karollo76 Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Witam wszystkich.Jest to mój pierwszy post w życiu więc jak coś spierdziele to wybaczcie,ale i krytyki też się nie boję...aha ,avatarek wstawiałem ale coś mi nie wyszło.Tak więc przed dwoma tygodniami zakupiłem Calmato Sports 40 wraz z silnikiem GX40 spalinowym (w zestawie).Złożyłem to wszystko do kupy...zalałem paliwko 15%nitro,sprawdziłem aparaturę.Odpaliłem za pomocą skrzyneczki startowej.Odpalił za pierwszym razem, oh! aż łezka w oku staneła .Fajnie wszystko dopóty,dopóki grzałeczki nie zdjąłem....pare sekund chodzi ..pyr pyr i cisza.Następna próba to samo...itd itd.Na grzałeczce przytrzymywałem go czasami 2 min. i to samo.Zaznaczam,że nic nie majstrowałem przy silniczku (ustawienia fabryczne).Zdziwiło mnie to,że z tłumika (po odpaleniu)nie wylatywał żaden dym (spaliny),tylko całkiem znacznie "smarkało" (chyba) paliwem bądź jego resztkami.Jak to każdy dociekliwy zacząłem kręcić śrubkami przy silniku wedle zaleceń i instrukcji producenta.Jeszcze gorzej..w ogóle nie odpala nawet z grzałką.Moje pytania...spaliłem świecę?Złe ustawienia silnika?Zresztą zamówiłem dziś dwie świece,ciepłą i zimną,a do tego paliwko z 10% nitro,może w tym problem.Nie wiem...Jak ktoś ma jakąś radę z góry dzięki.Chcę zaznaczyć że jest to mój pierwszy model w życiu
tomcat144 Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Na 100% zalałeś silniczek. (czyli dostał za dużo paliwa). Musisz go wyregulować igłą paliwa. Na forum znajdziesz co najmniej kilka postów dotyczących regulacji. Dla silnika należy dobrać taki skład mieszanki aby przy pełnym otwarciu wlotu gaźnika osiągał nawjwyższe obroty. UWAGA pierwsze 2- 3 zbiorniku najlepiej żeby odbyły się w trybie tzn docierania czyli powiedzmy otwarcie gazu 1/2 i lekkie przelanie paliwem objawiające się nierówna pracą silnika ! POWODZENIA !
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.