laminat Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 witam ostatnio stałem sie posiadaczem asp 15a jak narazie szczesliwym (moze po za 3 skaleczonymi palcami ale co tam) silnik odpala juz ładnie, czasem sa drobne problemy. odpalam go i trzymam na otwartej przepustnicy i lekko przelanym(tak ze pluje olejem z tłumika) i czasem przykrecam przepustnice i wchodzi na gwizdek(na około 5-7s). Zdarza sie tak ze czasem na gwizdku zgasnie. co jest tego przyczyna? przepalił juz około 100ml. paliwa(swieca A3 os max i paliwo 5% nitro. sport 5 smigło czarny kavan 7x4) raz chciałem sprawdzic działanie przepustnicy i działa z pewnym opoznieniem(około 1s.) a na całkowicie zamknietej gasnie ale tak po 2-3 sekundach. a do czego sa te 2 srubki w gazniku asp (kto ma ten wie) bo w moja instrukcja sie zgubiła w transporcie z Chin. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. P.S czy ten silniczek nadaje sie do wicherka 25P(to znaczy zbudowanego z sklejki gospodarczej 4-5mm - ja zamierzam uzyc owocówki)
karlem Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 ...jak gaśnie na wysokich to niedotarty, "już 100ml" - tak z 10 razy więcej, smigło za małe - 8x5. Co znaczy:"przykrecam przepustnice"? Dotarty trzyma obroty przez cały czas pracy.
eze Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 mamy tu przyklad niedotartego silnika.Mam taki sam.Silniki w konstrukcji ABC muszą miec dlugi okres docierania .Ja wypalilem na swoim ok 0,75 litra i jeszcze uwazam iz jest niedotarty.Jak przepalisz na nim ok 5 litrów paliwa to mozna smialo okreslic iz sie dotarl.Te silniczki bardzo ladnie pracuja .Mam nadzieje ze go niezatrzesz.
tomgart Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Ja mam taki sam tyle że ASP12a ale jeszcze go nie docierałem. Jakie paliwo do niego najlepiej zastosować?
laminat Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Opublikowano 17 Lipca 2008 Co znaczy:"przykrecam przepustnice"? oczywiscie chodziło mi o iglice a nie przepustnice. a czy mozna zmieniac paliwo bo do modelarskiego mam daleko a paliwa mam tylko 2.5 litra wiec jak wypale 1 litr to na latanie mi nic nie zostanie(1.5 litra to chyba nie wiele) a mam tez koło litra paliwa 80/20 metanol rycyna i zastanawiam sie czy nie mozna by go było zastosowac po dotarciu. smigło za małe - 8x5. Mam tez takie ruskie smigło jak były przy marsach(biały plastik 200x100(8x3,9) ale jak je załozyłem to silnik tak drgał ze skontrowane nakretki sie odkrecały!!! mam tez drewniane smigło 200x120 (8x4,72) tylko ze jest problem bo nie wiem jak z jego wywarzeniem i ma troche wielszy otwor niz os w silniku Tez mam nadzieje ze go nie zatre(głowica jeszcze nie była ani razu na tyle goraca zebym jej nie mogł dotknac i potrzymac chwili reka) i bede zadowolony z niego jak narazie czekam na odpowiedz zanim wezme sie za kolejna sesje docierania
eze Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Ja akurat robie doswiadczenie i docieram na paliwie bez zawartosci rycyny. Dokladnie 5% nitro 19 tld.Narazie nic zlego sie niedzieje.Kontroluje temp silnika i niedoswiadczylem jeszcze objawow zacierania. aczkolwiek lepiej stosowac rycyne do 2 suwa.Do swojego silnika 2,5 cm3 stosuje smiglo kavan 8x6 duzy skok.niestety jeszcze niemam przyzadu do pomiarow dlatego niewypowiem sie na temat osiagów ale jak tylko bede mial to zrobie test i powiem na jakim smigle ile wykreca a tak dla początkujacych zamieszam ciekawą fotke co do doboru smigla .
klaps6 Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 jak je załozyłem to silnik tak drgał ze skontrowane nakretki sie odkrecały!!! Bo generalnie każde śmigło należy przed użyciem wyważyć co jest szczególnie ważne w większych pojemnościach, efekt ten nie jest tak bardzo widoczny w nowych śmigłach natomiast w starszych jak najbardziej. a do czego sa te 2 srubki w gazniku asp Jeśli śruby to z pewnością jedna jest zwykłym ograniczeniem ruchu przepustnicy, wewnątrz jest mały ślimak i ta śruba tam właśnie wchodzi chroniąc także przepustnicę przed wysunięciem. Druga to zapewne śruba (iglica) wolnych obrotów, odpowiada za wolne obroty i przejście. raz chciałem sprawdzic działanie przepustnicy i działa z pewnym opoznieniem(około 1s.) Dopóki nie dotrzesz silnika to nie przejmuj się tym. Z pewnością testowałeś wchodzenie silnika na obroty(jako test przepustnicy ), silnik trochę przylany na wolnych to przechodzi z opóźnieniem, trzeba to będzie skorygować przy regulacji.
Rob Mc Fly Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 moja instrukcja sie zgubiła w transporcie z Chin. Jeśli chcesz to ją bierz: INSTRUKCJA :wink: . Życzę owocnej lektury.
tomgart Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Wielkie dzięki Rob. Co w ojczystym języku to w ojczystym Przyda się i mnie.
Rob Mc Fly Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Bałdzo płoszę, dłobiazg :wink: :mrgreen: . Miło było przysłużyć się Ziomkowi z mego rodzinnego miasta ;D .
karlem Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 laminat, ..jeśli otwór jest tylko trochę większy, to nawiń na wał pasek taśmy klejącej (najlepiej tej beżowej) - im cieńsza tym lepiej, o szerokości odp. grubości śmigła. A wyważenie śmigła ważna rzecz - można na szpilce, na pręcie i żyletkach, ale to niezbyt dokładne sposoby. 1,5 litra paliwa, to Ci starczy na baaaaardzo długo - silnik 2,5 ccm, na pełnych obrotach, pali nie więcej jak ok. 8ccm, więc to tak ze trzy godziny :wink:
laminat Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Opublikowano 18 Lipca 2008 o własnie instrukcja jak marzenie smigło wywarze, nawine tasme i dalej bede docierał dzieki bardzo nastepnym razem napisze co sie działo EDIT: witam wczoraj zabrałem sie za odpalenie znowu tego silniczka tym razem na drewnianym smigle 8x5 ośka byla na tyle za mała ze musiałem dodac aluminiowa tulejke bo tasma nie wystarczyła. Jedno co mnie nie pokoi to to ze silnik wczoraj nie pluł olejem(tylko od czasu do czasu wypluwał troche ale nie ciagle to co zgromadzilo sie w tłumiku) choc słychac było ze sie dusił bo miał za duzo paliwa a z kolei (był mocny wiatr i moze rozdmuchiwał je) było mało dymu to znaczy wydaje mi sie ze mniej niz podczas bezwietrznej pogody i zabawy z smiglem 7x4 cos robie nie tak?
eze Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 jak temperatura cylindra niebedzie rosla tzn glowica musi byc cieplawa ale zeby niepazyla przy docieraniu musi sie chlodzic paliwem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.