Skocz do zawartości

Łódka do wywozu zanety


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich.

 

Jest tutaj pare ciekawych rzeczy na temat tych że łódek, jednak mam troszke inne pytania niż w tamtych tematach.

Mamy juz jeden taki model łódki zanętowej, ale nabity jest elektroniką. Echosondy, kamery podwodne. Więcej juz tam się nie da wrzucić, więc szkoda by poszła na dno.

 

Lubie sam wykonywac takie rzeczy, więc postanowiłem sam zbudować taką łódkę w oparciu na wzór tego co mamy. Tak po prawdzie to w niej zmieniłem dużo. Nie jest to oryginalna kopia.

35a22a980a5b46abm.jpg7b94e1049609f939m.jpg

 

Oczywiście jest w jeszcze przed malowaniem. Brakuje jej klapek bocznych do spustu zanety, czy tez pokrywy do zamknięcia góry łódki.

 

Wyporność łódki obliczam na 11 kg

6*2.9*0.6= 10.46

 

Z czego 60 to długość 29 szerokość i 6 cm zanurzenie maksymalne. W sumie moge sobie pozwolic nawet na 8 cm zanurzenie. Aparatura plus łódka to jakies 6-7 kg max.

Jako że przód łódki będzie pusty, mam zamiar wypełnic go pianą. Od tak na wszelki wypadek.

Prawdziwy wymiar łódki to 72 cm długość, 29 szerokość, wysokość 19 cm

 

Aparatura jaka mam zmiar zakupic to jakaś 4 kanałówka. Aparatura LASER 4 - Hitec w tym 4 serwa. Jedno przód tył, drugie sterowanie sterem. 3 i 4 otwieranie burt, każde osobno.

2 akumulatory żelowe 6v 12 ah, połączone szeregowe, czyli da mi to 12 v. Tak podłączone są bardzie wytrzymałe z tego co się dowiedziałem. (nie jestem pewny)

 

Sprawa tak dokładnie dotyczy silnika do tej łódki. Mam problem z poprawnym doborem silnika. Na początku miałem zakupić Graupner SPEED 400 7,2V. Po paru informacjach dowiedziałem sie że będzie za słaby. Przy próbie opisu na jednym z forów wędkarskich, dostałem info że taki silnik zje mi bardzo szybko całe te dwa akumulatory. Czas pracy jaki jest na tamtym modelu to około 6-8 godzin.

Ktos by mógł powiedzieć że mamy łódke, więc możemy sobie spisać z niej nazwe. Gdyby tak było, pewnie bym nie pisał o tym. Niestety silnik nie jest opisany. Jedyne co moge pokazać to to zdjęcie.

8e0ec72051632b6em.jpg

 

Licze na Wasza pomoc w doborze silnika. Jak i regulatora do tegoż silniczka.

Pozdrawiam

Opublikowano
2 akumulatory żelowe 6v 12 ah, połączone równolegle, czyli da mi to 12 v

 

niestety takie połączenie da ci tylko 6v :D

 

Niestety silnik nie jest opisany. Jedyne co moge pokazać to to zdjęcie.

 

N aoko silnik nie większy niż 280-400 podaj jego zbliżone wymiary :D

 

 

Co do samej łódki pomyśl czy nie lepiej zamiast sklejki użyć styropianu, i ew zalaminować ??

Opublikowano

Wymiary to 55 dłg. srednica 40 mm Brałem wymiary z zwykłego metra. :D

 

Jest to specjalna sklejka wodo odporna, więc nie ma sensu dawać styropianu. Chce zrobic to solidnie.

 

na zdjęciu masz akumulatory połączone szeregowe czyli 12V, więc o jaki Ci chodzi połaczenie?

 

Pomyliłem sie tutaj.

Opublikowano
Jest to specjalna sklejka wodo odporna, więc nie ma sensu dawać styropianu. Chce zrobic to solidnie.

 

czyli rozumiem że wszelakie połączenia są uszczelnione ??

 

No ja popatrzę na ten wątek co z tego wyjdzie :D

Opublikowano

Motyl :D

Nie ma prawa tam się nic wlać woda. Przyjrzyj sie dokładnie zdjęciu, środek jest zalany masą, to tego zwnetrzne strony będą malowane żywicą, a potem zalewane adlerem.

Wyobraz sobie taką łódke zrobioną se styropianu. Juz po pierwszy kursi silnik chodzi jak chce. Styropian pod każdą postacia jest materiałem miękkim, więc uzyćie go do takiej budowy nie ma sensu.

Zobacz jak budowane sa jachty.

Opublikowano

Exobis, wyobraź sobie że zrobiłem taką łódeczkę ze styropianu :D i jakoś po około 2 latach i częstych kursach nic mi nie lata :D

 

Ale przepraszam za wtrącanie się :(

Opublikowano

Witam.

Prawdopodobnie zakupie ten silnik Graupner 500 E 12V. Z tego co widze jest to chyba jedyny model jaki znalazłem.

 

Zastanawia mnie tylko jedno, czy taki silnik wymaga chłodzenia wodnego ?

Skoro w żadnej łajbie tego nie ma, więc chyba przy tym silniku, wszelakie chłodzenie nie jest potrzebne. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego silnika i chłodzenia wodnego ?

Opublikowano

Samo terotyzowanie ...

Zbudowałem kilkanascie łodek do wywozu zanet dla karpiarzy bajkopisarzy (to taka prywatna wendetta za ich upierdliwość)

Nie ma znaczenia z czego jest rdzeń kadłuba -jesli ma to być czesto eksloatowane o tak bedzie trzeba dno pokryć czyms trwałym (szkło +epoksyd)

To czy silnik bedzie wymagał chłodzenia bedzie zależało od oporów stawianych przez kadłub ,predkości pływania i wiekości sruby napędowej i najważniejsze -czasu pracy.

Silnik musi miec trwałe osadzenie -nie przykleja sie wręgi na kilka ciapów kleju polimerowego do styropianu. Co do bocznego zrzutu -wykonałem 2 takie modele i oba zaliczyły wywrotke podczas zwalniania ładunku na fali .To ze jakas firma tak wymysliła nie oznacza że jest to poprawne .Pytanie ile dni w roku tafla wody jest jak lustro? wystepuje zjawisko zwane falowaniem . i pytanie które zadaje teraz jako pierwsze -ile klient ma na to kasy ...bo możemy tylko stracić czas

Opublikowano

Łódka pokryta jest żywicą.

Co do bocznego zrzutu -wykonałem 2 takie modele i oba zaliczyły wywrotke podczas zwalniania ładunku na fali

Błąd wykonania.

Gdybys poprawnie i dokładnie wyliczył, rozmieścił ciężar, tego problemu by nie było. Pewnie zastosowałeś jeden akumulator, który był umieszczony na środku łódki, a wtedy ciężar w jeden komorze plus wiatr czyni swoje. Na takiej łajbie wywozilismy zestawy na 300 metrów przy sile wiatru około 80 km na godzine. Nie powiem, było zle, ale w całości dopłyneła do brzegu.

 

To co z tym silnikiem ? Dobry czy szukać czegos w lepszej cenie ?

 

Pewnie zapytasz po co w takim razie robie ? Bo tamta ma pare bajerów dodatkowo zamontowane.

Opublikowano

niema błędów wykonania są tylko błedne założenia zleceniodawcy który widział gotowca w sklepie . odrazu zakładasz bład bez wnikania w szczególy ?

wywalic można wszystkie sklepowe bo maja zbyt wysoko umieszczony środek cięzkosci . Silnik może byc ale bedziesz musiał zrobic pomiar pradu przy pelnym zanurzeniu . żeby sie szczotki nie skończyły po tygodniu albo silnik zwyczajnie nie spalił . 11kG pchałem 400-ką lotniczą z małą śrubą aku po bokach a ładunek zwalniany centralnie .

Opublikowano

Ja absolutnie nie krytykuje. Tylko pierwsze sensowne mysli jakie mi się nasuneły na myśl, to złe rozmieszczenie. :D

 

Do tego silnika zaproponował mi gośc sruby 3 płatowe wielkości 55 mm. Mam takie wrażenie że sa za duże. Moge się mylic, bo akurat temat silników, jestem dno.

 

Głupie pytanie, ale co moge uzyskać przez ten pomiar silnika przy pełnym zanurzeniu?

Opublikowano

pomiar pokaże czy prąd pobierany nieprzekroczy prądu max dla efektywnej pracy .

dawno dawno temu .... gdy silniki były słabe a akumulatory drogie mawiano by średnica sruby nie była wieksza od srednicy wirnika w silniku .... ale na własciwy dobor sruby ma wpływ wiele czynników . a wracajac do pomiaru co Ci po wielkim poborze prąu skoro opory wielkie a krypa i tak szybciej nie popłynie. tylko sie aku szybciej skończy , to nie wyścigi

Opublikowano

Czyli twierdzisz że przy tej budowie, każdy zamontowany silnik będzie szybko czerpał aku ?

 

Takie łódki robi wiele firm i wszystkie sa podobnej budowy. Więc cos w tym racji musi być. Sprawe silnika też musieli przemyslec, skoro na jednym silniku czas pracy jest od 6-8 godzin. Nie zależy mi na szybkości tylko na bezawaryjnej pracy.

Opublikowano

nie - chodzi o to by dobrać taką śrubę napędową by niezajechać akumulatora w kilka minut . a co do firm to powiem ze klecą te swoje superwypaśne łodeczki z tego co złapią najtaniej na rynku ....

nikogo sie tak nie doi jak hobbystów.........

Opublikowano

To fakt doją strasznie.

 

Dobrałem już silnik Łożyskowany szczotkowy Graupner klasy 720 o dedykowanym napięciu 12V.

* Nominalne napięcie : 12 V

* Zakres pracy (bez przekładni) : 6 - 13 V

* Obroty bez obciążenia : 4,100 obr./min.

* Pobór prądu bez obciążenia : 0,75 A

* Pobór prądu przy max. wydajności : 3 A

* Szczytowy pobór prądu : 13,5 A

* Max. wydajność (bez przekładni) : 75 %

* Średnica wału : 5 mm

* Wymiary [średnica, długość korpusu, długość całkowita] : 42 / 72 / 91 mm

* Długość wału : 6,5 mm

* Waga : 380 g

 

Jak będą za małe obroty to dodam przekładnie. Silnik ten już jest zamontowany w łódce kolegi i powiedział że nic juz nie chce. Wozi mu po 14 kg razem z łódka.

Niestety regulator ma jednokierunkowy.

 

Chce zastosowac jakis tani regulator. W sklepie modelarskim daja mi takie po 200-300 zł, dla mnie to wielka cena. Chce aby to był dwu-kierunkowy regulator. Znalazłem cos takiego :

E-sky EK2-0603 50A

Przeznaczony do modeli silników szczotkowych, klasy 500, 600.

# Wymiary : 38 x 17 x 7,5 mm

# Waga : 12 g

# Prąd ciągły : 50 A

# Prąd max. 30 sek. : 55 A

# Obsługiwana ilość ogniw NiCD lub NiMH : 6 - 10 ( 6,0 - 12,0 V )

# Obsługiwana ilość ogniw LiPol lub LiIon : 2 - 3 ( 7,4 - 11,1 V )

# BEC : 1,5 A / 5 V

 

J mam zsilanie 12 v.

Można dostać jakąś porade.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Exobis, Witam czy udało Ci sięExobis, zrobić tą łódkę?

Mam kilka pytań co ko konstrukcji. Jestem laikiem co do zdalnego sterownia jak masz chwilkę to się odezwij. Moje gg: 11817011

Pozdrawiam

Opublikowano

nawet ładne to brzydactwo :D żarcik

Chce aby to był dwu-kierunkowy regulator. Znalazłem cos takiego :

E-sky EK2-0603 50A

no niestety ale to jest regulator lotniczy JEDNOKIERUNKOWY.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.