Skocz do zawartości

Jaki silnik elektryczny do Giles-202?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam jeszcze 3 Giles-202. Wszystkie identyczne skala 27%, staz okolo 5-6 lat kazdy. Jeden lata z Saito 180, Drugi YS 140S, a 3-ci na OS 160FX. Najgorszy jest ten z YS, wiec planuje wykonac experyment z silnikiem elektrycznym. Mysle o AXI 5320/28 lub AXI 5330/FAI. Ktory brdzie bardziej stosowny?. Kazdy Giles wazy ca. 4.6-4.8kg z silnikami jak wyzej.

Opublikowano

A nie lepiej spróbować z jakimś wysokonapięciowym napędem i celami a123? Jakiś wolnoobrotowy silnik (Neu1915/3Y - o kv225) pakiet 12s a123 , regielek HV i smigło w okolicach 16-17 cali. Czas lotu może nie jest imponujący jednak łatwość i szybkość ładowania to w zupełności rekompensują a wagowo wychodzsz podobnie jak z pakietem 10s li-pol.

Opublikowano

No widzę ze kolega mierzy w największe bodajże silniki elektryczne 8) No musze Cie uprzedzić ze to jest wszystko szalenie drogie :evil: Ja mam Angela Evo 50E z mixmodelu no i oczywiście też go chciałem na elektryka bo tam pare względów mnie do tego przekonywało.No wszystko cacy (ze sie tak wypowiem :lol2: ).No ale trzebabyło kupić doo niego osprzęt.No i tu zaczeło sie juz robić nieciekawie.Na pierwszy ogień poszedł silnik + regulator.Silnik AXI 4130/16 - 400 zł po zniżce regulator 360 zł z Dualskego 80 A .Następnie po jakimś czasie kupiłem baterie.Dualsky 4500 mAh 6s no to juz było koniec :? kosztowało mnie to ok 600 zł :roll: No tak to juz nie byle jaka bateria.Na całę szczęście jak kupowałem aparature to miałem pełen zestaw.Czyli serw i odbiornika nie musiałem kupowac.Model wazu ok 3 kg.No a jak kolega ma Gilesa co waży ok 5 kg to juz nawet nie chce sobie wyobrażac ceny końcowej.Oczywiście wybór należy do Ciebie.!! Nie ze Ciebie tu naciągam bo każdy kupuje co chce 8) Cóżmogę jeszcze dodac.Hmm na baterie musiałem czekac ok 3 tygodni jak dobrze pamiętam :lol2: We wszystko zaopatrzyłem sie w nastiku.

 

edit: Dodam jeszcze ze między innymi zdecydowałem sie na elektyczny osprzęt bo cały samolot był juz na to przygotowany

Opublikowano
Mysle o AXI 5320/28 lub AXI 5330/FAI.

Wydaje mi się, że oba są wystarczające - jednak brałbym ten większy (zakładam, że ceny obu masz takie same) - przy prawie identycznym Kv jest tylko 150g cięższy.

Za to w tym samym układzie zasilania osiągnie te same parametry ciągu, jak ten mniejszy, ale oszczędzając kilkanaście amper.

Po prostu będzie pracował mniej obciążony - w zakresie większej efektywności

Opublikowano

Wszystko zależy do czego te modele mają być. Jeśli do 3D to hmmm może lepiej inna konstrukcja ? Jeśli do zwykłej akrobacji to faktycznie radzę celować w pakiet 12-14S A123 i regler HV tak by maksymalnie wykorzystać napięcie maksymalne regla. Dla pakietu 1P dobrze byłoby ograniczyć prąd na ziemi do max 50A (lepiej w zakresie 40-45A). Poza tym do prądów rzędu 50A w zupełności wystarczają standardowo spotykane złącza (goldy 4mm czy też deans T). Druga kwestia to jeszcze ładowania tak dużych pakietów.

Czy patrzyłeś na silniki Turnigy serii SK ? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-65_380Kv_/_1820w

 

Do tego oczywiście trzebaby przeliczyć śmigło i pakiety ale silnik wg nadaje się do takiego modelu.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jestem posiadaczem również tego modelu i zastanawiam się nad silnikiem elektrycznym.

Niestety nie wiem czy ta konfiguracja będzie wystarczała do akrobacji. Nie myślę o zawisie, ale jeśli była by możliwość wykrzesać ciąg rzędu 6kg lub więcej na zestawieniu znajdującym się niżej wykożystał bym ten niewielki nadmiar mocy na akrobację 3d. Gotowa wersja ważyła 5,2kg z silnikiem mvvs 26 ifs w wersji benzynowej.

Proszę o pomoc ponieważ to mój pierwszy "gigant" elektryczny i nie mam doświadczenia w tak dużych modelach elektrycznych.

Wyposażenie które chciałbym zastosować:

Silnik Turnigy 63 54 250kv

Silnik

2 pakiety Turnigy 5Ah 20c 4s

pakiet

Regulator turnigy 100A lub HK 100A Regulator

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.