Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok poskładałem to już w miarę do kupy i będę zamawiać. Czy ten frsky x8r jest ok?  Czy nie jest za duży? Miałem wersje d8r i była całkiem ok http://www.banggood.com/Frsky-S_PORT-GPS-Sensor-V2-X8R-X6R-X4R-Compatible-for-RC-Airplane-p-922948.html?rmmds=search Drugie pytanie mam odnośnie tego gps,- czy musi to być jakiś specjalny gps żeby dron miał go to home czy wystarczy np to 

http://www.banggood.com/Frsky-S_PORT-GPS-Sensor-V2-X8R-X6R-X4R-Compatible-for-RC-Airplane-p-922948.html?rmmds=search

Opublikowano

X8R będzie ok, natomiast znacznie lepiej sprawdzi się X4R-SB - jest tańszy i mniejszy, a tego typu quadami i tak lata się na SBUSie.

Co do GPS to musisz szukać takiego, który "dogada się" z konkretną płytką (cc3d, naze itd.), ale według mnie używanie GPSu w quadach wyścigowych zupełnie mija się z celem. Odnośnie samych płytek to z tego, co zaproponowałeś zdecydowanie wybrałbym F3. Warto również zwrócić uwagę na pozostałe komponenty. Niestety regulatory w zaproponowanym Eachinie Racer mają tylko 12A, a to oznacza, że przy pakiecie 4S może być słabo, a uważam, że tylko w takie pakiety warto teraz wchodzić. Nie bez znaczenia jest też firmware w regulatorach. Obecnie w regulatorach liczy się tylko KISS i BLHeli_S. Może w tej sytuacji lepszą opcją będzie coś takiego: http://www.banggood.com/Eachine-Wizard-X220-FPV-Racing-Drone-Blheli_S-F3-6DOF-2205-2300KV-Motors-5_8G-48CH-200MW-VTX-ARF-p-1085802.html

 

Sam zapewne wolałbym coś zbudować i chętnie pomogę w doborze komponentów, natomiast jeżeli jesteś zdecydowany na gotowca to Wizard wydaje się całkiem ciekawą opcją. Polecam zapoznać się z tym, co ma do powiedzenia na jego temat Joshua Bardwell.

Opublikowano

Ja bym broń boże nie szedł w żadne super turbo dzikie extreme 250/280 z silnikami milion KV - nie dość że trudno o coś bardziej niewydajnego, to tym to się można rozbić a nie polatać. To tak jakbyś zamiast trenerka kupił sobie od razu Extra 3D albo jako pierwsze auto od razu jakieś extremalne Lamborghini i się tym zabił od razu. Lepiej pójść w coś z większą bezwładnością, reagującego wolniej i pewniej. Sam się teraz przymierzam do budowy czegoś takiego i do 1000zł powinno się spokojnie zamknąć o ile dysponujesz już aparaturą i odbiornikiem. Poniżej arkusz  z linkami i rozeznaniem cenowym oraz obliczoną masą i przewidywanym czasem lotu w oparciu o dane doświadczalne i model matematyczny który sobie skleciłem.

 

W kwestii rozbudowy - moc silników pozwala na dodanie jeszcze 1kg masy - np gimbal oraz kamera. Nawet wówczas pozostaje 10 minut lotu na 5000mAh 3S.

W kwestii aparatury i odbiornika jeśli jeszcze nie masz - kup od razu dobrą aparaturę 8 kanałową i co najmniej 6 kanałowy odbiornik. Nie ma sensu żebyś dla zaoszczędzonych głupich 200 zł miał potem kupować sprzęt za 1000 zł od nowa. Osobiście polecam starą dobrą Turnigy 9X z modułem FrSky DJT oraz odbiornik D8R II. Nigdy mnie ten sprzęt nie zawiódł i spokojnie daje radę na odległość 1.5km.

 

Co do arkusza - żeby wykres czasu lotu był poprawny, trzeba ustawić masę baterii w górnej tabelce na 0. Czysto teoretycznie, zakładając że wszystko będzie ważyć tyle ile waży w tabeli i będzie zerowy wiatr i wyeliminuje się efekt przypowierzchniowy, to zawis powinien trwać do 20 minut na baterii 5000mAh. Śmigła APC 11x4,7, udźwig 2kg, ciąg maksymalny 4kg (silniki mogą ulec spaleniu przy katowaniu ich non-stop na 100% throttle przy tych śmigłach, ale to raczej niemożliwe). Dodatkowo rama tego ustrojstwa jest niemal niezniszczalna - kolegom wytrzymwała nawet kraksy w asfalt z wysokości kilku metrów i jedynie śmgiła łamało. Jedyny kiepski element tej ramy to nogi - są łamliwe.

 

https://www.dropbox.com/s/px5kjmcwg3flpgn/dron.xlsx?dl=0

Opublikowano

Co kto lubi. Generalnie chodzi w tym wszystkim o dobrą zabawę, a ta z quadami typu 250 jest przednia :) Sam w zeszłym roku zaczynałem od budowy trocopterów i innych wynalazków własnej konstrukcji i też mi się to podobało, natomiast nic nie daje mi tyle frajdy, co latanie 250. Tricoptery i duże quady nadają się za to doskonale do latania bez gogli. 250 jest pod tym względem słabym pomysłem, bo szybko znika z oczu i bardzo łatwo można stracić orientację. Duże coptery nadają się też do rozpoczęcia przygody z FPV przy czym zdecydowanie odradzałbym sprzęt o dużej bezwładności i małym zapasie mocy. Moim zdaniem takim czymś zawsze lata się źle i znacznie łatwiej o kraksy. Tutaj właśnie wyłania się największa zaleta 250 - niska waga, zwarta konstrukcja i węglowa rama sprawia, że sprzęt ten jest niesamowicie odporny. Przy ostrym lataniu wypadki są nieuniknione, natomiast zdarza się, że upadki z kilkudziesięciu metrów kończą się wymianą śmigła i lata się dalej :)

 

Na początku rzeczywiście nadmiar mocy robi ogromne wrażenie, natomiast po krótkim czasie jest jej w sam raz i można się bawić.

Przykładowy filmik z mojego ostatniego wypadu:

https://youtu.be/d9Yzd-Ia6Io

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie jeden z forumowiczów sprzedaje takie cacko. Jest to pełen komplet w cenie 1000 zł więc coś co bardzo mnie interesowało, pytanie czy zda egzamin czy raczej jest coś sknocone? Prośba o opinie

 

Hej.

Bardzo się starałem, spróbowałem. Jednak nijak mnie nie kręci latanie bez skrzydeł.

 

W związku z tym sprzedam quada którego składałem od jesieni. Wyposażenie zainstalowane dość nietypowo między dolnymi pokładami. Cała góra przeznaczona na pakiet - nic nie "wystaje".

 

W zestawie:

Kompletny quad na ramie zmr 250 z silnikami FMT 1806 2400KV, regulatorami max 20A 2-3s, cc3d atom.

Kamera FPV eachine + nadajnik 5,8GHz 600mW.

 

Gogle Eachine VR D2 5cali 800*480 40CH Diversity z możliwością nagrywania, tzw. DVR

 

2 komplety śmigieł 3 łopatowych 5x4,5

4 komplety śmigieł 5x4 bullnose - jeden komplet używany.

4 kompety śmigieł 6x4

 

3 pakiety 2200 3s - używane. Latałem na nich po ok. 12 minut w miarę normalnego lotu.

Pakiet 2s2p z cel Li-lon 18650 do zasilania googli - spokojnie ponad godzinę pracy na jednym ładowaniu.

 

Całość bez uszkodzeń, po kilku lotach przed nosem i kilku kolejnych z FPV. Latałem na śmigłach 5x4. Na 6 calowych rozwijane prędkości wychodzą ponad moje umiejętności.

 

Cena za wszystko: 1000zł. Wysyłka 20zł. Mogę sprzedać przez allegro, lecz wtedy cena +45zł.

 

Odbiornik FrSky X4R z telemetrią oraz czujnikiem napięcia pakietu mogę zostawić w modelu po dopłacie +120zł.

 

O wszelkie kontakt, propozycje, zapytania proszę przez wiadomość prywatną.

 

http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=126860

 

http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=126861

 

http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=126862

 

http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=126863

 

http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=126864

Opublikowano

Zależy czego oczekujesz. Generalnie cena jest bardzo przystępna, ale jest to sprzęt sprzed kilku generacji i strzelam, że głównym powodem rozczarowań są właśnie użyte komponenty... mało mocy (3S), słabe regulatory, silniki i fc, więc właściwości lotu pewnie bardzo kiepskie, duża waga. Cóż, na początek pewnie ok, ale cudów bym się nie spodziewał i jak trochę się w to wciągniesz to szybko będziesz musiał szukać innych komponentów.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.