Skocz do zawartości

Kolejny kret RWD 5


wosiekpl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Co prawda podobne pytanie zadalem na innym forum ale poniewaz nikt mi nie odpisal postanowilem napisac tutaj moze mi cos poradzicie.

Czytajac watki zamieszczone w tym dziale znalazlem jeden dotyczacy problemu startu z ziemi. W moim przypadku start za kazdym razem odbywal sie z reki. Samolot zaliczyl kilka kraks , kazda byla dobra szkola az w koncu samolot latal . Za pierwszym razem byl bez podwozia w celu ograniczenia jego wagi.Nie wiedzialem czy silnik wydoli.Poniewaz wydaje sie ze tak wiec ostateczna waga z podwoziem do lotu wynosi 970 gr , wiem ze duzo ale tak wyszlo. Naped to Bm 2409-18 1000Kv 180W, smiglo 11x4,7 , serwa 9 gr sprzet Futaba 2.4 Ghz., ABF 2200 mA 3S. Samolot wykonalem w wersji z lotkami .

Tak wiec po kilku wypadkach w koncu udalo mi sie doprowadzic model do tego ze lata. Trzy tygodnie temu model wykonal ok pieciu lotow po ok 1-2 min.( bez podwozia ) Ich celem bylo ostatecze wyregulowanie i co sie okazalo. Poczatkowo zamiast leciec prosto skrecal w lewo wiec po wyladowaniu przekrecalem silnik w prawo i do dolu bo tez zadzieral nosa i tak az do skutku.Kiedy sie z tym uporalem , w czasie nastepnego lotu okazalo sie ze ciezko reaguje na ruch lotek dlatego tez zmiksowalem ster kierunku z lotkami ( lotki 100% ster kierunku 65 % ) Po tym samolot lata prosto ale jakby bokiem.Na tym skonczylem w tym dniu latanie.

Tydzien temu powrocilem do prob , tym razem z podwoziem. Samolot latal ok 5 min , praktycznie bez zadnego problemu az nagle lecac poziomo zwalil sie na lewe skrzydlo a ze byl zbyt nisko moj oblatywacz nie zdarzyl go wypoziomowac i w konsekwencji nastepny kret. Wg niego powodem mogla byc utrata zasiegu aparatury gdyz stwierdzil ze samolot przestal reagowac na sterowanie. Za bardzo mi sie w to nie chce wierzyc ale w tym samym czasie na ziemi inny kolega jedzdzil samochodem i ten nagle oszalal , krecil sie w kolko i nie reagowal na sterowanie . Jego aparatura pracuje na duzo nizszej czestotliwosci niz moja ( do samolotow uzywa 35 Mhz zas do samochodow chyba 70 Mhz ale moze sie myle , ja zas pracuje na 2.4 Ghz )wiec jest to dla mnie bardzo dziwne.Poza tym nadajnik i odbiornik mam sparowany . Po kraksie uruchomilem nadajnik z obnizona moca aby sprawdzic zasieg mojej aparatury i odszedlem na odleglosc duzo wieksza jak ta kiedy rozbil sie samolot wiec mysle ze aparatura jest Ok.

Po wypadku zebralem to co zostalo i jak do tej pory z braku czasu i depronu 3 mm samolot lezy oczekujac na naprawe.

 

Oto ostatnie zdjecia po wypadku:

http://wosiekpl.fotosik.pl/albumy/554091.html

 

 

Ps gdyby sie okazalo ze silnik jest za slaby to mam taki w zapasie Turnigy 2217-20 860 Kv

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zrob nowego RWD ze skrzydlami ze wzniosem i lataj sam, nie boj sie tego. Lepiej jak go rozwalisz Ty niz kolega "ktory stracil zasieg" na 2.4ghz :D

 

Kilogram na ten model to baaardzo duzo, musi strasznie ciezko reagowac na stery. Zrob 700g bez zadnych zbednych dodatkow, wg. instrukcji i w gore.

 

 

edit: sprawdz oske w tym TP, na zdjeciu wyglada jakby krzywa byla.

Opublikowano

Witam

 

Silnik caly albo oska pojdzie do wymiany. Smiglo jakie mialem zalozone to 11 x 4.7 ale poradzono mi zmienic na 10 x 4.7 , jedyny problem to ten ze nie zdazylem . Samodzielnie staram sie nauczyc latac na symulatorze i w miare wolnego czasu to robie. Skrzydlo takze bede robil nowe ale brak mi wystarczajacej ilosci depronu. Te ktore mam teraz wazy ok 328 gr( ma lotki ) , tyle bo jest wzmocnione. Krawedz natarcia zrobiona jest z plyty o grub 4 cm ktora szlifowalem papierem sciernym zas w srodku ma dwie listewki 4 x 4 mm. Tak zrobilem bo poprzednie skrzydlo , bez lotek po kilku wypadkach zlamalo sie w czasie lotu. Aby z tym sie tak nie stalo , wzmocnilem je ale chyba za bardzo.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Chyba troche za bardzo... Jak juz kilka razy na tym forum radzono:

 

Im bardziej wzmocnisz tym ciezszy model.

Im ciezszy model tym bardziej dotkliwe krety.

 

Trzeba znalesc zloty srodek - do rwd w zupelnosci wystarczy listewka 6x2 wzloz dzwigara.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Za ciezki, niepotrzebne lotki, za duze smiglo. Zrob go bez lotek ze wzniosem, bez dzwigarow sosnowych. podwozie z drutu. bedzie latal sam. po co ci oblatywacz?

Moj patent na nauke latania jest taki. Dwa dni jezdzilem modelem po ziemi na zuzlowym placu zeby sie nauczyc sterowac kierunkiem i silnikiem. na 3 dzien dodawalem tyle gazu zeby sie wzniosl na wysokosc 5cm i z powrotem na ziemie. w dniu czwartym kilka kolek na ziemi i gaz do dechy.. latal az milo... Kretow nie policze, ale sie nauczylem. aha i podstawa, bezwietrzna pogoda, wiec latalem kolo zachodu slonca.

 

baxter

Opublikowano

wosiekpl, ja skrzydło w edgu540 wzmacniałem jedną listewką a Ty w RWD pakujesz ich tyle że głowa mała. Egde to akrobat , działają na niego niewspółmiernie większe siły niż na rwd i jednal istewka była ok. Nie przesadzaj ze wzmocnieniami bo to też na dobre nie wyjdzie. Wszystko z umiarem i zdrowym rozsądkiem.

Opublikowano

Napisałeś, że skrzydło już raz uległo uszkodzeniu i było wzmacniane. Może jedno ze skrzydeł było cięższe. Powodem tego, że model miał silną tendencję do skrętu w lewo mogło być nieprawidłowe wyważenie poprzeczne.

Opublikowano

Witam

 

Dzieki wszystkim za porady . Mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu kupie depron 3 mm i zrobie nowe skrzydlo. Tak jak pisalem wczesniej zrobilem takie wzmocnienie skrzydel bowiem pierwsze po kilku kretach zlamalo sie w czasie lotu. Wg waszych wypowiedzi przesadzilem wiec teraz jak bede robil nowe to mysle ze z jedna wystarczy. Odnosnie statecznosci poprzecznej , tutaj mam pytanie czy wystarczy podeprzec samolot wzdluz osi podluznej i sprawdzic jak sie on zachowuje tzn czy sie przechyla na boki ?

Podejzewam ze bedzie ciezko to sprawdzic w modelu bo wszystko musial bym zamontowac symetrycznie. Moze samo skrzydlo tak sprawdzic ?Poza tym mysle ze w locie i na ziemi samolot bedzie innaczej sie zachowywal Drugie pytanie mam na temat wzniosu skrzydla tzn na jednym z forum przeczytalem cos na ten temat ale za bardzo nie rozumiem. Chodzilo chyba o polozenie powierzchni dolnej skrzydla w stosunku do powierzchni statecznika poziomego , czy sa rownolegle. Moze mo ktos to wytlumaczyc ?

 

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.