cobra Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Dziś na Pałacowej dokonałem oblotu modelu Twist, czeskiej firmy Free Air (kupionego niedawno na naszej forumowej giełdzie). W całości laminatowy (poza statecznikiem pionowym - oklejona balsa) model prezentuje się tak: Silnik EMAX BL2205/22 umieściłem przed wręgą silnikową, dzięki temu udało mi się wyważyć model bez balastu na dziobie. Śmigło miałem akurat 6x3, ale powinno być szybsze. W takiej konfiguracji model lata spokojnie i raczej nie pokazuje "pazura". Jednak po rozpędzeniu w locie nurkowym, pięknie świszcze :twisted: Rozpiętość 107 cm, masa 550 g. Z tego, co czytałem w sieci, te modele, z normalnie umieszczonym silnikiem (w środku), ważą 660 - 680 g. Pakiet to wow1200 3s, regulator 18A, odbiornik X8 R6 2.4GHz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Fajna sztuka... Widziałem wczoraj na Celulozy jak Marcin szybował/latał/walczył z wiatrem duuuużym skrzydłem i było ślicznie=majestatycznie. Osobiście nie podobają mi się same latające skrzydła ale co tam... ładne latanie to frajda dla latacza i widzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Też kiedyś myślałem nad zakupem tego modelu, ale odradzono mi, ponieważ ponoć model jest trudny w pilotażu, zrywa strugi i potrafi wyłamać serwa przy ostrych manewrach, ale z tego co widzę to twój lata bez przygód. Teraz myślę nad podobnym modelem z ArtHobby (Ghost). Ciekaw jestem jak nim startujesz, chodzi mi o technikę wypuszczenia modelu, bo z pewnością musi mieć sporą prędkość przy starcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 12 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Model nie jest trudny w pilotażu, aczkolwiek początkującym bym nie polecał :wink: Myślę, że Ghost jest trochę szybszy. W moim wykonaniu model jest stosunkowo lekki, ale mimo to nawet do lądowania ma sporą prędkość. Podczas oblotu próbowałem go rzucać bez włączonego silnika - kompletny brak reakcji na stery (a wychylenia były spore) i spadał jak kamień po kilku metrach. Natomiast wyrzut z włączonym silnikiem jest bezproblemowy. Jest b. czuły na ster wysykości, natomiast słabo na lotki (to oczywiście skrót myślowy, bo są to sterolotki). Beczki są dość leniwe i do tego niesymetryczne, ale to już wina dźwigienek (mpjet) z kompletu. Wiedziałem, że są niodpowiednie, ale myślałem, że jak oryginalne z kompletu, to będzie ok. Tymczasem zaczepienie snapa nie jest na wysokości osi obrotu lotki i wychylenia nie są symetryczne :?. Dźwigienki do wymiany :evil:, a tak mocno je wkleiłem na żywicę. A, jeszcze ciekawostką są popychacze z drutu alu, które można wiązać na supełek :shock:, oczywiście zmieniłem je na stalowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.