pmaciej Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Oto moje "3 grosze": 1. Podzal na silniki pradu stalego, zmiennego, czy przemiennego dotyczy przebiegu (wykresu) napiecia zasilajacego w funkcji czasu (przynajmniej tak mnie uczono). Z tego powodu silnik 3f (bezszczotka z wirujacymi magnesami) jest jak najbardziej silnikiem pradu stalego bo gdy dane uzwojenie jest "pod napieciem" to plynie przez nie prad staly. Oczywiscie racje maja poprzednicy, ze jest to silnik z zewnetrzna komutacja, do tego elektroniczna. 2. Podzial na silniki bocznikowe i szeregowe oraz ich kombinacje dotyczy sposobu zasilania uszowjenia stojania w silnikach obcowzbudnych (jezeli takowe jest - silnik 3f nie jest silnikiem obcowzbudnym, posiada wzbudzenie wlasne z magnesow trwalych). Jezeli stojan (uzwojenia ktore "robia za magnes") jest polaczony szeregowo z uzwojeniem wirnika to silnik szeregowy, jezeli rownolegle - to bocznikowy. Sa rozwiazania gdzie stojan jest podzielony i podlaczany na rozne sposoby - wtedy jest to silnik szeregowo-bocznikowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.