Skocz do zawartości

Thunder Tiger E325


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
 
Latałem Tigerem i podczas awaryjnego lądowania przytarłem węglowe łopaty, wymieniłem na takie z włókna szklanego, oczywiście balansowane. Po tej wymianie helik zaczął gibać się, najbardziej widać ruch ogona góra/dół. Widać to na filmie. Może ktoś z kolegów ma pomysł co to może być? wymieniłem też tylne łopaty - nie pomogło.
 
https://www.youtube.com/embed/-wFB4OwcMNY

 

P.S. jak wstawić film z youtube?

Opublikowano

A nie sprawdzałeś Wału głównego i łącznika łopat? :blink: Na 99% będzie krzywy wał lub szpindel (ew obydwa elementy). Musisz wymienić bo to one wprowadzają takie wybracje.

Opublikowano

A nie sprawdzałeś Wału głównego i łącznika łopat? :blink: Na 99% będzie krzywy wał lub szpindel (ew obydwa elementy). Musisz wymienić bo to one wprowadzają takie wybracje.

Nie sprawdziłem... dzisiaj zerknę, dzięki za podpowiedź.

Opublikowano

Sprawdziłem dokładnie główny wirnik. Nie mogłem uwierzyć, łopatki od flybar nie były przyklejone - takiego kupiłem. Był złożony i po pierwszym locie gość stwierdził, że to nie dla niego.

Nie mam możliwości zrobienia oblotu, ale przypuszczam, że to jest przyczyna niestabilności.

Dzięki za pomoc Mustaf90

Opublikowano

Jeżeli łopatki flybara miały różne kąty to również mogło powodować takie wibracje. Ale dla pewności sprawdź też wał i łącznik łopat, przy okazji sprawdzisz czy był składany na klej do śrub, to też ważne żeby się nie rozkręcił podczas lotu.

Opublikowano

To "gibanie" pochodzi od podwozia treningowego. Zwiększ obroty wirnika. To powinno trochę pomóc. Musisz jak najszybciej pozbyć się podwozia treningowego i wtedy wszelkie dolegliwości znikną.

Opublikowano

Podwozie treningowe założyłem przy próbach. Jak zdjąłem faktycznie było mniejsze "gibanie", ale jednak było. 

Dzięki koledzy za pomoc. Jak zrobię oblot to dam znać.

Opublikowano

Powodem gibania mogą być również zbyt twarde gumki w głowicy (dumpery). Co prawda tak działo się w mojej 600-tce ale może w tym maluchu też tak się dzieje. Okucia łopat powinny mieć lekki luz góra-dół. Może są zbyt mocno dokręcone.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po oblocie potwierdziła się w 100% przyczyna: wkręcone, ale nie przyklejone łopatki flybar. Podczas lotu miały się pochylać co powodowało drgania i niestabilność helika.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.