darek.3333 Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Witam Kończę drugi model z silnikiem tzw. dzwonkiem. Teraz jest to depronowy TOTO-0 (szacunek dla kolegi Motylastego) a poprzedni Piper J3 EPP z cyber-fly. Mam w nim silnik 2408....ze śmigłem 8x4 a w poprzednim 2410-09 ze śmigłem 9x4,7. Do zasilania używam pakietu 3S Li-Pol 1300mAh 20C. Nie mam możliwości pomiaru prądu. W obydwu są regulatory 18A i w obydwu zakładałem prop-saver. Jak uruchamiałem pierwszy to nie wiedziałem o programowaniu i machając dźwignią mogłem coś przeprogramować a w drugim uważałem aby nic nie zmienić z ustawień fabrycznych.Pierwszy zanim odpali (Piper) pika dwa razy a drugi raz ( czy to jest identyfikacja pakietu 2S/3S? bo pakiet ten sam). Pierwszy ze śmigłem 9x4 kręci ale bez rewelacji. Można wystartować i wznosić się ale z umiarem aby nie przeciągnąć modelu. Silnik nie przegrzewa się a regulator ledwo ciepły. Drugi kręci jak szalony (2408 - jedno piknięcie) ze śmigłem 8x4. Nie mogę w nim ustawić prop-savera bo rozciąga gumki (pomimo dwu) i przechyla się. Jak śmigło zamontowałem bardziej na osi to nie spada i ciągnie jak szalone. Przy pełnej mocy widać jak rozciąga gumki na prop-saverze i przesuwa się do przodu. Silnik i regulator gorące. Miło , że tak silnik ciągnie ale obawiam się , czy nie przekraczam parametrów pracy i czy jak oblatam model to nie okaże się że można latać tylko 5 minut na tym samym co poprzednio pakiecie. Tamten pierwszy silnik miał być mocniejszy i ma większe śmigło a ten słabszy i ma mniejsze śmigło a ciągnie o wiele mocniej (może za mocno jak na niego). Gdzie leży problem z taką różnicą? Darek
Leda_g Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Tutaj masz stronę producenta http://towerprocn.sh15.host.35.com/towerprocn/english/Manual/manual.html gdzi możesz ściągnąć tabele z danymi tych silników. Wg. tego silniki 2410 są słabsze niż 2408 (mniej więcej 86W do 113W) Pytanie też jaki dokładnie masz silnik bo jest ich kilka 3G, 3A, 3G do każdego z nich jest dedykowane inne śmigło. Wszystko masz w tabeli. Raczej tymi śmigłami ich nie przeciążysz. Co do regulatora to nie pamietam dokładnie ale jeden sygnał przy starcie oznacza prawdopodobnie ustawienie na akumulatory NiCd, ale lepiej sprawdzić to w instrukcji.
hubert_tata Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Gdzie leży problem z taką różnicą? Nie ma problemu, jeden silnik (2408-21T) ma kv1400obr/min/V drugi (2410-9) tylko 840obr/min/V. To są stałe wynikające z ich budowy, a najbardziej ze sposobu nawinięcia i połączenia uzwojeń. Ale stanowią o tym, że to są zupełnie inne silniki. Pytanie też jaki dokładnie masz silnik bo jest ich kilka 3G, 3A, 3G do każdego z nich jest dedykowane inne śmigło To nie jest prawda, silniki z końcówkami G,A,H różnią się mechanicznie, a śmigła można stosować wszystkie z uwzględnieniem napięcia zasilania i co za tym idzie pobieranego prądu. Edit: Nawet mają to napisane na stronie http://towerprocn.sh15.host.35.com/towerprocn/english/motor/2408.html We wcześniej cytowanej tabelce linie po prostu wynikają z Excela
hubert_tata Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Jeszcze w temacie różnicy silniczków. Warto posłużyć się jakimś kalkulatorkiem i zobaczyć na sucho co się dzieje z prądem i ciągiem, czy też prędkością strumienia w zależności od zasilania i rozmiaru śmigła. Wybrane dane dla silniczków z tematu (wg MC):
Leda_g Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 To nie jest prawda, silniki z końcówkami G,A,H różnią się mechanicznie, a śmigła można stosować wszystkie z uwzględnieniem napięcia zasilania i co za tym idzie pobieranego prądu. We wcześniej cytowanej tabelce linie po prostu wynikają z Excela To fakt moje przeoczenie, parametry elektryczne są takie same, tylko dlaczego wykaz śmigieł jest odzielany, a nie scalony jak pozostałe parametry. Pewnie to ich niedopatrzenie i moje. :oops:
darek.3333 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 Coś mi się poprzestawiało z tymi mocami. Teraz się wszystko wyjaśniło. Pozostał tylko problem co z tym prop-saverem ( TOTO-0 nie ma podwozia tak jak mój pierwszy model). Nawet dwie gumki nie są w stanie utrzymać śmigła na miejscu. Zawsze można nie dawać pełnej mocy ale nigdy nie wiadomo kiedy palec na dźwigience się omsknie.... Darek
Ładziak Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Pozostał tylko problem co z tym prop-saverem ( TOTO-0 nie ma podwozia tak jak mój pierwszy model). Nawet dwie gumki nie są w stanie utrzymać śmigła na miejscu. Zastosuj oringi, czyli gumowe uszczelki hydrauliczne, do dostania w różnych rozmiarach w każdym markecie budowlanym za parę zeta :-) . http://pl.wikipedia.org/wiki/Oring
darek.3333 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 Też mi się jakieś cienkie te gumki wydawały. Jak pogoda dopisze to oblatam swój drugi model. Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam - Darek PS - A może masz jeszcze sposób na obrażoną żonę jak za dużo czasu poświęcasz modelom? :lol2:
Norbert Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 A może masz jeszcze sposób na obrażoną żonę jak za dużo czasu poświęcasz modelom? Kładziesz katalog z kosmetykami i mowisz zeby cos sobie wybrala bo chciales jej sprawic radosc, dziala.
Raffik Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 A może masz jeszcze sposób na obrażoną żonę jak za dużo czasu poświęcasz modelom? Kładziesz katalog z kosmetykami i mowisz zeby cos sobie wybrala bo chciales jej sprawic radosc, dziala. a jak zona jest kosmetyczka? ps. darek - odblokuj allegro
Ładziak Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 PS - A może masz jeszcze sposób na obrażoną żonę jak za dużo czasu poświęcasz modelom? :lol2: Oczywiście! Ale Tobie będzie trudno je zastosować... Pierwszy dotyczy zakupów modelarskich. Podnoszę wskazujący palec i ostrzegawczym tonem oznajmiam: bo wrócę do szybownictwa! Drugi dotyczy spędzania czasu. Najlepiej, gdy w niedalekiej przeszłości udało mi się wrócić na czworaka ze spotkania z kolegami. Wtedy informuję, że mogę tak robić częściej i chyba lepiej, żebym siedział w domu nad modelem . Generalnie to najlepiej jest spędzić wieczór z kolegami pilotami, bo wtedy mogę straszyć moją szanowną, że nie dość, że będę się z nimi spotykał częściej, jeżeli nie będę zajmował się modelarstwem, to jeszcze w ich towarzystwie na pewno wrócę do latania .
darek.3333 Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Opublikowano 28 Listopada 2008 Wczoraj napisałem na gorąco jak trzasnęła drzwiami , gdy pisałem poprzedni post. Wszystkie sposoby są fajne ale wiem , że najskuteczniejsze byłyby sposoby kolegi Ładziaka, niestety dla mnie nie osiągalne. Będę musiał przetestować poprzednie rady choć allegro mam odblokowane, ale moja żona na szczęście do komputera jak pies do jeża. Darek Przepraszam za OT - już będę grzeczny - idę po katalog z kosmetykami...
Ładziak Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Zwróćcie uwagę, że wszystkie rady napisaliśmy niemalże razem, w dwuminutowych odstępach :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.