Norbert Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Zaczynam się gubić, powoli kompletuje sprzęt by używać go w modelach które kupię - zbuduję. Ale z lipolami mam problem , co oznaczaja te wartości C. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 C to jest oznaczenie wydajności na akumulatorach. NP. jak masz akumulator 1000mah i 15c to ma 15A wydajności. Jeżeli akumulator 1000mah ma 25c to ma 25A, 1500mah 15c to 22,5A. Obliczyć to można tak; Zamieniamy mAh na Ah i jak mamy np. 1000mah i 15c to jest 1Ax15=15A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Tutaj cały post o akumulatorach http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=955&highlight=pojemno%B6%E6 A tutaj trochę przyjaznej teorii http://www.saumodelarnia.fora.pl/dzial-techniczny,20/podstawy-elektrotechniki-co-kazdy-modelarz-wiedziec-musi,685.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 KLIK Tutaj post przyklejony w tym dziale. Moim zdaniem jest wyczerpujacy, ta informacja rowniez sie pojawila. Po przeczytaniu dokladnie dwa razy wiedzialem juz wszystko o lipolach co potrzebowalem wiedziec pozdrawiam edit: widze ze pisalismy z Mirkiem posta w tym samym czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 13 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Dzieki chłopaki , troche mnie rozjaśniło wreszcie. Czy do silnika dobiera się akumulator? Bo idzie do mnie jedna 1500 15C i dwie 20C 1800 i 2200. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Czy do silnika dobiera się akumulator? W sumie mozna tak powiedziec. Generalnie - masz pomysl na model, sprawdzasz ile dany model wazy u innych - dobierasz silnik do modelu, regulator, i na koniec baterie - tyle w teorii i w wielkim skrocie Do tego dochodzi styl latania, czas latania, zapas mocy do transportu kamerek i innych takich. Trzeba tez pamietac o tym, aby traktowac oznaczenia C na bateriach z pewna taka hmmm niesmialoscia - najbezpieczniej przyjac ich wydajnosc na 75% podanej (mowa oczywiscie o chinszczyznie), oraz to, ze wydajnosc pradowa spada wraz z pojemnoscia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Dzieki serdeczne. Narazie mam zamiar "ulotnić" SAU Multi , zmienić w moim Nemo szczotke na bezszczotke , potem może EG lub coś podobnego a w międzyczasie pokuszę się o popełnienie zefirka lub RWD-5 , jeszcze z niewiadomym efektem :-) O ile do RWD-5 plany są i już mam wydrukowane o tyle do zefirka nie mogę znaleść takich żeby druknąć , skleić A4 i zabrać się za wycinanko Silniki mam zamiar zakupić takie: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5687 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2111 Do tego lipole: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6293 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6306 Regler taki ciut na zapas żeby starczył na kilka modeli: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460 Nie mam tylko pojęcia czy taki regler się programuje itp. Nie mogę też w razie co znaleść jakiegoś dobrego i nie drogiego programatora bo nie wiem po "anglijsku" czego szukać. Całość ma dokarmiać to: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028 Czy te silniki będą dobre do RWD , Zefirka , Nemo , EG ? Jak napisałęm chciałbym coś z ewentualnym zapasem na pozniejsze modele ale i przy okazji coś co mi napędzi to co planuję aktualnie a nie spowoduje pikowania w dół od ciężaru. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Nie mam tylko pojęcia czy taki regler się programuje itp. Da sie programowac cut off, rodzaj baterii, oraz hamulec - pisze o tym jeden uzytkownik w opiniach pod spodem. Ten ESC jest troche drozszy, ale mozna go programowac karta. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6458&Product_Name=SuperSimple_30A_ESC_(card_programmable) This unit can be programmed with the following programming cards; Turnigy, Thunderpower, HobbyWing + others Ta powinna dac rade. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169&Product_Name=TURNIGY_BESC_Programming_Card Z powyzszych modeli latalem tylko EG - jakbym skladal EG od nowa to dalbym silnik pomiedzy 200-250 Watt - z kv ~1500 - aby szybko wyniesc do gory - ewentualnie nie bac sie powrotu pod wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 mammuth, widzę że tak jak ja spać nie morzesz i noc kiedy nikt nad uchem nie brzęczy masz dla siebie na spokojne posiedzenie przy kompie Co do silnika to ja wlasnie sie na tych kv i zależności z watami nie znam. Ten silnik czerwony z linka doradził mi kolega motyl. Ten drugi złoty wybrałem już sam troszkę w ciemno. Chciałbym mieć też właśnie silnik który pozwoli mi na szybkie wyniesienie modelu na wysokość a przy okazji spokojny powrót w razie wiatru. Jednak nie mam pojęcia jaki do tego wybrać bo właśnie nie kumam tych wszystkich oznaczeń itp. Karta już dodana do listy zakupu a regler skoro mówisz że lepszy to go wezme , w końcu to groszowa różnica w cenie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Ano jak piszesz - spac nie moge Nie mowie, ze ten czerwony jest zly - jest to mniej wiecej to samo co ja wstawilem u siebie - tylko ja latam w takim miejscu, ze zawsze wieje powiedzmy, ze mieszkam w terenie gorzystym, a na dodatek latam na sporej gorce - jak mnie przewieje za gorke - to mam po modelu - dlatego u mnie sie ten silnik sprawdza tak sobie :/ predkosc wznoszenia jest przyzwoita - o to sie nie martw właśnie nie kumam tych wszystkich oznaczeń itp. KV - ilosc obrotow na przylozony volt napiecia - czyli jak masz 1000kv - na baterii 2 celowej mnozysz 1000 x 7.4 na 3 celowej x 11.1. Waty - jest to napiecie x amperaz - czyli np. 11.1Vx(powiedzmy) 15A = 166.5 Watt. Napiecie zalezy oczywiscie od tego ilo celowy pakiet uzyjesz - amperaz - jaki silnik i smiglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 No teraz wreszcie jest to dla mnie zrozumiał. Dzieki wielkie. Czyli te silniczki mają 166,5Watt i 155,4Watt. Mało to czy dużo patrząc na modele takie jak nemo , EG itp. Marzy mi się takie dopasowanie silnika do modelu Nemo i potem EG oraz budowanych zefirków i rwd by model mógł iść pionowo w górę w razie potrzeby. PS. Jakiej aparatury używasz? Bo moj esky 4kanałowy okazuje się bardzo kiepski zasięgowo i zastanawiam się nad zakupem Spectrum Dx6i. Konkretnie z tego sklepu patrząc teraz na Twoją lokalizację widzę że Anglia również :-) http://www.heliguy.com/Extras/Radio-Transmitters/Spektrum-DX6i/ I wychodzi taniej o 10$ niz w stanach a i o cło się nie trzeba martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Mało to czy dużo patrząc na modele takie jak nemo , EG itp. Kiedys zalecali 100 watt na kazdy kilogram wagi szybowca - teraz mowi sie o 150 Watt i ja sie z tym zgadzam - prawie zawsze Mialem porownanie swojego EG z EG kolegi - jego pionowo w gore - moj jakimis takimi zygzakami jego pod wiatr jak przecinak - moj jakby w miejscu stal ... Pamietaj o jeszcze jednym - EG nie jest stworzony do szybkiego latania - wiec jak dasz za duzy silnik - to trzeba sie nieco pomeczyc kontrujac sterem wysokosci. Byl gdzies post o tym - zdaje sie Petera. PS. Jakiej aparatury używasz? zastanawiam się nad zakupem Spectrum Dx6i. Konkretnie z tego sklepu patrząc teraz na Twoją lokalizację widzę że Anglia również http://www.heliguy.com/Ex.../Spektrum-DX6i/ I wychodzi taniej o 10$ niz w stanach a i o cło się nie trzeba martwić. Ja teraz mam Profi mc 3010 , a czekam na 2.4 od multiplexa . A tego dx6 bierz smialo - bedzie tysiace razy lepiej niz z tym e-sky'em ktorego masz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 A tego dx6 bierz smialo - bedzie tysiace razy lepiej niz z tym e-sky'em ktorego masz . No to się ciesze bo zastanawiałem się od jakiegoś czasu co wziąść jako następce esky. Co prawda jeszcze nie zamówiłem bo składam fundusze ale już za jakiś czas. Zachęciła mnie bardzo cena , bo wychodzi z transportem około połowy tego co krzyczą za niego w polsce. Dodatkowo miałem zagwózdkę czy pchać się w nadajnik 35MHz czy pójść już z nowym trendem i od razu 2,4GHz. Jednak im więcej znajduje i czytam na ten temat wychodzi mi że 2,4 będzie dobrym wyborem. A że chyba jest to w ogole dość "świerze" radio i mało osób w polsce je ma to i mało mżna opinii znaleść w ojczystym języku w sieci. Ale , myślę , że na najbliższe powiedzmy 2 lata mi wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.