Przemek147 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Witam Na wstępie zaznaczę że jestem początkującym modelarzem rc i to mój pierwszy quadcopter. Składam (a przynajmniej próbuję) racera 250 opartego o CC3D na ramie zmr250. Po milionie problemów wynikających głównie z mojej głupoty i niewiedzy, pojawił się problem z kanałem 1-szego silnika w FC. Pierwszy kanał nie działa i nie chce zacząć działać. Przelutowałem cały pin myśląc że to może zimne luty ale niestety. Słyszałem o tym że da się "zamienić" 1-szy z 5-tym kanałem. Tak żeby ESC wpiąć po prostu w piąty kanał. Problem w tym że nie wiem jak to zrobić. Dodam tylko jeszcze że CC3D na wgrany cleanflight. Proszę o pomoc i wyrozumiałość. Dopiero zaczynam.
tymonidas Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 Jeśli to na pewno nie działający 1-szy pin na wyjściu to musisz poczytać o "custom motor mix". W Twoim przypadku (zamiana wyjścia 1 na 5) po wejściu w CLI byłoby chyba tak: mixer custom mmix reset mmix 0 1.0, 0.0, 0.0, 0.0 mmix 1 1.0, -1.0, -1.0, 1.0 mmix 2 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 mmix 3 1.0, 1.0, -1.0, -1.0 mmix 4 1.0, -1.0, 1.0, -1.0 save oczywiście wszelkie próby na biurku robimy ze zdjętymi śmigłami Też kiedyś to robiłem (output 3 na 5), ale okazało się, że po kolejnym przeflashowaniu kontrolera wszystko ruszyło jak trzeba.
Przemek147 Opublikowano 31 Października 2016 Autor Opublikowano 31 Października 2016 To tak... na wstępie dzięki za pomoc Jestem pewny że to wyjście bo jeśli podepne ESC np. pod 2-gie wyjście to silnik działa. Skopiowałem to co napisałeś i dzieje się tak że: -w zakładce motors jakby dodało mi piąty silnik.(i tak chyba ma być) Ale ten piąty silnik (jeśli podepne ESC pod 5-ty output) zachowuje sie ja wcześniej pierwszy (czyli nie działa). Ktoś może wie jak temu zaradzić? Edit: Przlutowałem piąty pin dalej nie działa , Edit: Zamieniłem piąty pin z szóstym i dalej nie działa ...