Skocz do zawartości

GWS A-10 Warthog - pytania początkującego modelarza


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Dziś dotarła do mnie paczka z A-10 od GWS w wersji SG (Slope Glider) czyli niepomalowane i bez napędu. Jeśli chodzi o modele samolotów RC to jestem początkującym modelarzem, do tej pory zmontowałem jedynie model ESA oraz wyremontowałem Edge-a 540 z Art-Tech-u (styropian). Jeśli chodzi o samo latanie to nie chwaląc się idzie mi dość dobrze, krety śpią spokojnie kiedy latam i oprócz ładowania pakietów przy modelach w zasadzie nic nie robię. A-10 będzie moim pierwszym modelem, w którego włożę więcej pracy niż w ESA i w związku z tym chciałbym to zrobić dobrze. Od miesiąca czytam informacje o A-10 na forach i w związku z tym mam kilka pytań:

 

1. "Glassing" czyli po naszemu chyba laminowanie? Wielu modelarzy na zachodnich forach opisuje jak to przy użyciu tkaniny szklanej wzmacniają skrzydła i kadłub, czy warto taki zabieg wykonać? Wiadomo że masa modelu wzrośnie ale czy rzeczywiście model będzie bardziej odporny na twarde lądowania?

 

Na razie poprzestanę na tym jednym zagadnieniu, kolejne będę zamieszczał w miarę postępu prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiąca czytam informacje o A-10 na forach i w związku z tym mam kilka pytań:

Widziałeś mojego?

Np tu: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4126&start=36&postdays=0&postorder=asc&highlight= są jakieś informacje z przedostatniej wersji.

W moim prosiaku styropian jest "surowy" i jak na razie jeszcze istnieje (przód raz odbudowywany, tył raz złamany, raz silnik odpadł) ale nie ma mocnych na różne głupoty pilota i nieprzewidziane okoliczności przyrody :)

Jeżeli jest to Twój pierwszy GWS, to wzmocnij jedynie kadłub wzdłużnymi listewkami i staraj się zrobić go raczej lekko.

Lata naprawdę fajnie, nie poczujesz, że jest napędzany EDF ( to taki trenerek - nie spodziewaj się szybkości ).

 

Co do laminowania.

Jeżeli umiesz to zrobić lekko (ja nie umiem wcale - chętnie pokibicuję), to nie zaszkodzi.

Jednak jeżeli waga modelu znacząco wzrośnie, to model zrobi się szybszy, a laminowanie też nie pomoże, bo zawsze jest jakiś słabszy punkt i coś musi puścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No muszę powiedzieć Hubercie, że przeczytałem wszystkie Twoje wątki o A-10 jak i innych EDF-ach, kopalnia wiedzy. Szybkości od A-10 nie oczekuję, raczej odwzorowania właściwości lotnych prawdziwego A-10. W sumie nie jestem zbyt chętny żeby laminować model bo po pierwsze nie robiłem tego nigdy więc nie wiem czy potrafię :) a po drugie tak jak piszesz, jak w jednym miejscu się wzmocni to w innym puści. Ok, czyli laminowanie sobie odpuszczam. Co do wzmocnień kadłuba to widziałem jak to zrobiłeś i zrobię tak samo. Widziałem tez ciekawy "battery bay mod". Dziób modelu został obcięty tuż przed kabiną po linii podziału i zamocowany do kadłuba na dwie gumki. Rozwiązanie to spełnia dwa zadania, pierwsze to ochrona nosa przy twardym lądowaniu (po prostu odskoczy do góry czy na bok) a po drugie umożliwi założenie pakietu właśnie od strony nosa (oczywiście po wycięciu wnęki pod kabiną) - mierzyłem i pakiet 3s 2200 zmieści się tam idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.