meloow Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Witam, jako ze mam zamiar zabrać się do budowy motolotni FI.FI wg. palnów z czasopisma FMT wstępnie tema był omawiany w tym wątku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11223&postdays=0&postorder=asc&start=105 teraz czekam na plany lecz od kiku dni rozmyślam co i jak i przekopuje net-a w poszukiwaniu informacji nt. budowy i zasady lotu motolotni. Wiem że lot modelu jest znacznie trudniejszy niżeli lot prawdziwą motolotnia (czynik ludzki balans ciałem). Dowiedziałem się ze sterowanie polaga na sytemie PUSH-PULL a nie jak dotąd myślałem ze na zasadzie dzwigni w węźle, wiem również że im ciężejszy wózek tym lot stabilniejszy. Ale teraz pytanie do kolegów lotniarzy jak sie ma sprawa środka ciężkości tzn. mamy n długość wózka i w jakiej odległości od przodu czy tyłu jest SC. Zauważyłem ze w tandemie oś węzła czyli SC jest mniej więcej "w kroczu" osoby siędzącej z tyłu czy tak jest napewo. może macie jakieś rady lub podpoweidzi. z tego co wiedzę na planach modyfikacji bedzie wymagał system sterowania, ale to potwierdzie jak plany bede miał w ręku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.