Skocz do zawartości

Easy Star - napęd 3f


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamawiając kilka drobiazgów w tym sklepie http://modelhobby.republika.pl/ natrafiłem na taki silnik:

Silnik HXT 2030 (130S)

Prąd -max. - 14A

Kv - 4300

Ośka - 2,3x11mm

Waga - 51g

Napięcie - 6 - 12V

Średnica tego silnika 23 mm a więc mieści się w wybebeszonej 4-stetce i zastanawiam się czy nie dałoby się go założyć do Easy Stara. Po parametrach widać ,że to mały wariat ale do w końscu czego są regulatory.....?

Co o tym myślicie?

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

boje sie ze braknie mu mocy na uciagniecie ES.

jak dasz za duze smiglo (zeby pociaglo ESa) to mozesz go spalic...

 

poszukaj cos w okolicy 1000-1100 kv, powinno byc w sam raz.

Opublikowano

Umieszczę wieczorkiem kilka fotek z mojego starego ES. Zrobiłem tak jak Ty chcesz. rozbebeszyłem 400 i włożyłem w nią himaxa wysokoobrotowego 4200 i śmigiełko 6x4 jak dobrze pamiętam. Easy Star miał bardzo duży nadmiar mocy. Koledzy na lotnisku zaniemówili, pierwsze pytanie czy to na pewno 400, a ja :) Dźwięk przepiękny, Jak będziesz chciał to wyśle Ci parę dokumentalnych zdjęć.

pozdrawiam

 

Model z tym napędem:

Opublikowano
rozbebeszyłem 400 i włożyłem w nią himaxa wysokoobrotowego 4200 i śmigiełko 6x4

Chętnie zobaczę takie foto. Właśnie przymierzam się do drugiego ES'a pod FPV i tam musi być 3F.

Opublikowano

Ten model ma coś w sobie. Bardzo go lubiłem. Będę chciał złożyć jeszcze jedną szt. polecam wszystkim taką modyfikację, jest naprawdę bardzo prosta.

Opublikowano

Witajcie.

Cieszę się że ktoś zainteresował się temetem.

Widzę że Bartosz wpadł na ten pomysł jeszcze wcześniej i się sprawdził.

Ciekaw jestem jakiej piasty do śmigła użyłeś ,na jakich lipolach latałeś oraz jakiego regulatora użyłeś i gdzie go umieściłeś. A fotki chętnie pooglądam.

 

PS.

SCRUBBY czytałem twoje relacje z oblotów. Ciekawy jestem czy ten model jeszcze jest w stanie latać :D

Opublikowano
SCRUBBY czytałem twoje relacje z oblotów. Ciekawy jestem czy ten model jeszcze jest w stanie latać

Mój ES nadal lata (to ten sam, co na początku mojej kariery "pilota" i ten sam model latał wczoraj na Celulozy od 20:45 do 21:40) - ale to byłoby OT, więc zapraszam do czytania spokojnie w miejscu do tego przeznaczonym - szukaj w podpisie.

Opublikowano

Koledzy obiecane zdjęcia. Nie mogłem się doszukać zdjęć gdy rozbebeszałem 400 i montowałem himaxa ale widać go na 2 zdjęciach. jak znadje to je wam pokaże.

A tu kilka fotek mojego byłego easy stara, dowiedziałem się że właściciel w pierwszym lecie go zniszczył, a szkoda go było ......

 

41bf3ab2ff05ef8d.jpg

6b09f6fb11e54a2d.jpg

d93f5e81659dc3fd.jpg

fb99248d3c8eb7a3.jpg

34cae85d005aa481.jpg

a311d1b6d4663ef0.jpg

9bc533b400cf6474.jpg

146ad510f4af65c3.jpg

Opublikowano

Dzięki Bartosz za zdięcia.

Widzę ,że regler zamontowany jest w środku kadłba.

Czy możesz to skomentować.

Zapewne SCRUBBY też jest intensywnie zainteresowany.

Opublikowano

Przed montażem elektroniki do modelu: sprawdziłem czy sprzęt nie nagrzewa się zbyt mocno. silnik himax z regulatorem 30A pracował mi około 13 minut na 70% gazu. Po odcięciu zasilania sprawdziłem regulator i silnik, okazało się że silnik troszkę się nagrzał z regulatorem było dobrze, pakiet też, ten malutki test wpłynął na decyzje montażu regla do środka, w praktyce w powietrzu: model testowany był przez pierwsze 2 loty. regulator delikatnie się nagrzewał znów silnik miał dobre chłodzenie i był cieplutki(letni) po 2 locie z większą przepustnicą pakiet był troszkę ciepły, regulator też. Widziałem dużo przeróbek by dodatkowo ochłodzić regulator ale uznałem że w moim przypadku jest to nie potrzebne.

 

zdjęcia 400

 

0068a832fdff1805.jpg

9fdd8f65d03fb868.jpg

3088eee86f61d33a.jpg

Opublikowano

Dzięki Bartosz za fotki.

Teraz jest jasność tematu.Mam nadzieję ,źe pozostali włściciele ESa pozyskali kolejną alternatywę napędu.

Opublikowano

Witam,

Ja pozostawiłem regulator na wierzchu modelu (JETI 20A), gdyż po moim teście oryginalnego silnika z zestawu, regler i silnik zagrzały się dość poważnie. Po pogadance z PETERem zdecydowałem się pozostawić regler na wierzchu. Dodatkowo daje mi to możliwość wyjęcia szczotkowego silnika i regulatora do niego, bez rozklejania modelu.

DZIĘKUJĘ ZA FOTKI - już wiem jak zamontować mój 3f do ES'a bez poważnego dłubania przy modelu!

Opublikowano

Witam,

Ciekawy temat, poszukując silnika zamiast 400 natrafiłem na taki silniczek

www.modelarnia.pl/sklep/index.php?p1899,ray-b2835-16-pelikan

Ja obecnie przygotowywuje się do oblotu ES - mojego syna z dzwonkiem (1700kV i śmigłem 6/3) pakiet 3S i kłopoty z wyważeniem, dojdzie ołów :(

Opublikowano

Też mam ES na dzwonku, jak wpakujesz mu pakiet 3s 2200mAh w sam dziób to problemów z wyważeniem nie będzie.

Opublikowano

Pakiecik 3S 2200mAh byłby w sam raz, ale takowego nieposiadam, sprawdzałem z dwoma 3S 1250mAh i też ładnie się wyważa, ale waga rośnie. Polatamy zobaczymy w jakiej konfiguracji zostanie.

Opublikowano

bardzo ciekawy silniczek. jestem pewien że ES miałby większą siłę i moment obrotowy. producent podaje smigło 5x4,5 przy 11.1V będzie gwizdał, i stosunkowo nie jest drogi. hmm 65g to już też troszke masy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.