collins Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Witam, Latałem Tigerem i podczas awaryjnego lądowania przytarłem węglowe łopaty, wymieniłem na takie z włókna szklanego, oczywiście balansowane. Po tej wymianie helik zaczął gibać się, najbardziej widać ruch ogona góra/dół. Widać to na filmie. Może ktoś z kolegów ma pomysł co to może być? wymieniłem też tylne łopaty - nie pomogło. https://www.youtube.com/embed/-wFB4OwcMNY P.S. jak wstawić film z youtube? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mustaf90 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 A nie sprawdzałeś Wału głównego i łącznika łopat? Na 99% będzie krzywy wał lub szpindel (ew obydwa elementy). Musisz wymienić bo to one wprowadzają takie wybracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
collins Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 A nie sprawdzałeś Wału głównego i łącznika łopat? Na 99% będzie krzywy wał lub szpindel (ew obydwa elementy). Musisz wymienić bo to one wprowadzają takie wybracje. Nie sprawdziłem... dzisiaj zerknę, dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
collins Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Sprawdziłem dokładnie główny wirnik. Nie mogłem uwierzyć, łopatki od flybar nie były przyklejone - takiego kupiłem. Był złożony i po pierwszym locie gość stwierdził, że to nie dla niego. Nie mam możliwości zrobienia oblotu, ale przypuszczam, że to jest przyczyna niestabilności. Dzięki za pomoc Mustaf90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mustaf90 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Jeżeli łopatki flybara miały różne kąty to również mogło powodować takie wibracje. Ale dla pewności sprawdź też wał i łącznik łopat, przy okazji sprawdzisz czy był składany na klej do śrub, to też ważne żeby się nie rozkręcił podczas lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 To "gibanie" pochodzi od podwozia treningowego. Zwiększ obroty wirnika. To powinno trochę pomóc. Musisz jak najszybciej pozbyć się podwozia treningowego i wtedy wszelkie dolegliwości znikną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
collins Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Podwozie treningowe założyłem przy próbach. Jak zdjąłem faktycznie było mniejsze "gibanie", ale jednak było. Dzięki koledzy za pomoc. Jak zrobię oblot to dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Powodem gibania mogą być również zbyt twarde gumki w głowicy (dumpery). Co prawda tak działo się w mojej 600-tce ale może w tym maluchu też tak się dzieje. Okucia łopat powinny mieć lekki luz góra-dół. Może są zbyt mocno dokręcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
collins Opublikowano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Po oblocie potwierdziła się w 100% przyczyna: wkręcone, ale nie przyklejone łopatki flybar. Podczas lotu miały się pochylać co powodowało drgania i niestabilność helika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi