Skocz do zawartości

Volantex Ranger G2


Wiktor86

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam problem. 
Otóż chcąc bardzo w końcu polatać kupiłem sobie Volantexa Ranger G2 - tego, co ma 1200 mm rozpiętości. Tyle tylko, że kupiłem go w wersji kit. Celowo - chcę się nauczyć nie tylko latać, ale też budować, czy też, w tym wypadku, podpinać kabelki. Ale nie przewidziałem jednego: że będę miał problem z silnikiem. Oryginalny silnik Volantexa, 2812/1400KV jest u nas niedostępny -albo ja nie mogę go znaleźć, a szukałem dość długo. Pozostaje więc zamiennik. Tylko nie wiem jaki. 
Problem jest taki, że Volantex ma specyficzne mocowanie, w którym korpus silnika schowany jest w piance. Sprawia to, że sam silnik nie może być szerszy niż 3 cm - nic szerszego po prostu nie wejdzie. Idealnie, żeby miał 28 mm. Musi mieć również mocowanie od strony wału. I nie może napędzać śmigła większego niż 7 cali. W zestawie dali śmigło 7x5, dwułopatowe, ale mogę zmienić na inne - ale większe po prostu się nie zmieści. 
Po długich poszukiwaniach namierzyłem ten silniczek: 
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-Redox/REDOX-BL-9001200.html
Patrząc na fotkę i na specyfikację, to się nada. Tyle tylko, że podany ciąg statyczny zapewne został obliczony na zalecanym śmigle - a moje z konieczności jest mniejsze. Ile ciągu można się spodziewać na siedmiocalowym i czy wystarczy na spokojne latanie ważącym ok. kilograma modelem? Najlepiej na 3S - ale w razie czego mogę i 4S podpiąć. 
A jeżeli się nie nada - to jaki silnik polecacie? Byleby dało się go dostać w PL - nie mam czasu na czekanie na paczkę z Chin 
Relację z "budowy" zacznę jak tylko będę miał całą elektronikę - a wszystko poza silnikiem już mam, 
Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, faktycznie - 35 mm to szerokość, pewnie z mocowaniem. Mea culpa. 
Ten wprawdzie ma wał z drugiej strony niż trzeba - ale przymierzyłem się z podobnym wymiarowo silnikiem i wyszło, że ostatnia łajza jestem. Bez problemu da się go zamocować z obudową na zewnątrz - po przykręceniu silnika do aluminiowego mocowania nadal jest dostęp do śrubek mocujących wręgę silnikową do mocowania. Nie wiem czemu z góry założyłem, że nie będzie :/ 
No nic, to zamawiamy. I od razu mam drugie pytanie - największy regiel jaki mam ma 30A, a ten silnik wymaga 40A, więc muszę kupić nowy. Lepiej się szarpnąć na taki z wbudowanym BECiem czy założyć osobny? Pierwsze rozwiązanie jest tańsze, mniejsze i prostsze, ale drugie nie odcina odbiornika w razie przepalenia regla. I o jakim natężeniu mówimy w wypadku X8-R z podpiętymi czterema serwami 9g? Docelowo chcę zamontować kontroler lotu F3 i Runcama Split. Mój F3 ma wbudowany SBEC 5v 3A, a Split ciągnie 65mA - reszta wystarczy na serwa?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.