Skocz do zawartości

Akrobacik pod MVVS 3,5ccm


Konrad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

Przez zimę chciałbym zbudować słynny już model speed 400 aero z tym że przerobiony pod silnik spalinowy MVVS 3,5cc z czarnym tłumikiem i przeskalowany do 125%(108cm rozpiętości).Czy pomysł ten ma sens,czy może lepiej wybrać inny silnik i ewentualnie inny model,choć zawsze marzył mi sie speedzik pod niewielką spalinkę :wink: .Jeśli chodzi o silnik to ograniczeń brak gdyż jeszcze nie zakupiony....grunt aby cena mieściła sie w przedziale od 100(za używkę) do 150-160 zł za nówkę.Z tego co wiem speed lata wspaniale,dlatego też chciałbym sie was zapytać czy równie wspaniale bedzie latał z motorkiem spalinowym...wiadomo...konstrukcje trzeba wzmocnic,waga wzrośnie w tym i także obciążenie powierzchni nośnej... :roll:

 

proszę o szybką odpowiedź

 

pozdrawiam

 

Konrad

 

PS.O ile ma to sens to w tym wątku przedstawię relacje z budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli już mam zmieniać model to raczej zmienię go na funfla kulfon użytkownika jozek,energy eda wydaje mi sie zbyt skomplikowany ponieważ na modelu chciałbym sie uczyć podstawowej akrobacji,tak więc na pewno zaliczy on nie jedno twardsze lądowanie.Decyzji jeszcze nie podjąłem ostatecznie lecz zawęziłem wybór->albo funfly,albo energy :D nie bede kombinował,silnik na 80 % MVVS,a co do model to się jeszcze okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o silnik to polecam cos innego do fun flya. Silniki MVVSa sa wysokoobrotowe i nie nadaja sie raczej do tego typu modeli. Polecam cos raczej z serii os maxa chociazby 25LA, choc nieco slabszy to lepiej sprawujacy sie w tym przypadku. Jesli chcesz koniecznie zastosowac silnik to zainteresuj sie innymi modelami. Pamietam, ze ladnych pare lat temu fajne plany byly w modelarzu. Pod ten silnik bardzo dobrze pasowalby model Zbik- prosty i tani w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na os mnie nie stać,jeśli już to wolałbym 15La,ale mimo wszystko bedzie MVVS ponieważ po prostu jest okazja (dział giełda :D ).Czy jeśli chodzi o wysokie obroty to ma tu znaczenie prędkość strumienia zaśmigłowego?Jakiś problem aby funfly latał jak pylon racer :wink: :?: Czy może chodzi o profil i odrywanie sie strug przy wiekszych predkosciach :?: .Nie wiem,nie mam pojecia,ale w każdym bądź razie na forum jest fun fly na MVVS i chyba raczej zbuduje funfla w tej samej konfiguracji.Mam jeszcze tylko jedno pytanie:czy energy Eda również zalicza sie do typowych rasowych funfli również nie podszedł by pod niego MVVS?Jak narazie co do modelu to podjąłem decyzje:zbuduje obydwa,kulfona na szybko ze skrzydłami styro,a Energy wykonam bardzo dokładnie przez całą zime i cześć wiosny.Chyba nie mam wyboru,silnik jest już raczej pewny,ewentualnie rozmyślam jeszcze o ASP 2,5cc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silniczek już zakupiony :D .Jako iż mimo wiadomości na PM planów funfla nie otrzymałem,rezygnuje z jego budowy na rzecz innego modeliku :) (qrde jaki ja nie zdecydowany jestem :P ).Bedzie to model TA152 (aircombat)ale w najprostszej i najtańszej postaci).Bedzie to model w konfiguracji skrzydla ze styro kryte balsa lub papierem,kadlub ze styroduru wzmocniony sklejką,balsą i płaskownikami weglowymi,usterzenie kratownica z listewek balsowych 5x4 wzmocniona balsą 2,5mm(mój cud patent :lol: ),całość pokryta japonką i polakierowana.Napisałem już że bedą na pewno 2 modele-akrobacyjno treningowy kretobójca TA152,jak też model do latania przez dłuższy okres czasu(pewnie cały sezon jak przeżyje),jaki to bedzie model jeszcze nie wiem,idąc za radą kolegi boogie Energy Eda to raczej nie bedzie,ale coś się wybierze :mrgreen:

 

PS.TA 152 zacznę budować najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu wzorując się na planach kolegi Japima(plany na prawdę genialne,gratulacje :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooooooo jak ja Pana lubie tyle sie naszukałem tych planow tyle czasu zmarnowałem a tutaj prosze jak sie koledze nie przydadza to chociaz ja z nich skorzystam a moze ma Pan jakies jeszcze fajne polskie konstrukcje? - jestem fanem polskich konstrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojojoj :D .Chyba Pana ozłocę :lol: .Plany są genialne,na pewno coś sobie z nich wybiore,pieknie rozrysowane,pod odpowiadający mi silnik i w dodatku odpowiadająca mi w 100 % pod wzgledem materiałowym konstrukcja :) .

 

Tak więc decyzja już została podjęta-Pierwszy model treningowy do nauki akrobacji-TA152-wykonany w 2-3 dni jak najmniejszy kosztem.Drugi model-coś z planów podanych przez Pana Wieśka.

 

 

Dziekuje.......... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.