TEQ Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Witam Już kilka silniczków z CD zebrało się u mnie w szufladzie. Leżały raczej bez celu, wyciągałem z napędów głównie metalowe pręty i zębatki. Aż tu pewnego razu natrafiłem na ciekawy opis: http://forumrc.alexba.eu/olekcd__pl.html I nagle zdumienie... Przecież mam jeden taki i drugi bardzo podobny silnik! Szybko poszedłem sprawdzić w szufladzie. I faktycznie jeden taki mam. Postanowiłem więc go przerobić. Oryginalny drut niestety został urwany. Musiałem więc przewijać silnik od nowa. Zrobiłem to więc drucikiem miedzianym w emalii o podobnej średnicy- 0.18mm Weszło aż 50 zwoi na ząb. Jednakże była to taka sama ilość jak w oryginale. Szybko zrobiłem mocowanie śmigła na gumę, wymieniłem oś i do testów. I tu zaczęły się schody... Podłączyłem silnik do regulatora, za regulatorem pakiet 3s. Po włączeniu zasilania w regulatorze wita mnie miła muzyczka, jestem pełen szczęścia. Daję gaz do przodu silnik drga. Więc więcej gazu. Ale silnik drga bardziej. Po chwili obrócił się kilka razy i zupełna cisza. Dałem gaz na zero i znowu go wystartowałem. Sytuacja ta sama. Kilka razy udało mi się doprowadzić do tego, że silnik obracał się przez kilkanaście sekund, raz kręcił się ciągle. Doszedłem jak włączać żeby się kręcił. Więc spróbowałem ze śmigłem. No i już nie udało mi się go ani razu zakręcić... Może wie ktoś w czym jest problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 zmierz teraz to uzwojenie - wyglada na przerwę w uzwojeniach . nawijałeś wiązką czy tylko jednym drutem 0,18? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Uzwojenia na każdym "zębie" nawinąłeś w tą samą stronę? Jeżeli magnesów jest 12 a zębów 9 to uzwojenia nawija się w tą samą stronę co trzeci ząb.Ja nawijałem drutem 0.5mm, czasem o mniejszej średnicy i wchodziło kilkanaście a nie kilkadziesiąt zwojów na jedno ramię stojana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 A więc na 99% jestem pewien że nawijałem w dobrą stronę, zawsze tak, jak idą wskazówki zegara. Drut był pojedynczy, a magnesów wcale nie zmieniałem. Jest w środku ten oryginalny. Uzwojenie bez żadnych przerw. Na mierniku uniwersalnym sprawdziłem rezystancję- piszczał po wyświetleniu cyferki 3 przy każdym z trzech kabli wychodzących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 fakt nie zwróciłem uwagi Sławku na tą ilość ....teraz jasne zbyt wysoka ilość zwojów generuje wysokie napięcie zwrotne - a to może uszkodzić regulator . inna sprawa że przez 0,18 wielkiego prądu się nie puści -może już odparowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Faktycznie regulator po kilkuminutowych testach był ciepły, czego się nie spodziewałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 A i z oryginalnym magnesem nie uzyskasz jakiejś porażającej sprawności tego silnika.Tak na marginesie : przy cenach dzisiejszych silników 3f robienie ich z napędów CD mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 jeśli pomyliłeś kierunki na uzwojeniach to regulator widział zwarcie magnetyczne bo pola wzajemnie sie kasowały. podepnij inny silnik i sprzwdź regulator , rozbierz silnik i sprawdź połączenia itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Silnika nie muszę rozbierać bo wszystko na wierzchu Zaraz przepatrzę czy na pewno uzwojenia są w dobrą stronę. Silnik został zrobiony tylko i wyłącznie w celach rekreacyjnych. Zdaję sobie sprawę z tego że teraz silnik 3f kupię za 10 zł. Natomiast po prostu lubię elektronikę, technikę itp. Regulator sprawny, z innym działa ok. Edit: Wszystkie druty nawinięte w dobrą stronę. Edit2: Pytanie jeszcze czy jeżeli nawinę tym samym drutem 25 zwoi na ząb to zmieni coś? Jest wtedy szansa że wystartuje? Bo 25 udaje mi się nawinąć równo, jeden obok drugiego, natomiast już trzecia warstwa się nie daje i nie wychodziły prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Moj podobny wymiarowo silniczek bez żadnej przeróbki (50 - 60 zwojów fi 0,18 w gwiazdę i magnes oryginalny) ciągnął np: Bez przeróbki, na 3lipolach ma takie parametry: GWS 5043 0,6A 40g ciągu GWS 6030 0,6A 50g GWS 6050 0,8A 60g GWS 7035 0,7A 60g GWS 8043 1,1A 90g Czyli skoro grzejesz regulator, to coś jest nie tak. Po przewinięciu 25 zwojów drutem fi 0,28 i magnes oryginalny obroty wzrastają i wystarcza już zasilanie z 2 lipoli, aby osiągnąć takie parametry: GWS 6030 3A 136g GWS 5043 2,9A 118g GWS 4040 2,2A 64g GWS 6050 4,3A 128g Myślę, że możesz się jeszcze trochę pobawić, bo zrobiony włanoręcznie silniczek, to spora satysfakcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Właśnie wiem że to spora satysfakcja dlatego robię A tak poza tym to gdzie kupię drut miedziany różnych średnic i magnesy neodymowe? Największy jaki w Krakowie znalazłem drut to właśnie 0.18 a magnesy neodymowe nie dość że najmniejsze to 5x5x2 (dużo za duże) to jeszcze po 1.5 zł sztuka. A przyczyną takiego zachowania wg mnie są źle ułożone zwoje na zębach, nie dało się takiej ilości ułożyć bez krzyżowania, równo itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 http://www.neodym.pl/wymiary.htm tu magnesy , a drutu nie kupuj tylko idź do zakładu przewijania silników i poproś ze 2 metry, bez problemu załatwisz zapewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Troszkę drogo ;D Już znalazłem link którego szukałem wczoraj, tu zakupię magnesy: http://www.magnesy.pl/magnesy_neodymowe_spiekane/magnesy_neodymowe_spiekane.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 A przyczyną takiego zachowania wg mnie są źle ułożone zwoje na zębach, nie dało się takiej ilości ułożyć bez krzyżowania, równo itp. Tego nie musisz się obawiać z grubsza ważny jest zgodny kierunek przepływu prądu natomiast niedokładność kosmetyczna nawijania ma znaczenie dla sprawności ogólnej oraz znaczenie "kosmetyczno - techniczne" jakbym to nazwał . Poplątane i pokrzyżowane zwoje zajmują cenne miejsce miejsce tworząc dodatkowo puste przestrzenie przez co można się czasem "nie zmieścić " z wymaganą ilością zwojów . A jak z "łożyskowaniem" nie masz odczucia że śmigło zatrzymuje się w jakiejś konkretnej pozycji albo w którymś miejscu ma wyczuwalnie większy opór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Troszkę drogo ;D Już znalazłem link którego szukałem wczoraj, tu zakupię magnesy: http://www.magnesy.pl/magnesy_neodymowe_spiekane/magnesy_neodymowe_spiekane.php No niestety za 1 grosz to nie kupisz magnesów.Kupowałem magnesy w obu podanych sklepach i zdaje sie że w magnesy.pl trzeba zamówić towaru za minimum 25zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Tylko że w tym przez Pana podanym to po pierwsze nie ma takich wymiarów jakie ja chcę (5x3x1) a poza tym magnesy do 3 silników (mam ich znacznie więcej) kosztowały by mnie przynajmniej 36 zł, wolę za tą cenę nakupić magnesów o różnych rozmiarach, będzie na kiedy indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Przecież nie faworyzuję sklepu neodym.pl.Sklep ten podałem jako przykład.W magnesy.pl musiałem zakupić magnesy za około 50 zł żeby zechcieli mi je wysłać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Odcedźmy problem zakupów drutu, czy magnesów od sedna sprawy, bo to nie trzyma się założenia: przyjemność z własnoręcznie zbudowanego silniczka nie ma sobie równych Minęło ledwie kilka lat i już to co było swego rodzaju nowością jest oczywistością (5lat u nas, nie śmiem podawać 8, 12 lat u sąsiadów). TEQ, poczytaj, pokombinuj, bo wyważanie otwartych drzwi nie ma sensu. Ty, jako młody człowiek powinieneś pokazać coś innowacyjnego o czym wapno nie ma pojęcia Edit Czytasz strony dotyczące przeróbek CD u Alexa ?, to było coś innowacyjnego w Polsce. Było, ale kilka lat temu i na razie nic lepszego nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=16557&highlight=#16557 w tym linku są zdjęcia moich silników robionych całkowicie od podstaw.Szczególnie ten średni fajnie kręcił.Żadnego już nie mam, poszły w świat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Oczywiście treści znajdujące się w sieci już dawno przeglądnąłem Już od jakiegoś czasu przeglądałem strony związane z przerabianiem silników. A przerabianie silników to faktycznie sztuka dla sztuki. Lubię to bo mi się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.