Ryszard58 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) Po sportowych maszynach coś egzotycznego ,czyli dziwaczny bombowiec armi USA z lat 30-tych B-18 A Bolo z Special hobby w skali 1:72Po sportowych maszynach coś egzotycznego ,czyli dziwaczny bombowiec armi USA z lat 30-tych B-18 A Bolo z Special hobby w skali 1:72 Edytowane 22 Października 2018 przez Ryszard58 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio72 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Bardzo ładny. P.S. Ogon niemal identyczny jak w DC-3 (C-47) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard58 Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Bardzo ładny. P.S. Ogon niemal identyczny jak w DC-3 (C-47) Nie identyczny ,a ten sam .Amerykanie w trakcie projektowania nowoczesnych bombowców , wpadli na pomysł aby zaadoptować DC-3do tego celu . Tak że przekonstruowało kadłub pozostawiając skrzydła ogon z pierwowzoru czyli DC-3.I w ten sposób powstal ten dziwoląg ,ktory zreszta doczekal się wielu wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio72 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 I wszystko jasne :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard58 Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 I wszystko jasne :-) Wystawiłem go na anglojęzycznym forum .i gość z USA bardzo ładnie opisali i podsumował ten model pozwolę sobie tu wstawić jego tekst bez tłumaczenia Ryszard, Beautiful job on a difficult kit-- I've built the SH B-18A too, so I have the experience to say that. I'm fortunate though to live not far from a real B18A. This aircraft doesn't get the credit it deserves. It was the most numerous bomber in the USAAF inventory at the beginning of WWII, and it beat out the Boeing 233 (B17A) for the USAAF contract back in 1933. It was also the first US aircraft to sink an enemy submarine, going on to sink 2 more before it was finally relegated to training service. It could also carry quite a large bomb load for its size. Viewers may recognize those wings and landing gear as well-- since they were the same design used in the DC-2 and DC-3. There's a good book on the history of the B-18 and its successor: The B-18 and B-23, America's Forgotten Warriors, by the former director of Seattle's Museum of Flight-- Jim Hagedorn, who has studied this aircraft extensively. You have done great justice to this often overlooked warbird. VR, Russ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi