Skocz do zawartości

CopterX 200 TEST Epheli-Helipad !! REALACJA


elektron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam przyjemność przeprowadzać test modelu CopterX 200.

Model do testów dostarczył sklep :

http://www.helipad.pl

logo.gif

 

Model został wysłany firma kurierska - doszedł na drugi dzień od wysyłki. Paczka nienagannie zapakowana z najwyższa starannością o bezpieczeństwo przesyłki - aparatura była zapakowana w podwójną folie bąbelkową oraz woreczki powietrzne. Sam kontakt z Tomkiem - właścicielem sklepu był na najwyższym poziomie-miły,szybki,konkretny.

Tomek jest profesjonalista w każdym stopniu i sklep przez niego prowadzony pracuje tak jak by tego człowiek oczekiwał.

Wielki plus dla helipadu.

Tak paczka wyglądała jak przyszła :

 

IMG_6843.jpg

 

A to co zobaczyłem w środku :

 

IMG_6845.jpg

 

IMG_6848.jpg

 

IMG_6849.jpg

 

Wszystko pięknie popakowane w woreczki, nic się luźno nie walało.

 

Rozpakowywanie zacząłem od aparatury :

 

IMG_6846.jpg

 

IMG_6847.jpg

 

Aparatura wygląda baaaardzo zabawnie- jak nie do helikoptera. Męczyłem się potem ponad 2h aby ustawić na niej model. Na szczęście poratował mnie kolega Yello, który powiedział, że trzeba podłączyć ja do komputera i przez specjalny program ( trzeba ściągnąć ze strony producenta CopterX) zaprogramować model. Ustawić można praktycznie wszystko co potrzeba do latania - DR,Swash mix, typ modelu (heli 120st, heli 90st, heli 140st oraz samoloty), subtrim, travel adjust, pitch cuv, throlle cuv. reversy itd...

To ułatwiło sprawę, ale o ustawieniach aparatury dalej.

 

Co w kartonikach :

 

IMG_6852.jpg

 

Złożona głowica :

 

IMG_6855.jpg

 

Złożona skrzynka ogonowa z paskiem napędowym

 

IMG_6859.jpg

 

Złożona rama:

 

IMG_6868.jpg

 

IMG_6871.jpg

 

IMG_6870.jpg

 

IMG_6869.jpg

 

IMG_6872.jpg

 

Serwa SG-91R na tarcze

 

IMG_6861.jpg

 

IMG_6860.jpg

 

Łopaty plastikowe :

 

IMG_6863.jpg

 

Akumulator 3s 800mAh firmy Xtreme

 

IMG_6864.jpg

 

Gyro CopterX 240

 

IMG_6867.jpg

 

Silnik stockowy :

 

IMG_6873.jpg

 

Regulator 30A - trochę przyduży jak na model 200....

 

IMG_6875.jpg

 

Klej CA, klej do łożysk, olej do smarowania oraz klej do śrub

 

IMG_6876.jpg

 

Łopatki ogonowe od CX450 oraz HB king 2 (prosiłem o nie do testów)

 

IMG_6877.jpg

 

Inne drobne elementy :

 

IMG_6878.jpg

 

IMG_6879.jpg

 

IMG_6880.jpg

 

IMG_6881.jpg

 

BUDOWA

 

Rama wygląda pancerne!! Jest ciężkawa, za to bardzo sztywna ! Zrobiłem na wszelki wypadek skan ramy i wysłałem do wycięcia w laminacie

 

IMG_6882.jpg

 

Rura ogonowa ma średnicę 10mm - wygląda na wytrzymałą :

 

IMG_6883.jpg

 

Skrzynka ogonowa jest naprawdę dobrze odlana, zero luzów, pięknie chodzi. Dla spokojnego snu wykręciłem wszystkie śrubki i wkręciłem na nowo używając locite.

 

IMG_6884.jpg

 

Podczas budowy wyszlo ze pierścień miedzy łożyskiem w ramie, a kołem napędowym jest trochę za gruby- musiałem go przeszlifować ok 0.1mm.

 

IMG_6885.jpg

 

Rama podczas składania :

 

IMG_6886.jpg

 

IMG_6888.jpg

 

Głowica bardzo sztywna, podczas montażu TRZEBA rozkręcić ja do ostatniej śrubki i skręcić na locite, bo inaczej się rozpadnie - śruby są niedokręcone. Cala głowica jest precyzyjnie wykonana, po za ramka flybara, która posiada minimalny luz - wystarczy dać mała podkładkę z dwóch stron miedzy ramka flybara, a prowadnica przez głowicę i luz jest wyeliminowany

 

IMG_6902.jpg

 

IMG_6903.jpg

 

MONTAŻ ELEKTRONIKI :

 

Z zamontowaniem elektroniki nie ma najmniejszego problemu. Wszystko pasuje idealnie. Miejsca jak na ta klasę modelu dużo - rama jest dobrze przemyślana i nie ma problemu z ułożeniem "bebechów".

Pakiet 800mah wchodzi na lekki wcisk w ramę, dzięki czemu nie przesuwa się sam w ramie. Ułożenie regulatora jest trochę niefortunne bo kable biegną blisko rotora silnika, ale zabezpieczenie kabli opaska samozaciskowa rozwiązuje problem.

Odbiornik stockowy pasuje tylko pod kołem zębatym - też trzeba dobrze zabezpieczyć kable, aby się nie wkręciły w koło.

 

IMG_6916.jpg

 

IMG_6907.jpg

 

IMG_6911.jpg

 

A tak wygląda gotowy model do lotu :

 

IMG_6920.jpg

 

IMG_6921.jpg

 

I porównanie wielkości do mojego MT ( klasa 450)

 

IMG_6924.jpg

 

IMG_6927.jpg

 

IMG_6934.jpg

 

IMG_6935.jpg

 

Tatuś Mini Titan położył się z synkiem Copterkiem do łóżka, aby poczytać mu bajkę o urokach latania : lol : :

 

IMG_6936.jpg

 

PODSUMOWUJĄC

 

Złożenie modelu zajęło mi ok 5h plus ok 2h na ustawienia - aparatura- krzywe - długości popychaczy.

WIELKIM MINUSEM jest brak jakiejkolwiek instrukcji montażu. Gdyby nie to, że miałem do czynienia z helikopterami, w życiu nie złożyłbym poprawnie Coptera. Ta sprawę postaram się z helipadem w miarę możliwości poprawić.

Cała konstrukcja jest ciężka za to pancerna. Aluminium jest doskonalej jakości.

Podczas składania WSZYSTKIE śruby należny rozkręcić i kapnąć na nie locite. Wkręty imbusowe są słabej jakości i zalecam je zmienić na inne ( ja użyłem wkrętow od MT).

 

Suche dane po zlozeniu modelu :

 

Aparatura CopterX 2.4 Ghz z odbiornikiem

3 x Tower Pro SG-91R 9g

Gyro - CopterX 240

Akumulator Li-Po 3s 800 mAh

Regulator 30A

Silnik Bezszczotkowy

 

? Długość:430mm

 

? Wysokośc:180mm

 

? Średnica głównego wirnika: 465mm

 

? Średnica tylnego wirnika: 120m

 

? waga bez elektroniki: 222g

 

- waga gotowego do lotu - równe 400g

 

 

 

 

b]Co trzeba poprawić i na co trzeba uważać : [/b]

Trzeba uważać pryz ustawianiu maksymalnych katów na orczyk serwa który przy -11st oraz zaciągnięciu drążka wysokości opiera się o ramę uniemożliwiając ruch serwa - trzeba zmniejszyć katy do ok -8 i wtedy mamy już pełny zakres ruchów drążka bez blokowania się orczyka o ramę :

 

IMG_6955.jpg

 

IMG_6956.jpg

 

kolejny newralgiczny element to duży luz na ramce flybara.

Tu należny dać podkładkę o grubości ok 0.2mm i sprawa zostaje rozwiązana.

 

IMG_6960.jpg

 

IMG_6961.jpg

 

 

OBLOT !!!!!!

 

Dzisiaj - 22.01.2009 odbył się oficjalny oblot Coptera 200. Odbył się on na hali Olimpii w Grudziądzu - niedaleko mojej szkoły. Władze hali są przychylne modelarzom i możemy latać w weekendy na hali - dzisiaj latałem na hali "niskiej" mamy tez tam hale pełnometrażowa do koszykówki wiec wyyysokka :) - i tam latamy najczęściej.

 

IMG_6971.jpg

 

IMG_6970.jpg

 

IMG_6974.jpg

 

Sam lot był bez komplikacji - pierwszy pakiet na powiszenie wyregulowanie modelu - niestety nie udało mi się do końca wyregulować żyroskopu - zachowuje się on tak jak by Head Lock "przepuszczał". Często dzieje to nawet w zawisie. Mam nadzieje ze w kolejnych lotach uda mi się to ustawić.

 

Drugi pakiet na "polatanie". Nie chciałem w pierwszych lotach szarzowac wiec pobujałem sie po hali. Model ładnie reaguje na stery. Czuć w nim potencjał do podstawowej akrobacji. Jest nieco ciężkawy - to fakt, ale dzięki temu wisi jak lama. I to jest duży plus dla początkujących. Myślę ze po wymianie silnika można by spokojnie porobić jakaś podstawowa akrobacje - pętle,beczki,flipy.

 

OTO FILM Z OBLOTU !!!

 

 

 

 

Będą następne filmy i recenzje po lotach. Umieszczane w tym - pierwszym - wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne jest . Twoja relacja jest całkiem ciekawa, wiele fajnych fotek i filmiki. Widać, że trochę pracy w to włożyłeś. Modelik też całkiem ciekawy. Ja jednak raczej nie zaliczam się do grupy docelowej odbiorców modelu w opisanej przez ciebie konfiguracji. Raczej zakupiłbym kit, ewentualnie z silnikiem i regulatorem obrotów. Resztę elementów elektroniki ma się na stanie lub można zakupić w wersji bardziej niezawodnej. A nadajnik jak dla mnie wydaje się małorozwojowy ze względu małą ilość funkcji (pamięć modeli) i na słabą dostepność odbiorników do niego.PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek a kto ci kaze kupowac go w RTF ?! ja go takiego gostalem wiec nie miej do mnie pretencji. Gdybym mial go sam kupic ( a nie otrzymac do testow na czas okreslony) to wywalilbym gyro i wstawlil Logitecha 2100 serwa na tarcze mogla byc SG jak sa ale na ogon musi byc cos szybszego np FS91.

Silnik tez do akroacji za slaby ale dla osoby ktora np uczy sie zawisow wystarczajacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Kolega Elektron dostał heli do testów, przeprowadził relację z budowy w sposób bardzo konkretny.Tak jak sam wspomniał , dostał zestaw RTF czyli wyposażony we wszystko.Bez sensu jest dyskusja o wkładaniu czegoś innego akurat w tym przypadku.Można kupić kit tego modelu i zamontować w nim elektronikę wg. własnego uznania.Ale proszę o nie robienie OT w tym temacie.Zrobi się znowu bałagan jak w wielu innych tematach a tu nam akurat jest to nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.