Tomek_ Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 witam po krotkiej nieobecnosci od nowa zabralem sie za Pibrosa, mam juz pakiet do apki, delta lezy na podlodze i czeka na silnik ale mam watpliwości moje łoze wyglada tak jest to jakies drewno - nie wiem jakie, 6mm jeszcze trojkątów wzmacniających brakuje na nim pytanie brzmi czy takie łoze jest ok ? mam zamiar wlozyc je pomiedzy 2 płyty depronu deseczka do ktorej bedzie przymococowany silnik zostanie jeszcze okrojona aby zmniejszych opor oś silnika bedzie mniej wiecej w środku płaszczyzny jaki sklon zastosowac ? nie moge znalesc na forum pytanie kolejne czy mam czyms wzmocnic to skrzydelko po szerokosci ? mam do dyspozycji listewke ok 4 mm pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 w modelu z silnikiem pchającym skłon silnika idzie w góre i to dosc duzo ( z tego co widzialem w ES) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanacheim Freyr Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 nieprawda .. uogolniles na podstawie jednego modelu ... mniej wiecej rozpatruje sie moment jaki dziala od silnika na sc. Czyli lopatologicznie .. im bardziej oddalony masz silnik od osi modelu tym wiekszy sklon musisz dac. Jezeli bedziesz wklejal te drewno w krawedz splywu to powinno wystarczyc 2-3 stopnie w gore. Zalezy jaki tam masz profil.. jezeli jakis z podniesiona krawedzia splywu to smialo mozesz na zero ustawic silnik wzgledem (zapomnialem tego slowka nooo to od natarcia do konca splywu??) osi profilu(?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 W moich deltach typu zagi i podobnych, z napędem pchającym, oś silnika jest mniej - więcej równoległa do prostej, stycznej z górną powierzchnią płata. Dokładny kąt zależy też od tego, jak wysoko silnik podniesiesz nad płat. Wykłonu w tego typu modelach nie robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 w modelu z silnikiem pchającym skłon silnika idzie w góre i to dosc duzo ( z tego co widzialem w ES) Niestety ... ten kąt zależy też od wysokości silnika i osi podłużnej modelu. Zależy jaką tworzy dźwignię. Nie można w ten sposób uogólniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_ Opublikowano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 na razie musze wszystko przemyslec jak to powklejac, dzisiaj bede robil serwa, ale nie wiem co z reszta, slyszalem ze regulator nie powinien byc kolo odbiornika :roll: silnik wkleje jak jest, potem dam podkladki i wyreguluje kąty, bo rozumiem ze wysokość silnika nie ma znaczenia :?: czy lepiej aby antena odbiornika leciala za modelem czy przykleic ja do modelu ? jakis pasek papierowy i na to tasma, tak aby anteny nie uszkodzic pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Ja do skrzydełka robiłem tak, że odcinek jakieś 10 cm od końca anteny przyklejałem taśmą wzdłuż skrzydła. Tak niedaleko krawędzi natarcia. Ale ja latałem dość spokojnie skrzydełkiem. Przy ostrych skrzydełkach lepiej ją schować na całości. To jednak jest napęd pchający i w razie czego antena automatycznie wkręca się w śmigło. Możesz ewentualnie schować osłonę bowdena w skrzydle i wsuwać antenę w nią bez obawy że ucieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanacheim Freyr Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 bo rozumiem ze wysokość silnika nie ma znaczenia :?: 3 kolejne posty wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_ Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 chodzi mi o to czy w tej chwili, jak bede przyklejał łoze do delty, to czy wysokosc sinika jest bez znaczenia, i ze pozniej bede mogl to wyregulować skłonem zgadza sie ? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Im dalej silnik będzie od osi płata, tym większy skłon, aby zniwelować moment pochylający dziób modelu do dołu. Im bliżej płata będzie silnik, tym większa będzie doskonałość napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_ Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 czyli najlepiej na rowni ? os z powierzchnia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 No bez przesady. Miałem raczej na myśli, żebyś nie dał silnika 10 cm nad płatem. Zobacz, jak to wygląda choćby tu: lub tu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_ Opublikowano 6 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 eeee to ja mam juz zrobione łoze gdzie oś jest na rowno wiec zostawie, przynajmniej na razie dzieki za zdjecia jeszcze mam jedno pytanie jak zakladam prop sever to ma jakies znaczenie kolejnosc ? w normalnym samolocie najpierw bedzie zabezpieczenie a potem smiglo (potem silnik) a w delcie z silnikiem pchajacym odwrotnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Nie ma znaczenia, czy napęd jest ciągnący, czy pchający - propsaver zakładasz tak samo na oś silnika i zakręcasz śrubki. Potem na to zakładasz śmigło i zakładasz gumkę. Zwróć tylko uwagę, żeby śmigło było założone właściwą stroną (napisami lub bardziej wypukłą stroną do przodu), oraz żeby oś silnika nie wystawała z propsavera (wtedy śmigło nie odchyli się na bok). Tu widzisz śmigło na propsaverze w napędzie ciągnącym: W napędzie pchającym silnik z propsaverem będzie po prostu przed, a nie za śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_ Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.