Grzegorz Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Tak, to stara sprawa - błąd drukarni. Już z paru modelarzy zgłaszało ten problem.
Bruno266 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2008 ehhhh Szkoda że sprawdziłem to dopiero po wycięciu wręg - rozumiem że wszyskie pozostałe są w porządku. I jeszcze jedno pytanie gdzie jeszcze w tej konstrukcji są jakies błędy ewentualnie trudne miejsca ?
Grzegorz Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Jeżeli chodzi o wymiary, to nie słyszałem o innych błędach. Natomiast całość (pod względem zastosowanych materiałów) jest "mocno niewspółczesna" - piętno tego, co eufemistycznie nazywa się "gospodarką niedoborów" (brak balsy).
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 15 Grudnia 2008 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Mam plany z 1967r. RWD 5 bis,w skali 1:6 wydają mi się dosyć dokładne do zbudowania półmakiety. Mogę skopiować te plany i osiem stron opisu budowy tego modelu,jeżeli potrzebujesz to podaj wiadomość na pw. Jak mnie pamięć nie myli to jeden z nielicznych błędów w tych planach to jedno z żeberek końcowych skrzydła grubość profilu nie mylić z grubością żeberka.
Bruno266 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2008 Tak wyglądają prace na dzień dzisiejszy. Tylko nie wiem pod jakim kątem powinna być wklejona sklejka z mocowaniem podwozia. Nr 5 na oryginalnych planach. czy ma być doklejona do podłużnicy biegnącej po zewnątrz wręg do jej części zewnętrznej czy wewnętrznej ?
kirow Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi o ten fragment modelu: Szkielet tej makiety był wystawiony na Targach Modelarskich w Poznaniu. Mam więcej zdjęć tej konstrukcji i jeśli mogą się przydać w budowie to mogę wysłać na prywatnego mejla. Pozdrawiam
Bruno266 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 Jak wszyscy zauważyli święta minęły troszkę czasu było i mam już gotowy statecznik pionowy i ster kierunku. oraz statecznik poziomy: mam tylko jeden problem jak skleić skrzynkę bagnetową statecznika poziomego czy listewki 3x3 mm idą z góry i doły czy tylko z dołu ? – dalej czy na skrzynkę nawlekam żebra czy wklejam skrzynkę pomiędzy żebra na oryginalnych planach jest to tragicznie rozrysowane. Może ktoś ma możliwość rozrysowania tego lub jakiś zdjęcia
jacekb Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 podaj adres to podeślę parę fotek Boki skrzynki i góra sklejka 1mm , od dołu listwa
Bruno266 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 adam_walicki@wp.pl- z góry dziękuję
Bruno266 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2009 A tutaj kilka nowych zdjęc z postępów w budowie - jak zauważycie jakieś błędy to śmiało je wypominać :
daczkes Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 czy mi się wydaje czy ta 1 wręga jakoś tak skręcona jest może całośc nierówno stoi no ale na focie tak widać
Bruno266 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2009 Dokładnie ta wręga jest asymetryczna - ma za zadanie wykonać skłon do dołu i wykłon w lewo silnika . Tak jest ta konstrukcja zbudowana że belki łoża muszą być wklejone asymetrycznie.
juri28 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Ja też mam plany rwd 5 W Schier'a z 1967r w skali 1:6 i jak podziwiam te fotki to zachęcają mie do budowy.
kirow Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Na tym etapie budowy można już przymierzyć silnik. Czy już masz wybrany konkretny, czy dopiero planujesz coś kupić??
Bruno266 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dopiero planuje . Skłaniam się do OS max coś ok 6,5 ccm. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa czy wykłon do silnika prawoobrotowego powinien byc w prawo patrząc od ogona . Bo jakoś dopiero teraz przemyślałem sprawę łoża pod silnik - i zmontowałem to tak jak jest w oryginalnych planach
olo Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Wykłon jest w dobrą stronę a masz za mały rozstaw belek na silnik. Taki silnik to już dużo dla tego modelu jeżeli dalej będziesz go robił dokładnie wg.planów. Ja miałem podobny problem jak zmieniałem silnik i po rozpiłowaniu belek prawie nie było do czego silnika przykręcić. Na tym etapie możesz to jeszcze poprawić. Ja u siebie poprawiłem po skasowaniu przodu,wywaliłem resztki belek dołożyłem pełną wręgę W2 i do niej już przykręcałem silnik zamontowany w normalnym łożu z plastiku.
kirow Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 OS MAX to bardzo fajne silniki, tylko tłumik się nie zmieści pod maską. Jak byś miał MVVS to można przełożyć tak cylinder, że można założyć tylny tłumik i mogłoby się wszystko zmieścić pod maską, ale jak masz już silnik to trudno.
Bruno266 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2009 W poprzednim poście napisałem że planuje dopiero zakup więc wszystko można zmienic - może faktycznie Mvvs cos ok 5 ccm wystardzy iłoża nie będzie potrzeby mocno zmieniac . A tylny wydech dobra sprawa bo można by było zrobić imitację kolektora i wydechu tak jak miały oryginalne silniki GipsyMajor w prawdziwym RWD . Mam jeszcze jeden motyw - sam nie wiem czym okleić konstrukcę folii chciałbym uniknąć papier - mało mnie przekonuje - myślałem o jakimś materiale np jedwab spadochronowy lub szyfon
Rob Mc Fly Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 myślałem o jakimś materiale np jedwab spadochronowy lub szyfon http://www.modelarski.com/modelarstwo-Tkanina_KOWERALL_do_pokrywania_modeli,233.html Sporo dobrego o tym napisano...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.