kapi Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Witam, jak obliczyć wydajność pakietu jeśli mam podaną pojemność i V ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Wydajnosc pakietu okreslamy jednostka: watogodzina i obliczamy ja mnozac pojemnosc w Ah razy napiecie znamionowe. Sa to oczywiscie dane orientacyjne, poniewaz napiecie spada przez caly czas uzytkowania (obciazania) pakietu, az do momentu odciecia przez regulator. Aby obliczyc dokladnie ile mocy moze dac pakiet nalezaloby podac srednia wartosc napiecia na pakiecie, w przyblizeniu Napiecie poczatkowe+napiecie odciecia/2. Pozdrawiam baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 A co dokladnie rozumiesz poprzez wydajnosc pakietu ? Wydajnosc pradowa czy czas pracy ? Wydajnosc pradowa jest podana w A - zalezy od pojemnosci pakietu i wspolczynnika C - mnozysz pojemnosc X C np. 2000mah X 20C = 40A - czyli mozna obciazyc pradem 40A = silnik moze pobierac max 40A - jezeli pobiera wiecej to moze zakonczyc sie to uszkodzeniem pakietu. Uwaga!!! Do pakietow z nizszej polki cenowej nalezy podchodzic ostroznie - ja zakladam 75% tego co podaje producent. Jezeli zas masz na mysli czas dzialania to musisz znac pobor pradu przez silnik, jezeli tak to podaj - pokaze Ci na przykladzie jak to liczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Witam, w modelu mam silnik Emax CF 2822 i pakiet z bellanca decathlon 480 NiMH 9,6 V i zastanawiam się czy ten pakiet da rade temu silnikowi (na lepszy na razie nie mam kasy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 A masz regulator z obsluga nimh ? Wszysko zalezy od smigla - poszukaj jakie ma pobory pradu ten silnik przy jakich smiglach. Szczerze mowiac to nie wiem jakie sa wydajnosci pakietow nimh Ale co mozesz zrobic to - sciagnij program moto-calc wprowadz dane i tam Ci powie Poza tym bedziesz mial na przyszlosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Ja mam pytanko z innej beczki. Czy na lipolach można latać przy - 10stopni C? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Da sie - tylko krocej inna sprawa, ze jak latasz na silniczku to pakiet sie grzeje - wiec masz tak jakby podgrzewanie pakietu tak czy inaczej nalezy uwazac i pare prob jest zalecanych przed lotem. Zaznaczam, ze sam nie latalem w takim zimnie - ale zdrowy rozsadek i filmy z youtube sa ze mna - niczym moc z jedi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 quote="malinn"]Ja mam pytanko z innej beczki. Czy na lipolach można latać przy - 10stopni C? Da się i przy niższych temperaturach nawet ujemnych. Ważne jest to, aby pakiet, przed załadowaniem do modelu, był przechowywany w wyższych temperaturach, zdecydowanie dodatnich. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie np. ze styro "termosu" dla pakietów i w nim przewozić i trzymać pakiety na lotnisku. Pojemność pakietu podawana jest zazwyczaj dla temperatury otoczenia ok. 20 stopni i w niższych, a szczególnie ujemnych dramatycznie spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 .....Wydajnosc pradowa jest podana w A - zalezy od pojemnosci pakietu i wspolczynnika C - mnozysz pojemnosc ......... a mi się wydaje że wydajność prądowa zależy w głównej mierze od oporności wewnętrznej ogniwa a nie od jego pojemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 .....Wydajnosc pradowa jest podana w A - zalezy od pojemnosci pakietu i wspolczynnika C - mnozysz pojemnosc ......... a mi się wydaje że wydajność prądowa zależy w głównej mierze od oporności wewnętrznej ogniwa a nie od jego pojemności I dlatego wlasnie wszyscy producenci podaja opornosc wewnetrzna Wiem do czego zmierzasz, ale dla naszych zastosowan ja bym sie trzymal pojemnosci i C , nie utrudniajmy sobie zycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 a mi się wydaje że wydajność prądowa zależy w głównej mierze od oporności wewnętrznej ogniwa a nie od jego pojemności No niby racja, ale niepraktyczna ;-) Wydajność prądowa to jest dokładnie pojemność*C, czyli tak jak napisał mammuth. Z drugiej strony to co napisał bzik4 to też prawda. Jak to możliwe? Ano trzeba pamiętać że są to wielkości ze sobą powiązane i dwie z nich wyznaczają trzecią. Tylko jaki praktyczny pożytek płynąłby z informacji np tego typu: aku 1000mAh R=0,03 Ohm ...? ------------------- EDIT W międzyczasie odpowiedź już padła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Cos mylicie koledzy. Wydajnosc pradowa jest to stosunek masy akumulatora do zmagazynowanej energii, z opornoscia nie ma nic wspolnego. od opornosci wewnetrznej zalezy prad zwarcia, oraz uogolniajac natezenie pradu przy danej opornosci obciazenia. Ale o to kolega nie pytal. Wiec nie ma sensu teoreetyzowac. ani opornosc wewnetrzna ani wydajnosc pradowa nie ma nic wspolnego z wydajnoscia ogniwa, ktora jest po prostu iloscia energii zmagazynowana w ogniwie, a okreslaja ja pojemnosc ogniwa i jego napiecie znamionowe. a odpowiadaja koledze: Ten akumulator udzwignie ten silnik, mozesz smialo podlaczac. Oczywiscie na pelnym gazie pakiet starczy pewnie na 5 minut maksymalnie, ale nie musisz lataz na 100% przez caly czas. Jezeli bedziesz latal modelem tak jak dotychczas, to starczy ci na tyle samo czasu jak szczotkowy motorek, a w zasadzie powinien na dluzej.. (wieksza sprawnosc napedu) pozdrawiam Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Wydajnosc pradowa jest to stosunek masy akumulatora do zmagazynowanej energii Mylisz się. Powyżej zdefiniowałeś gęstość energii. Jak koledzy pisali wcześniej, wydajność prądowa jest odwrotnie proporcjonalna do oporu wewnętrznego, ale to jest już zawarte w tym "magicznym parametrze" C. Pakiety o wyższym C mają po prostu mniejszą rezystancję wewnętrzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 W przypadku pakietow LiPol, opornosc jest pomijalna, wydajnosc pradowa zalezy od solidnosci konstrukcji pakietu. Zreszta niewazne. Masz racje. Mnie chodzilo o ilosc energii zmagazynowanej w palkiecie, bo jest to parametr czesto pomijany w rozwazaniach nad pakietami. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Witam, w większości niewiele z tego rozumiem ale głównie chodziło mi o to czy ten pakiet "da rade"temu silnikowi. Silnik gaśnie na pełnym gazie przy śmigle 10-4,7-zmiejszyć śmigło czy latać na mniejszym gazie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 wydajnosc pradowa zalezy od solidnosci konstrukcji pakietu No masz rację! Tylko co to jest ta "solidność"? Mieści się w tym i ogólnie "chemia" ogniwa i rezystancja wewnętrzna i jeszcze wiele czynników (chociażby solidność połączeń). Wracając do tematu, według mnie pakiet jest za słaby do takiej konfiguracji napędu. Daj mniejsze śmigło. Czy regulator automatycznie wykrywa ilość ogniw i czy jest przełączony na ogniwa NiMh? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Regulator to Mag 8 30A i sam wykrywa liczbę ogniw, jest zaprogramowany pod baterie NiMH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Jezeli silnik "400" dawal sobie rade z modelem to ten motorek ze smiglem 9x6 bedzie szalal, pewnie jak zalozysz 8x6 tez bedzie latal ladnie. Solidnosc budowy przy lipolu to np grubosc plyt, zwroc uwage ze pakiety o wiekszym wspolczynniku "C" wiecej waza. Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 pakiet z bellanca decathlon 480 NiMH 9,6 V A ja to zrozumiałem 480 mAh 9,6V :oops:. Teraz dopiero załapałem, że 480 to klasa silnika. A może ten pakiet jest już wyeksploatowany? Zobacz, czy taki sam efekt będziesz miał z mniejszym śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Oj zdarza się. Sprawdzałem na śmiggle 8-4 8-6 działa bez zarzutu :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.