Skocz do zawartości

jak obliczyć wydajność pakietu...


kapi

Rekomendowane odpowiedzi

Wydajnosc pakietu okreslamy jednostka: watogodzina i obliczamy ja mnozac pojemnosc w Ah razy napiecie znamionowe. Sa to oczywiscie dane orientacyjne, poniewaz napiecie spada przez caly czas uzytkowania (obciazania) pakietu, az do momentu odciecia przez regulator. Aby obliczyc dokladnie ile mocy moze dac pakiet nalezaloby podac srednia wartosc napiecia na pakiecie, w przyblizeniu

Napiecie poczatkowe+napiecie odciecia/2.

 

 

Pozdrawiam

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co dokladnie rozumiesz poprzez wydajnosc pakietu ? Wydajnosc pradowa czy czas pracy ?

Wydajnosc pradowa jest podana w A - zalezy od pojemnosci pakietu i wspolczynnika C - mnozysz pojemnosc X C np. 2000mah X 20C = 40A - czyli mozna obciazyc pradem 40A = silnik moze pobierac max 40A - jezeli pobiera wiecej to moze zakonczyc sie to uszkodzeniem pakietu.

Uwaga!!! Do pakietow z nizszej polki cenowej nalezy podchodzic ostroznie - ja zakladam 75% tego co podaje producent.

Jezeli zas masz na mysli czas dzialania to musisz znac pobor pradu przez silnik, jezeli tak to podaj - pokaze Ci na przykladzie jak to liczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz regulator z obsluga nimh ?

Wszysko zalezy od smigla - poszukaj jakie ma pobory pradu ten silnik przy jakich smiglach.

Szczerze mowiac to nie wiem jakie sa wydajnosci pakietow nimh :(

Ale co mozesz zrobic to - sciagnij program moto-calc wprowadz dane i tam Ci powie ;)

Poza tym bedziesz mial na przyszlosc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie - tylko krocej ;) inna sprawa, ze jak latasz na silniczku to pakiet sie grzeje - wiec masz tak jakby podgrzewanie pakietu ;) tak czy inaczej nalezy uwazac i pare prob jest zalecanych przed lotem.

Zaznaczam, ze sam nie latalem w takim zimnie - ale zdrowy rozsadek i filmy z youtube ;) sa ze mna - niczym moc z jedi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quote="malinn"]Ja mam pytanko z innej beczki. Czy na lipolach można latać przy - 10stopni C?

 

Da się i przy niższych temperaturach nawet ujemnych. Ważne jest to, aby pakiet, przed załadowaniem do modelu, był przechowywany w wyższych temperaturach, zdecydowanie dodatnich. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie np. ze styro "termosu" dla pakietów i w nim przewozić i trzymać pakiety na lotnisku. Pojemność pakietu podawana jest zazwyczaj dla temperatury otoczenia ok. 20 stopni i w niższych, a szczególnie ujemnych dramatycznie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

Wydajnosc pradowa jest podana w A - zalezy od pojemnosci pakietu i wspolczynnika C - mnozysz pojemnosc .........

a mi się wydaje że wydajność prądowa zależy w głównej mierze od oporności wewnętrznej ogniwa a nie od jego pojemności :D

I dlatego wlasnie wszyscy producenci podaja opornosc wewnetrzna :P

Wiem do czego zmierzasz, ale dla naszych zastosowan ja bym sie trzymal pojemnosci i C , nie utrudniajmy sobie zycia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się wydaje że wydajność prądowa zależy w głównej mierze od oporności wewnętrznej ogniwa a nie od jego pojemności :D

No niby racja, ale niepraktyczna ;-) Wydajność prądowa to jest dokładnie pojemność*C, czyli tak jak napisał mammuth. Z drugiej strony to co napisał bzik4 to też prawda. Jak to możliwe? Ano trzeba pamiętać że są to wielkości ze sobą powiązane i dwie z nich wyznaczają trzecią. Tylko jaki praktyczny pożytek płynąłby z informacji np tego typu: aku 1000mAh R=0,03 Ohm ...?

 

-------------------

EDIT

W międzyczasie odpowiedź już padła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mylicie koledzy. Wydajnosc pradowa jest to stosunek masy akumulatora do zmagazynowanej energii, z opornoscia nie ma nic wspolnego.

od opornosci wewnetrznej zalezy prad zwarcia, oraz uogolniajac natezenie pradu przy danej opornosci obciazenia. Ale o to kolega nie pytal. Wiec nie ma sensu teoreetyzowac. ani opornosc wewnetrzna ani wydajnosc pradowa nie ma nic wspolnego z wydajnoscia ogniwa, ktora jest po prostu iloscia energii zmagazynowana w ogniwie, a okreslaja ja pojemnosc ogniwa i jego napiecie znamionowe.

a odpowiadaja koledze:

Ten akumulator udzwignie ten silnik, mozesz smialo podlaczac. Oczywiscie na pelnym gazie pakiet starczy pewnie na 5 minut maksymalnie, ale nie musisz lataz na 100% przez caly czas. Jezeli bedziesz latal modelem tak jak dotychczas, to starczy ci na tyle samo czasu jak szczotkowy motorek, a w zasadzie powinien na dluzej.. (wieksza sprawnosc napedu)

 

pozdrawiam

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydajnosc pradowa jest to stosunek masy akumulatora do zmagazynowanej energii

Mylisz się. Powyżej zdefiniowałeś gęstość energii.

Jak koledzy pisali wcześniej, wydajność prądowa jest odwrotnie proporcjonalna do oporu wewnętrznego, ale to jest już zawarte w tym "magicznym parametrze" C. Pakiety o wyższym C mają po prostu mniejszą rezystancję wewnętrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydajnosc pradowa zalezy od solidnosci konstrukcji pakietu

No masz rację! Tylko co to jest ta "solidność"? Mieści się w tym i ogólnie "chemia" ogniwa i rezystancja wewnętrzna i jeszcze wiele czynników (chociażby solidność połączeń).

Wracając do tematu, według mnie pakiet jest za słaby do takiej konfiguracji napędu. Daj mniejsze śmigło. Czy regulator automatycznie wykrywa ilość ogniw i czy jest przełączony na ogniwa NiMh?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.