeniem, dojdzie ołów
dp Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Też mam ES na dzwonku, jak wpakujesz mu pakiet 3s 2200mAh w sam dziób to problemów z wyważeniem nie będzie.
X-wing Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Pakiecik 3S 2200mAh byłby w sam raz, ale takowego nieposiadam, sprawdzałem z dwoma 3S 1250mAh i też ładnie się wyważa, ale waga rośnie. Polatamy zobaczymy w jakiej konfiguracji zostanie.
Mich@ł Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Tem odpowiednik 4 setki z pelikana też wydaje się dobrym rozwiązaniem. Dzięki za info.
barthez Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 bardzo ciekawy silniczek. jestem pewien że ES miałby większą siłę i moment obrotowy. producent podaje smigło 5x4,5 przy 11.1V będzie gwizdał, i stosunkowo nie jest drogi. hmm 65g to już też troszke masy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.