Andych Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Dotychczas jakoś sobie radziłem z ustawieniami nadajnika w moich modelach, ale przyszła na mnie kryska i poległem przy Falconie z klapami i ustawieniem hamulca (butterfly). Podejmowałem już dwie próby w sporych odstępach czasu, aby z głowy wywietrzała poprzednia błędna koncepcja i niestety jak to w przyrodzie im dalej w las tym więcej drzew, a celu nie widać. Ze wzglądu na barierę językową nie mogę się podeprzeć zagranicznymi forami, a u nas nic nie znalazłem na ten temat, dotyczące tego właśnie nadajnika i odbiornika. Co chcę osiągnąć? Przede wszystkim najlepiej jak by każde serwo było podłączone pod osobne gniazdo, ale nabyłem ostatnio rewers serwa (jeszcze z nim się nie bawiłem) i ostatecznie klapy mogłyby pójść na kablu Y, miło by było jak by klapy chodziły płynnie, ale to chyba nie wyjdzie bez przełączenia silnika na jakąś dźwigienkę do pracy w dwóch stanach, jednak nie czułbym się z tym komfortowo, ponieważ nie jestem wytrawnym pilotem i czasami wolałbym się podeprzeć silnikiem w umiarkowanym zakresie, a nie od razu na pełnych obrotach, bo to może się skończyć smutno. No i ten nieszczęsny hamulec, jak wybiorę funkcję „Flaperon” to mogę postawić lotki do góry, ale wówczas zaczynają się schody z klapami, bo dzwignia od klap obsługuje flaperon a na klapy zostaje jakaś dźwigienka, która daje tylko pracę w dwóch pozycjach, a to żaden komfort. :wall: Pomóżcie, może robię jakiś błąd w koncepcji lub inny na początku konfiguracji, a później to uniemożliwia dalsze poprawne ustawienia, ja sam nabieram dopiero umiejętności w tej dziedzinie, pewnie trzeba do tego więcej doświadczenia, więc liczę na Was. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 :jupi: Temat stał się nieaktualny, osiągnąłem wszystko, co chciałem, po prawdzie na razie z pomocą rewersu serwa, ale mam w odbiorniku wolne gniazdo podwozia, więc jak starczy mi cierpliwości to wyeliminuję kabel Y i rewers, a dam na wolne gniazdo drugie serwo klap. Rozwiązanie okazało się banalne, ale pocieszam się, że to mój pierwszy kontakt z aparaturą, więc mogłem nie wiedzieć, czego w ogóle szukać. Po prostu podłączając klapy pod AUX2 w pierwszym momencie konfiguracji modelu, funkcja [iNPUT SELEKT] dla AUX2 należy uaktywnić, „Rocker”, co wyłącza dzwignie AUX2 i przełącza sterowanie na boczny przycisk, który tak jak w trymerach płynnie steruje serwami. Do kompletu mam dwie pozycje lotek dla butterfly. Reszta ustawień, to już jak Falcon mam nadzieję szczęśliwie poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak podłączyłeś w odbiorniku wszystkie serwa?Mam też FALKONA,klapy nie mogę podłączyć na V kabel,bo otwory w skrzydle są asymetrycznie.Odbiornik AR7000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Dla zainteresowanych: Odbiornik AR 7000 ,skrzydła lotki i kapy, usterzenie V, silnik. THRO- silnik ALIE- lotka ELEV- wysokość RUDO- kierunek GEAR - klapy AUX 1- lotka AUX 2+klapy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.