Skocz do zawartości

Konfiguracja Spektrum DX7 i AR7000 do pełnej mechaniki płata


Andych

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotychczas jakoś sobie radziłem z ustawieniami nadajnika w moich modelach, ale przyszła na mnie kryska i poległem przy Falconie z klapami i ustawieniem hamulca (butterfly).

Podejmowałem już dwie próby w sporych odstępach czasu, aby z głowy wywietrzała poprzednia błędna koncepcja i niestety jak to w przyrodzie im dalej w las tym więcej drzew, a celu nie widać. Ze wzglądu na barierę językową nie mogę się podeprzeć zagranicznymi forami, a u nas nic nie znalazłem na ten temat, dotyczące tego właśnie nadajnika i odbiornika.

Co chcę osiągnąć? Przede wszystkim najlepiej jak by każde serwo było podłączone pod osobne gniazdo, ale nabyłem ostatnio rewers serwa (jeszcze z nim się nie bawiłem) i ostatecznie klapy mogłyby pójść na kablu Y, miło by było jak by klapy chodziły płynnie, ale to chyba nie wyjdzie bez przełączenia silnika na jakąś dźwigienkę do pracy w dwóch stanach, jednak nie czułbym się z tym komfortowo, ponieważ nie jestem wytrawnym pilotem i czasami wolałbym się podeprzeć silnikiem w umiarkowanym zakresie, a nie od razu na pełnych obrotach, bo to może się skończyć smutno. No i ten nieszczęsny hamulec, jak wybiorę funkcję „Flaperon” to mogę postawić lotki do góry, ale wówczas zaczynają się schody z klapami, bo dzwignia od klap obsługuje flaperon a na klapy zostaje jakaś dźwigienka, która daje tylko pracę w dwóch pozycjach, a to żaden komfort.

:wall:

Pomóżcie, może robię jakiś błąd w koncepcji lub inny na początku konfiguracji, a później to uniemożliwia dalsze poprawne ustawienia, ja sam nabieram dopiero umiejętności w tej dziedzinie, pewnie trzeba do tego więcej doświadczenia, więc liczę na Was.

Opublikowano

:jupi: Temat stał się nieaktualny, osiągnąłem wszystko, co chciałem, po prawdzie na razie z pomocą rewersu serwa, ale mam w odbiorniku wolne gniazdo podwozia, więc jak starczy mi cierpliwości to wyeliminuję kabel Y i rewers, a dam na wolne gniazdo drugie serwo klap.

Rozwiązanie okazało się banalne, ale pocieszam się, że to mój pierwszy kontakt z aparaturą, więc mogłem nie wiedzieć, czego w ogóle szukać. Po prostu podłączając klapy pod AUX2 w pierwszym momencie konfiguracji modelu, funkcja [iNPUT SELEKT] dla AUX2 należy uaktywnić, „Rocker”, co wyłącza dzwignie AUX2 i przełącza sterowanie na boczny przycisk, który tak jak w trymerach płynnie steruje serwami. Do kompletu mam dwie pozycje lotek dla butterfly. Reszta ustawień, to już jak Falcon mam nadzieję szczęśliwie poleci.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak podłączyłeś w odbiorniku wszystkie serwa?Mam też FALKONA,klapy nie mogę podłączyć na V kabel,bo otwory w skrzydle są asymetrycznie.Odbiornik AR7000.

Opublikowano

Dla zainteresowanych: Odbiornik AR 7000 ,skrzydła lotki i kapy, usterzenie V, silnik.

THRO- silnik

ALIE- lotka

ELEV- wysokość

RUDO- kierunek

GEAR - klapy

AUX 1- lotka

AUX 2+klapy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.