igor1300 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Witam To mój pierwszy post na forum, tak więc witam wszystkich serdecznie Od dziś jestem kolejnym zarażonym wirusem zakaźnym zwanym RC, tym razem przeszedł na samoloty. Troszkę o mnie: 6 profesjonalnych samochodów, na każdą okazję, porę roku i pogodę; 1 motorówka "pół-redukcyjna"-potrzebowałem wystroju lawety do jednego z samochodów 1(narazie) helik, ponieważ zaraziłem się helikami niedawno i badam temat zanim wydam kilka tys. na model pro. Pomijam pseudo modele, modele które miałem(rozbiłem/sprzedałem) i zabawki. Co do samolotów... Wylatałem na RFG3 potem G3.5 kilkanaście godzin różnymi maszynkami. Doszedłem to trgo, że potrzebuję prawdziwego samolotu :devil: i teraz pytanie jaki...? Główne założenia- musi być elektryczny (nie lubię spalinek bo się zraziłem eksploatacją+mam zaplecze techniczne do elektryków), modelik musi być koniecznie "twardy" czyli np pcv laminat itp, folie depron balsa itp raczej odpada (możecie mnie przekonywać...) ponieważ model musi być odporny na spartańskie warunki transportowe i ciężkie traktowanie. Tu dodam, że mobilność powinna być łatwa, tj. składane skrzydła to minimum, ponieważ nie dysponuję samochodem. Najlepiej jak wejdzie do dużego plecaka. Do tego warto by było, żeby udźwignął jakąś kamerkę telefon czy innego nagrywajca bo chcę nim też nagrywać samochody w ruchu, przy znacznej prędkości. Do tego zależy mi na dużym zakresie prędkości-bardzo niskie (kilkanaście km/h) do lądowania w ciasnych miejscach i dużych (około 100) żeby dogonić samochód. Ostatnim aspektem jest wygląd. Na wstępie odpadają "szkieletowce". Chcę żeby samolot wyglądał jak prawdziwy samolot np. dolnopłat dwupłatowiec lub górnopłat Jeśli ktoś dotrwał do tego miejsca-szacun wielki. Czekam na każdy objaw pomocy pozdrawiam Igor
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 łooo toś mnie wymaganiami zwalił z nóg ... ale pozytywnie oczywiście Brakuje mi tylko danych na temat funduszy jakie możesz na ów model przeznaczyć. Edit: wstępnie bym z modeli proponował Easy star. Co prawda nie wygląda jak profi samolot i wymagał by dorobienia lotek, w dodatku jest z pianki (epp) aleee z odpowiednim napędem lata jak przecinak, łatwo mu zamontować kamerkę, jest stosunkowo mały więc mobilny, łatwy do naprawy i równie łatwy w pilotażu.
Leda_g Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Do tego zależy mi na dużym zakresie prędkości-bardzo niskie (kilkanaście km/h) do lądowania w ciasnych miejscach i dużych (około 100) żeby dogonić samochód. Ty chcesz nad jeźdżącymi samochodami latać? :shock:
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Leda_g, no powiedz że takie ujęcia samochodu w pędzie nie są warte zachodu :mrgreen: dla mnie bomba
instruktor Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Od tego dolnopłata nie zaczynaj! dosc ciężki model i co za tym idzie szybki.Niezbyt łatwy mówiąc oględnie w pilotazu
igor1300 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 łooo toś mnie wymaganiami zwalił z nóg ... ale pozytywnie oczywiście Brakuje mi tylko danych na temat funduszy jakie możesz na ów model przeznaczyć. Edit: wstępnie bym z modeli proponował Easy star. Co prawda nie wygląda jak profi samolot i wymagał by dorobienia lotek, w dodatku jest z pianki (epp) aleee z odpowiednim napędem lata jak przecinak, łatwo mu zamontować kamerkę, jest stosunkowo mały więc mobilny, łatwy do naprawy i równie łatwy w pilotażu. 1) Biorąc pod uwagę liczbę 9 w temacie łatwo się domyślić, że 85% kasy jaką posiadam idzie w modele (a 15 w naprawy po dwonach) więc cena jest sprawą drógorzędną, wystarczy że mam i tak spore wymagania do sprzętu... 2) Easy stara widziałem w modelarskim w gdańsku... mam styropianowy szybowiec "rzutkę" i naprawdę pianką styropianom i folii mówię NIE. W styropianie zostają ślady nawet po paznokciach, a ja tu mówię o transporcie w "jednym worze" z pakietami, apką narzędziami i kanapką. Najlepiej chyba wypada tu laminat szklany/węglowy. 3) Leda_g: TAK. Chcę dogonić/przegonić samochód, żeby złapać go np w locie z rampy. Tu warto dać trochę danych: najszybszy samochód rc-135mph, najwyższy lot samochodem-nad 1 piętrowym domkiem z ogródkiem, najdalszy skok-25m. Mój stadium truck wg kalkulatora przełożeń osiągnie na asfalcie 117km/h, a wypadało by samolotem chociaż z lotu nurkowego przegonić go. 4) Instruktor: a) Czy waga to duży minus? Ciężkiemu nie ztrobi różnicy balast (kam.) ma być szybki... c) każdy model da się wkońcu opanować, pomoże mi w tym symek. Przy okazji spytam jak jest ze stabilnością, wiadomo że wibracje i kołysanie nie sprzyjają nagrywaniu.
kojot Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 MiniMag lub TwinStar lub EasyGlider. Podobne do samolotu, pancerne, łatwe w pilotażu, z udźwigiem. Dwa pierwsze maja tylko integralny płat. PS. Elapor to co innego niż styropian. Model z laminatu przy tych wymaganiach będzie trudny do znalezienia. Może Flash 5 z Giełdy od Jurka? Szybki i laminatowy jest na 100% ;-)
Leda_g Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 A powiedz ty mi ile ty godzin wylatałeś modelami samolotów w "realu" i jakimi. Bo coś mi się zdaję że przy takich modelach jak ty chcesz to twoja statystyka się może zdecydowanie zmienić. EDIT A tak propo to te modele które podałeś to tylko kadłub mają laminatowy, a reszta to balsa i folia. Ja bym na twoim miejscu postawił na modele z Multiplexa, jak to ci już proponują, a może któregoś Jeta np Twister http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4443 Potrafi latać bardzo szybko a i przy mniejszych prędkośćach jest spoko
diem Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 A moze Easy Glidera Pro oraz do niego KLIK ? Odpada problem przenoszenia, masz 2 metrowy szybowiec, dobry do nauki latania, dobry jako baza pod kamere/aparat. Elapor to nie styropian, jest bardzo wytrzymaly na wszelkie uderzenia. Na poczatku bedziesz potrzebowal z 50m pole do ladowania, po wprawie mozna ladowac do reki.
igor1300 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 Niestety easy glider odpada na wstępie ponieważ nie widze go pędzącego nad samochodem... Minimag i twinstar są całkiem ciekawe natomiast twister to całkiem inna konstrukcja... Może by się sprawdził, ale cenowo wybada znacznie gorzej w porównaniu do Mini i twina. Co do godzinek wylatanych w realu, 2 może 3 na konstrukcji przypominającej twinstara, jednak patrząc ile zajeła mi nauka latania heli (jest dużo trudniejszy) to raczej nie będzie problemu.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Heli, symulator a latanie czymś szybko za samochodem w rzeczywistości to naprawdę inna bajka ale skoro pasuje Ci twinstar to się nie zastanawiaj tylko bierz.
igor1300 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 Nie napisałem, że pasuje, tylko że z tych piankowych jest w "top 3" Nadal jestem za laminatem, jednnak skoro tak ciężko o taki samolocik to widzę, że muszę się przejść do modelarskiego pomacać jak to wygląda... Zakładając, że zdecyduję się na piankę epp to czym właściwie się różnią modele typu twister twin star czy minimog? No i dlaczego te proponujecie (bo widzę, że są jeszcze inne tego typu np. mentor, gemini, fun jet, easycub...)
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Z laminatem masz ten problem że jak przydzwonisz to trochę łatania masz epp to klej CA i już Minimag to trenerek dobry do nauki mały lekki,kamerki mu raczej za ciężkiej nie zamontujesz. Twister to Jet z napędem turbinowym, szybki model raczej nie do twoich potrzeb bo z obciążeniem może sobie nie poradzić. Funjet to znowu mały przecinak coś jak model "pylon", do niego z kamerka będzie problem. Gemini to dwu płat do akrobacji czy nawet 3d, na upartego też by się nadał do twoich celów (miałem ale z obciążeniem jak kamera nie latałem) Easycub to też trenerek (górnopłat) jak minimag ale sporo większy, ale za to z kamerką sobie poradzi bez problemu, nie wiem tylko jak z prędkościami rzędu 100-130km/h, mentor w zasadzie to samo co easycub (w kategoriach modelu oczywiście). Twinstar to dwu-silnikowiec dobrze znoszący dodatkowe obciążenie (DJ. lata nim z kamerką) ma dwa silniki więc napęd można mu bardzo mocny skompletować, lata bardzo przyjemnie i przewidywalnie. Epp to materiał przypominający styro i na tym podobieństwo się kończy, jest wytrzymały lekki i tak jak wspomniałem wcześniej łatwy w naprawie. Jak byś się zdecydował na któryś z modeli MPX (multiplex) to masz ten komfort że masz całe zaplecze serwisowe z częściami zamiennymi.
Raffik Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Niestety easy glider odpada na wstępie ponieważ nie widze go pędzącego nad samochodem... a ja jak najbardziej a ze jest dosc duzy bedzie super wygladal :]
igor1300 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 No to tak... Właśnie wróciłem ze sklepu, obejrzałem dokładnie twistera i minimaga. Były również: gemini, twinstar, acro master 3d, piper cub j-3 i easy cub. Reszta to inne firmy typu esky, pelikan itp. albo modele ofoliowane. Zdecydowanie pierwsze wrażenie nieciekawe "no kurde styropian" ale pomacałem troszkę powyginałem i się nie posypało :mrgreen: Ogólnie to najbardziej pasuje mi teraz twinstar bo już widzę w nim 2 bezszczotki z a123 :twisted: ciekawe tylko czy da się nim wykręcić jakąś beczke czy pętle... Natomiast możecie mi powiedzieć gdzie kupić części zamienne wrazie rozsypania czegoś?
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 W zasadzie części kupisz w każdym sklepie internetowym który ma w swojej ofercie modele mpx. Co do akrobacji twinstarem http://pl.youtube.com/watch?v=VCST3lhRuHo edit: i taki film : http://pl.youtube.com/watch?v=Dtnyy1NUDes&feature=related
Leda_g Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Ogólnie to najbardziej pasuje mi teraz twinstar bo już widzę w nim 2 bezszczotki z a123 Tylko jak to się ma to twoich założeń Do tego zależy mi na dużym zakresie prędkości-bardzo niskie (kilkanaście km/h) do lądowania w ciasnych miejscach i dużych (około 100) żeby dogonić samochód. A Twister to potrafi http://pl.youtube.com/watch?v=Qs8O-MAyqRQ a kamerki też na nim zakładają
igor1300 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 No ma się następująco: żywotność, moc i bezobsługowość bezszczotki oraz dopalacz o małej wadze lub długi lot... Twister przestał mi się podobać ponieważ nie będzie fajnie wyglądał latając wolno, ma turbinkę, co nie daje wachlarza śmigiełek do wyboru nie można na nim zapodać bezkarnie pływaków i jest sporo droższy.
Spiderski Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Kolego, jak już kupisz model to nakręć filmik z pierwszego oblotu i podziel się. Ja pomimo kilkunastu godzin przed symulatorem, rozbiłem podczas pierwszego lotu TOTO - 7 (górnopłat) i w porównaniu z wymienionymi wyżej modelami bardzo wolny i bardzo stateczny model, hihihih. pozdr Artur
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.