--mi-- Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Witam, Na wstępie chcę podziękować Motylastemu za wspaniały projekt i ogromną pracę nad planami. Dziś oblatałem skończonego Toto-0. Wprowadziłem do niego kilka zmian. -silnik RAY 2830/12 -podwozie -dzielone płaty (chciałem aby zmieścił się w skrzynce 20x20x75) Waga z osprzętem FPV to 625g (oblot nastąpił z obciążeniem 64g symulującym w/w wyposażenie). Podczas oblotu okazało się że model jest zbyt czuły na ster wysokości. Pomogło ustawienie "Dual Rate" i przesunięcie SC z 6cm (33%) od krawędzi natarcia do 5cm (28%). Podczas testów ustawiłem skłon silnika na około 6 stopni. Pomimo tego przy 75% gazu model zadziera. Rozumiem, że może być to spowodowane nadmiarem mocy i/lub złym kątem zaklinowania. Bez trymów Toto wchodzi w nurkowanie pod kątem około 30 stopni. po wytrymowaniu i locie pod wiatr bez silnika również zadziera nos do góry. Zrobiłem eksperyment i dodałem podkładkę pod przód skrzydła tak aby powiększyć kąt zaklinowania o 3 stopnie. Po takim potraktowaniu nie wchodził w nurkowanie ale przy dodawaniu gazu oraz podczas lotu na wiatr mocno zadzierał. Wiem że chcąc wyeliminować zadzieranie powinienem zmniejszyć kąt zaklinowania (np. podkładając podkładkę pod tył skrzydła). Jednak w ten sposób pogłębię tendencję do nurkowania. Teraz pytanie: Jak można prawidłowo wyregulować tak zachowujący się model? Zależy mi na zachowaniu stateczności. Nie chcę kręcić akrobacji tylko latać prosto i statecznie Pozdrawiam Michał
Barlu Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Dać skłon silnik w dół. Ile? Metodą prób i błędów, najpierw 1 stopień jak za dużo to zmniejszyć jak za mało to dać 2 stopnie itd. Na zadzieranie powinno pomóc Ewentualnie jeśli to się dzieje przy silnym wietrze i/lub większej prędkości bez silnika, to statecznik tylny możesz mieć źle wklejony. Sprawdź jeszcze raz statecznik;)
--mi-- Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2009 Dać skłon silnik w dół. Ile? Metodą prób i błędów, najpierw 1 stopień jak za dużo to zmniejszyć jak za mało to dać 2 stopnie itd. Na zadzieranie powinno pomóc Ewentualnie jeśli to się dzieje przy silnym wietrze i/lub większej prędkości bez silnika, to statecznik tylny możesz mieć źle wklejony. Sprawdź jeszcze raz statecznik;) Dzięki za odpowiedź. Napisałem w swoim poprzednim poście że skłon jest ustawiony na 6 stopni. Statecznik sprawdzony - siedzi wg planów.
Konrad Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Obowiązkowo zmniejsz skłon silnika-maxymalnie 2-3 stopnie,resztę reguluj kątem natarcia skrzydeł i wyważeniem.
--mi-- Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2009 Obowiązkowo zmniejsz skłon silnika-maxymalnie 2-3 stopnie,resztę reguluj kątem natarcia skrzydeł i wyważeniem. Czyli powinienem zmniejszyć kąt zaklinowania (podpórka pod tył skrzydła). Tylko wtedy będzie wchodzić w nurkowanie. Jeśli wtedy wytrymuję do lotu bez silnika to pozostanie mi ruch ze SC. Rozumiem że mam go przesunąć do tyłu. Ale wówczas może być nadsterowny... Dobrze myślę? Czyli aby zachować dobrą stateczność powinienem zostawić SC i manewrować kątem zaklinowania?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.