kwiekjan Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 zaczynam przeróbkę Swifta na elektryka i na początek potrzebuje pomocy. Niby prosta rzecz ale nie chce niczego zniszczyć a także najmniej się napracować. ? chodzi mi o usunięcie niepotrzebnego ołowiu. Przestałem zdjęcia i filmiki - na razie mam w planie Dremel i potem to jakoś odcinać, odrywać, odcinać ale może ktoś miał podobny problem i ma na to „patent”? z góry dziękuje Janusz IMG_0101.MOV IMG_0100.MOV
kwiekjan Opublikowano 23 Marca 2021 Autor Opublikowano 23 Marca 2021 Sprawa pomocy już załatwiona. Jak się przemierzyłem drugi raz „na poważnie” to w sumie poszło bardzo szybko. Teraz trzeba wszystko wyczyścić i przygotować pod napęd, który już czeka. to znaczy nie cały bo jeszcze regulator i aku trzeba dokupić.
kwiekjan Opublikowano 23 Marca 2021 Autor Opublikowano 23 Marca 2021 Firma Torcman typ: NT350-28-Z Triton | 14 Pol | 18 W | FES
robas69 Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 Jak ustaliłeś obrys wręgi silnikowej aby pasował do przekroju silnika? Co to za łopaty. Oby nie Aero naut glas. Trzeba na nie uważać bo w wielu modelach się urywały /np. w wątku Komar mnie ugryzł/.
kwiekjan Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Opublikowano 24 Marca 2021 Kupiłem gotową, okrągłą bo sprawdziłem że kadłub jest okrągły albo bardzo bliski temu. A średnice zmierzyłem z zewnątrz i oddałem 2mm. I nawet dobrze trafiłem ?. nie wiem co to za śmigła bo kupiłem je razem z silnikiem i piastą. Zakładam że skoro sprzedają razem to są policzone ne te prędkości. poniżej opis ze strony. Czyli jakieś RFM oraz GM. Ale nie wiem co to za firmy. Stück RFM Carbon Klapp-Luftschraube 16x10" | weiss 1 Stück GM Carbon
robas69 Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 Jeżeli to podobne łopaty czyli RF to tylko się cieszyć https://www.modellbau-freudenthaler.at/klapp-luftschrauben/71-129-cfk-klappluftschraube-19-x11#/26-propeller_farbe-kohlefaser 1
kwiekjan Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Opublikowano 24 Marca 2021 Dzięki! Wygląda, że to właśnie te. To się cieszę!
kwiekjan Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2021 W dniu 23.03.2021 o 23:15, robas69 napisał: Jak ustaliłeś obrys wręgi silnikowej aby pasował do przekroju silnika? Co to za łopaty. Oby nie Aero naut glas. Trzeba na nie uważać bo w wielu modelach się urywały /np. w wątku Komar mnie ugryzł/. Jeszcze jeden pomysł: na stronie Torcmana jest dużo przykładów modeli z konkretnymi modelami. Tam możesz poszukać łatwo bo w wierszu na gorze jak coś wpiszesz to przefiltruj po tym. I jak masz model z tej listy to od razu dostaniesz odpowiedz jakiej wręgi ktoś używał, bo to są z tego co zrozumiałem konkretne przykłady modeli które ludzie wysłali do Torcmana.
kwiekjan Opublikowano 5 Września 2021 Autor Opublikowano 5 Września 2021 Dzięki za pamięć, tak oblatałem! nie latałem za dużo bo jednocześnie skończyłem mój największy model Nimbusa 7m i więcej latałem właśnie tym ale Swift tez kilka lotów zrobił. Lata bardzo fajnie, moc jest wystarczająca jedyny problem jaki mam to silnik mocno się grzeje. Myśle ze to śmigło dla niego to jest zdecydowanie w górnej granicy. Pewnie na mocno termiczne latanie to nie byłby duzy problem ale Swift to akrobat wiec jednak częściej się używa silnika. Na razie przeszedłem z aku 6S na 5S i wywierciłem kilka dziurek w kadłubie dla wentylacji. Ciagle bez wyraźnej poprawy wiec myśle aby dodać na tych otworach taki „zaganiacz” a po drugie chyba tez przejść na śmigło 15 cali. Startuje z ziemi za pomocą „katapulty gumowej”.
Rekomendowane odpowiedzi