Koper20 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Twój wkład w Historię Polskiej Motoryzacji Nadrzędnym celem mojego projektu jest wybudowanie „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa” w Fiałkowie pod Poznaniem. W kompleksie planowane jest Muzeum Polskiej Motoryzacji oraz jedyna w Polsce (a piąta w Europie) szkoła z internatem, kształcąca mechaników motocyklowych i rekonstruktorów starych pojazdów. Pragnę, aby to nowoczesne centrum edukacyjne stało się kuźnią wysoko kwalifikowanych rzemieślników, którzy będą wizytówką polskiego szkolnictwa zawodowego. Aby wspomóc realizację zadań projektu w lutym 2016 roku powstała Fundacja „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa”. To wielki krok, który ułatwi pozyskiwanie osób i funduszy. Jednak czas nagli i zanim fundacja rozwinie skrzydła priorytetowym zadaniem jest wybudowanie pomieszczenia garażowego dla kilkuset pojazdów, które stoją pod chmurką i czekają na odrestaurowanie. Odpowiednie zabezpieczenie tych perełek polskiej motoryzacji pozwoli im dotrwać momentu, gdy trafią do Muzeum Motoryzacji. We wszystkich moich działaniach nie jestem sam, pomagają mi moi przyjaciele i znajomi. Zwracamy się do wszystkich osób, które chcą wspomóc popularyzację pięknej historii polskiej motoryzacji i ocalić ją od zapomnienia. Prosimy o wsparcie w zebraniu funduszy na realizację pierwszego etapu projektu czyli na budowę dużego pomieszczenia dla zabezpieczenia zbiorów motocykli. Pamiętajmy wszyscy, że zgodnie z cytatem z książki Piotra Pluskowskiego: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości”. Całkowicie się z tym zgadzam. Więc szanujmy i kochajmy naszą historię motoryzacji. To ja – Zbigniew Kopras, ogromny fan motoryzacji, projektodawca Centrum Motoryzacji Historycznej w Polsce. Od 1981 roku zajmuję się mechaniką samochodową. W 1994 roku otworzyłem w Fiałkowie koło Poznania Okręgową Stację Kontroli Pojazdów. Obecnie mieści się ona w nowoczesnej hali, w której przeprowadza się wszystkie możliwe typy badań technicznych. Stacja nazywana jest „Magicznym miejscem” powszechnie znanym w okolicach Poznania i spopularyzowanym w wielu publikacjach prasowych oraz programach telewizyjnych. Moja pasja to stare pojazdy, szczególnie produkcji polskiej. Zbieram je od końca lat 90-tych. Od 2004r. zajmuję się tworzeniem profesjonalnej kolekcji pojazdów zabytkowych. Gromadzę je, odrestaurowuję, biorą udział w rajdach. Pasja kolekcjonerska pozwoliła mi stworzyć ogromną Kolekcję-Skansen motoryzacyjnych unikatów, samochodów i motocykli. Aktualnie w garażach, na strychach zgromadziłem historyczne egzemplarze pojazdów, które jeździły po polskich drogach, a także unikaty na skalę światową. Polonezy, w tympolicyjny; Syrenki, w tym jedna z autografem Bohdana Łazuki, bohatera filmu „Kochajmy Syrenki”. Najliczniejsze są Fiaty 126p i 125p w różnych wersjach. Perełkami w zbiorach jest sześć Mikrusów, z czego jeden w idealnym stanie oraz unikalna replika wersji Cabrio. Łącznie kolekcja liczy 330 motocykli, kilkanaście polskich motorowerów, 52 małe Fiaty, 11 dużych Fiatów, 8 Polonezów, 11 Tarpanów, 4 Syreny, 5 Mikrusów. Zgromadziłem też części do nich. Wszystkie są starannie posegregowane i uporządkowane. Prawdziwa skarbnica. By wszystko tworzyło całość, a skansen miał swą duszę, zbieram różne rzeczy z czasów PRL-u. Są to przedmioty związane z tamtą epoką, takie jak znaki drogowe, dokumenty oraz rzeczy świadczące o luksusie w tamtym czasie: radia - Szarotka, Stolica, tranzystor Koliber, adapter Bambino, magnetofon szpulowy ZK - 120 oraz szczyt marzeń- kolorowy telewizor. Od wielu lat pracuję z młodzieżą, konsekwentnie dążę do stworzenia podwalin pod profesjonalne kształcenie mechaników motocyklowych i rekonstruktorów starych pojazdów. Doprowadziłem do wpisania zawodu - mechanik motocyklowy - na listę zawodów MEN. W wyniku decyzji MEN, 1 września 2015r. ruszyła klasa mechaników motocyklowych w Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu. Kontakt / Linki: https://polakpotrafi.pl/projekt/twoj-wklad-w-historie-polskiej-motoryzacji https://www.youtube.com/watch?v=BpZEVKyGik8https://www.youtube.com/watch?v=aiXjf9sfyjkhttps://pl-pl.facebook.com/pages/SMSSiM-Mikrus/133162116751314http://poznan.tvp.pl/24660926/tarpan-jak-nowyhttp://klasyczny.com/kopras/ Na co konkretnie potrzeba gotówki? Odnośnie budżetu i rozpowszechniania informacji o moim projekcie to chciałbymnadmienić, że podana kwota jest konkretnie wyliczona na zakupienie pod budowę garażu 40m x 10m, który mamy w planie. Plany na zabudowę już uzyskaliśmy także pierwszy krok już jest. Potrzebne materiały do wybudowania garażu: Szalunki cegły konstrukcja stalowa zadaszenie bramy wjazdowe okna instalacja elektryczna Jeżeli uda się nam uzbierać więcej to będzie można przyspieszyć budowę, a może nawet restaurację poszczególne pojazdy zabytkowe bo niestety niektóre są w stanie złomu co i tak jest wielkim szczęściem, że jeszcze są na świecie! Naszym celem jest dotarcie do ludzi, którzy interesują się zabytkową motoryzacją oraz takich co lubią piękne samochody i podróże za ich kierownicą. To co robimy od wielu lat jest po to aby uświadomić ludzi jaką mamy piękną historię motoryzacji i żebyśmy starali się ją chronić, zostawić coś dal potomnych. Zapraszamy wszystkich chętnych do odwiedzin skansenu, a wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy za pomoc. Kontakt ze wspierającymi będziemy mieć za pomocą: http://www.faccebook.com/zbyszek.kopras Skrzynki pocztowej, fundacji „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa”, Telefonicznie lub na żywo Media regionalne Wszelkie zmiany i postępy w projekcie będziemy ogłaszać na portalu http://www.facebook.com/zbyszek.kopras, gazetach regionalnych, jeżeli będzie to możliwe to również telewizji i imprezach tematycznych. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi