Skocz do zawartości

Dobór napędu do SZD 39 Cobra 17 - 2,6m rozp.


fullrespect

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

niedawno zakupilem sobie piękny szybowczyk SZD 39 COBRA 17

Producentem jest Royal-Model z Czech.

 

Gotowy do lotu i wyważony szybol w wersji bez silnika wazy dokładnie 1518 gram.

 

spirit_i_cobra.jpg

 

po lewej ja z Cobrą a po porawej kolega Paweł z modelem SPIRIT z silnikiem spalinowym na wieżyczce.

 

Został oblatany z ręki na górce w Rogoźnicy między Jaworem a Strzegomiem. Lata pięknie.

Ale jednak chcialbym mieć tą pewność ze nigdy mi nie ucieknie i dlatego postanowilem zainstalować w nim napęd trójfazowy.

 

Prośba do Was moi drodzy abyście pomogli w doborze całego soprzętu - silnik + pakiet + regulator.

oczywiscie www.hobbycity.com jak najbardziej wchodzi w grę.

 

moje fundusze ktore mogę przeznaczyć na zestaw napędowy to okolo 250 PLN.

Opublikowano

Proponowałbym napęd na ogniwach A123 LiFe 3-4S cena u nas ok. 120-160zł w UH ok. 54-72$ czyli różnica niewielka. Do tego regulator TURNIGY Plush 40amp http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165&Product_Name=TURNIGY_Plush_40amp_Speed_Controller i silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-36 1400Kv / 550w http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7073&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_1400Kv_/_550w

Może pionowo ten zestaw nie wyciągnie modelu, ale pod dosyć dużym kątem (40-50 stopni) i bardzo szybko. W szybowcu proponowałbym jednak do zasilania serw wykorzystać oddzielny pakiet np na 4 ogniwach AAA ok. 800-1000mAh - ja potrafiłem wyciągnąć z takiej bateri podczas lotu na jednym akumulatorze ok. 450-600mAh, podczas godzinnego lotu.

Niestety taki zestaw to ok. 300zł, do tego dojdzie jeszcze ładowarka obsługująca LiFe jeśli takowej nie masz. Oczywiście polecam ogniwa LiFe bo sam jestem nimi zachwycony, ale :

-jeśli nie jeździsz samochodem z źródłem prądu do ładowania pakietów i nie zależy ci na szybkim ładowaniu pakietu to jak najbardziej pakiety LiPo 3-4S 2200mAh np. Rhino 2350mAh 4S1P 20C Lipoly Pack (tylko ten pakiet jest szeroki 45mm!!) lub 2150mAh 4S

Opublikowano

Tomku,

A tak chcialem zapytac jeszcze bo zestaw kiedys skomponowalem sam i wyglada tak:

SILNIK - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4909

REGULATOR - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3730

PROGRAMATOR - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169

PAKIET - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6266

Kołpak + Śmigło http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5563

 

Czy z tego coś wyjedzie ?? czy lepiej silnik zamienić na ten co Ty zaproponowaleś ??

Opublikowano

Wydaje się,że silniki typu SK mają większą sprawność, a różnica w cenie nie jest wielka, to też raczej wybierałbym coś z tych silników. Tomek, twoje propozycje są jak najbardziej OK - pytanie tylko czy chcesz oszczędzać na wadze czy nie, bo oczywiście trochę większy silnik jest jak najbardziej wskazany. tyle, że raczej wybierałbym przy większej mocy wyższe napięcie, tak aby maks. prąd był nie większy niz 40A

Opublikowano

racja z napięciem - fakt - moze mi motor pociągnąc wiecej niz 40A.

wiec chyba twoja opcja silnika bedzie lepsza jesli chodzi o zaproponowany przezemnie regulator.

 

Jesli chodzi o napęd ktory dobieram to on ma miec zastosowanie raczej tylko po to aby sobie trochę pomóc w krytycznych sytuacjach na zboczu. Nie chodzi mi o to aby wyciągać szybola pionowo w górę bo nim i tak nie polatam za bardzo na termice bo ten szybol lubi prędkość. Juz to wiem bo po oblocie na większej górce troszkę za mało wiało i wytracilem prędkość [brak jeszcze doświadczenia] no i oczywiscie gleba, szczęście takie ze założylem bagnet węglowy - dzieki temu zamiast narobic bigosu w płatach po prostu ładnie sobie pękł :) no i kadlub tez mi pękł :P [ ale na szczęscie w miejscu w ktorym był juz naprawiany przez poprzedniego właściciela ] wiec strata niewielka. Trochę żywicy i maty szklanej i bedzie jak nówka :)

 

W kazdym bądz razie uparłem się na niego i koniec - i bedę nim latał - tylko ze chcę wlasnie miec mozliwosc pomocy w naglych wypadkach [gdybym widzial ze lece za wolno i chce się zwalic na skrzydlo - tak tak - COBRA tak lubi i to bardzo ]

 

a tu górka na której latamy http://www.rcswiebodzice.pl/photogallery.php?album_id=35

 

DIEM:

Twoja propozycja trafiła idealnie w moj pomysł ale widzę ze Tomek ma rację... ten regulator lekko za słaby do silnika ktory zaproponowaleś.

 

Podsumowując:

Tomku - silniik wezmę taki jak proponujesz a regulator ten 40A i chyba mi sywtarczy jak na wagę 1500 gram ??

Opublikowano
Ja dla znajomego robilem zakupy do ulotnienia glidera 1,5kg.

Silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3888

 

Witam,

Właściwie mogę polecić ten motor, biorąc pod uwagę jakość do ceny. Latałem nim w modelu szybowca 2.7m który miał chyba grubo ponad 2000g. Napęd ten współpracował z pakietem 3300 3s, regulatorem Turnigy 60A i śmigłem 12x8, wszystko z UH. Model ładnie szedl do góry (45 może 50 stopni). Silnik trochę się grzał ale winą obarczyłbym kiepskie łożyska. Mając jednak wybór kupiłbym dzisiaj coś z serii SK.

Opublikowano

sorki za cytat:

 

Turnigy Aerodrive SK series motors are built to satisfy even the most discerning of brushless motor users.

With .2mm thick stator plates, N45SH magnets, larger Japanese bearings and a harder shaft. It's easy to see how the Aerodrive SK series of outrunner is providing best in class performance, at an unbeatable price!

 

lepsze jakosciowo i wydajniejsze.

Opublikowano

...finkniejsze plejty statora, lardżniejsze dżapaniskie beringi, pałernijsze magnety no i hardniejszy szaft. Mój się grzał bo pewnie nie miał dżapaniskich beringów. Cóż więcej dodać, biorąc pod uwagę anbitiblną prajsę, tylko brać ;-)

 

Czyli po naszemu i na poważnie. Z tego co napisali w opisie wynika, że seria SK różni się od zwykłych motorów Turnigy następującymi elementami:

 

- cieńsze blachy statora - mniejsze straty na prada wirowych;

- większe łożyska toczne produkcji japońskiej;

- Silniejsze magnesy;

- oś z twardej stali;

Generalnie jakość z ceną nie do pobicia

Opublikowano

ale ze mnie :ass: :ass: :ass:

Przecież najnormalniej w świecie mogłem sobie przeczytać specyfikację....

 

 

Dzieki wielkie za pomoc i przepraszam za kłopot.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.