kinemax Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jest w szybowcach - http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68459-res-dart-skrzyde%C5%82ko-termiczne-do-f3res-ju%C5%BC-po-zagadce/ ... ale przewidziana jest też wersja elektro i co śmieszniejsze może być użyte jako wstęp do F5J... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 No i wersja zmotoryzowana też już po oblocie. Byłem lekko zszokowany, gdy po wylocie na jakieś 60-100m (nie było jeszcze w środku altimetru), wyłączeniu silnika i wprowadzeniu w zakręt zaczął kręcić ciasne kółeczka wznosząc się w górę . Przedburzowa pogoda musiała być mocno termiczna mimo braku słońca... Tak, czy siak, od razu go polubiłem - znacznie bardziej niż lżejszą wersję czysto szybowcową. Oczywiście fajne "kółeczkowanie" ma drugą stronę - jak na latające skrzydło przystało ma kiepską stabilność wzdłużną (widać na filmie poniżej). Tym nie mniej podtrzymuję swoje przekonanie, że przy silnej termice i słabym wietrze jakąś rundkę w F5J dałoby się tym wygrać, bo ciasne kręcenie umożliwia złapanie niskiego noszenia... Oczywiście musi jeszcze do tego być dobry pilot, a tacy się tego typu latadeł raczej nie dotykają (w szczególności w zawodach...). Waga do lotu 660g, dużo bo do zalecanego ŚC musiałem dać baterię 1250 mAh na sam tył. Poszukam trochę lżejszego silnika (teraz jest 55g, 1100kV A.... z HK), którego odchudzenie pozwoli włożyć mniejszą baterię. Mogę też przenieść silnik na tył Jakieś sugestie na silnik 40-45g, 1000-1600kV ? Ponieważ model polubilem, to silnik nie musi być b. tani... Film z kolejnego lotu gdy miałem już operatora https://youtu.be/-KmD0iOZopA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi