elektron Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam Mam przyjemność przeprowadzać test modelu CopterX 200. Model do testów dostarczył sklep : http://www.helipad.pl Model został wysłany firma kurierska - doszedł na drugi dzień od wysyłki. Paczka nienagannie zapakowana z najwyższa starannością o bezpieczeństwo przesyłki - aparatura była zapakowana w podwójną folie bąbelkową oraz woreczki powietrzne. Sam kontakt z Tomkiem - właścicielem sklepu był na najwyższym poziomie-miły,szybki,konkretny. Tomek jest profesjonalista w każdym stopniu i sklep przez niego prowadzony pracuje tak jak by tego człowiek oczekiwał. Wielki plus dla helipadu. Tak paczka wyglądała jak przyszła : A to co zobaczyłem w środku : Wszystko pięknie popakowane w woreczki, nic się luźno nie walało. Rozpakowywanie zacząłem od aparatury : Aparatura wygląda baaaardzo zabawnie- jak nie do helikoptera. Męczyłem się potem ponad 2h aby ustawić na niej model. Na szczęście poratował mnie kolega Yello, który powiedział, że trzeba podłączyć ja do komputera i przez specjalny program ( trzeba ściągnąć ze strony producenta CopterX) zaprogramować model. Ustawić można praktycznie wszystko co potrzeba do latania - DR,Swash mix, typ modelu (heli 120st, heli 90st, heli 140st oraz samoloty), subtrim, travel adjust, pitch cuv, throlle cuv. reversy itd... To ułatwiło sprawę, ale o ustawieniach aparatury dalej. Co w kartonikach : Złożona głowica : Złożona skrzynka ogonowa z paskiem napędowym Złożona rama: Serwa SG-91R na tarcze Łopaty plastikowe : Akumulator 3s 800mAh firmy Xtreme Gyro CopterX 240 Silnik stockowy : Regulator 30A - trochę przyduży jak na model 200.... Klej CA, klej do łożysk, olej do smarowania oraz klej do śrub Łopatki ogonowe od CX450 oraz HB king 2 (prosiłem o nie do testów) Inne drobne elementy : BUDOWA Rama wygląda pancerne!! Jest ciężkawa, za to bardzo sztywna ! Zrobiłem na wszelki wypadek skan ramy i wysłałem do wycięcia w laminacie Rura ogonowa ma średnicę 10mm - wygląda na wytrzymałą : Skrzynka ogonowa jest naprawdę dobrze odlana, zero luzów, pięknie chodzi. Dla spokojnego snu wykręciłem wszystkie śrubki i wkręciłem na nowo używając locite. Podczas budowy wyszlo ze pierścień miedzy łożyskiem w ramie, a kołem napędowym jest trochę za gruby- musiałem go przeszlifować ok 0.1mm. Rama podczas składania : Głowica bardzo sztywna, podczas montażu TRZEBA rozkręcić ja do ostatniej śrubki i skręcić na locite, bo inaczej się rozpadnie - śruby są niedokręcone. Cala głowica jest precyzyjnie wykonana, po za ramka flybara, która posiada minimalny luz - wystarczy dać mała podkładkę z dwóch stron miedzy ramka flybara, a prowadnica przez głowicę i luz jest wyeliminowany MONTAŻ ELEKTRONIKI : Z zamontowaniem elektroniki nie ma najmniejszego problemu. Wszystko pasuje idealnie. Miejsca jak na ta klasę modelu dużo - rama jest dobrze przemyślana i nie ma problemu z ułożeniem "bebechów". Pakiet 800mah wchodzi na lekki wcisk w ramę, dzięki czemu nie przesuwa się sam w ramie. Ułożenie regulatora jest trochę niefortunne bo kable biegną blisko rotora silnika, ale zabezpieczenie kabli opaska samozaciskowa rozwiązuje problem. Odbiornik stockowy pasuje tylko pod kołem zębatym - też trzeba dobrze zabezpieczyć kable, aby się nie wkręciły w koło. A tak wygląda gotowy model do lotu : I porównanie wielkości do mojego MT ( klasa 450) Tatuś Mini Titan położył się z synkiem Copterkiem do łóżka, aby poczytać mu bajkę o urokach latania : lol : : PODSUMOWUJĄC Złożenie modelu zajęło mi ok 5h plus ok 2h na ustawienia - aparatura- krzywe - długości popychaczy. WIELKIM MINUSEM jest brak jakiejkolwiek instrukcji montażu. Gdyby nie to, że miałem do czynienia z helikopterami, w życiu nie złożyłbym poprawnie Coptera. Ta sprawę postaram się z helipadem w miarę możliwości poprawić. Cała konstrukcja jest ciężka za to pancerna. Aluminium jest doskonalej jakości. Podczas składania WSZYSTKIE śruby należny rozkręcić i kapnąć na nie locite. Wkręty imbusowe są słabej jakości i zalecam je zmienić na inne ( ja użyłem wkrętow od MT). Suche dane po zlozeniu modelu : Aparatura CopterX 2.4 Ghz z odbiornikiem 3 x Tower Pro SG-91R 9g Gyro - CopterX 240 Akumulator Li-Po 3s 800 mAh Regulator 30A Silnik Bezszczotkowy ? Długość:430mm ? Wysokośc:180mm ? Średnica głównego wirnika: 465mm ? Średnica tylnego wirnika: 120m ? waga bez elektroniki: 222g - waga gotowego do lotu - równe 400g b]Co trzeba poprawić i na co trzeba uważać : [/b] Trzeba uważać pryz ustawianiu maksymalnych katów na orczyk serwa który przy -11st oraz zaciągnięciu drążka wysokości opiera się o ramę uniemożliwiając ruch serwa - trzeba zmniejszyć katy do ok -8 i wtedy mamy już pełny zakres ruchów drążka bez blokowania się orczyka o ramę : kolejny newralgiczny element to duży luz na ramce flybara. Tu należny dać podkładkę o grubości ok 0.2mm i sprawa zostaje rozwiązana. OBLOT !!!!!! Dzisiaj - 22.01.2009 odbył się oficjalny oblot Coptera 200. Odbył się on na hali Olimpii w Grudziądzu - niedaleko mojej szkoły. Władze hali są przychylne modelarzom i możemy latać w weekendy na hali - dzisiaj latałem na hali "niskiej" mamy tez tam hale pełnometrażowa do koszykówki wiec wyyysokka - i tam latamy najczęściej. Sam lot był bez komplikacji - pierwszy pakiet na powiszenie wyregulowanie modelu - niestety nie udało mi się do końca wyregulować żyroskopu - zachowuje się on tak jak by Head Lock "przepuszczał". Często dzieje to nawet w zawisie. Mam nadzieje ze w kolejnych lotach uda mi się to ustawić. Drugi pakiet na "polatanie". Nie chciałem w pierwszych lotach szarzowac wiec pobujałem sie po hali. Model ładnie reaguje na stery. Czuć w nim potencjał do podstawowej akrobacji. Jest nieco ciężkawy - to fakt, ale dzięki temu wisi jak lama. I to jest duży plus dla początkujących. Myślę ze po wymianie silnika można by spokojnie porobić jakaś podstawowa akrobacje - pętle,beczki,flipy. OTO FILM Z OBLOTU !!! Będą następne filmy i recenzje po lotach. Umieszczane w tym - pierwszym - wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 a mozesz dodac do relacji informacji o kosztach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 to jest tarcza 90 st. ? bo jakoś mi te 3 serwa nie pasują model na prawde niewielki a gdyby tak ramę węglową :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 model jest "testowy" dostalem go za darmo na czas trwania testow. Potem model wraca do sklepu. Tarcza jest 120st. Rama weglowa bylaby lzejsza ale mniej wytrzymala.. Ta jest pancerna. W poniedzialek bede mial rame laminatowa ( wycinana na laserze CNC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 model jest "testowy" dostalem go za darmo na czas trwania testow. Potem model wraca do sklepu. no tak ale mimo to jakies ceny mozna by dodac... uzupelnic relacje... ktos moglby sie skusic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Cena kitu - sam model - 399zl Cena RTF - z aparatura i wsiem potrzebnym by latac- 1299 zł Wszystko dostepne w helipad.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Watek uzupelniony !! Zachecam do obejrzenia filmu z oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Wciaz jestem pelen podziwu dla "helikopterowcow", model za ponad 1000zl a serwa za 15zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 W swoim MT (prywatnym) mam HS5065 na tarczy x3 ktore kosztuja 120zl/szt a na ogonie futaba 9257 - kosztuje 260zl ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Nie no, to bylo tylko tak a propos ludzi z epheli, t-rexow 450 z sg-90 placzacymi ze rozwalili maszyne bo im serwo padlo. Tutaj to samo zauwazylem a w koncu to prezentacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 W takim razie słowo "rewelacja" możnaby spokojnie usunąć z tytułu wątku :crazy: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 W tytule nie ma słowa rewelacja tylko relacja, i to jeszcze z literówką :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 tak wiem, to był żart odnośnie pisowni tego słowa ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Panowie ;p To jest relacja modelu RTF. Ja nie wybieram co to jest za wyspsazenie ! serwa SG91 w tej klasie modelu daja sobie spokojnie rade ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Wszystko jasne jest . Twoja relacja jest całkiem ciekawa, wiele fajnych fotek i filmiki. Widać, że trochę pracy w to włożyłeś. Modelik też całkiem ciekawy. Ja jednak raczej nie zaliczam się do grupy docelowej odbiorców modelu w opisanej przez ciebie konfiguracji. Raczej zakupiłbym kit, ewentualnie z silnikiem i regulatorem obrotów. Resztę elementów elektroniki ma się na stanie lub można zakupić w wersji bardziej niezawodnej. A nadajnik jak dla mnie wydaje się małorozwojowy ze względu małą ilość funkcji (pamięć modeli) i na słabą dostepność odbiorników do niego.PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Jacek a kto ci kaze kupowac go w RTF ?! ja go takiego gostalem wiec nie miej do mnie pretencji. Gdybym mial go sam kupic ( a nie otrzymac do testow na czas okreslony) to wywalilbym gyro i wstawlil Logitecha 2100 serwa na tarcze mogla byc SG jak sa ale na ogon musi byc cos szybszego np FS91. Silnik tez do akroacji za slaby ale dla osoby ktora np uczy sie zawisow wystarczajacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam.Kolega Elektron dostał heli do testów, przeprowadził relację z budowy w sposób bardzo konkretny.Tak jak sam wspomniał , dostał zestaw RTF czyli wyposażony we wszystko.Bez sensu jest dyskusja o wkładaniu czegoś innego akurat w tym przypadku.Można kupić kit tego modelu i zamontować w nim elektronikę wg. własnego uznania.Ale proszę o nie robienie OT w tym temacie.Zrobi się znowu bałagan jak w wielu innych tematach a tu nam akurat jest to nie potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam. Sorry ze odkopuje watek ale mam pytanie do elektorn czy helipad zrobil instrukcje montazu wszystkich zeby do tego helika bo przymierzam sie do kupna.. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 nie do konca Ciebie rozumiem bo piszesz chaotycznie. Ale przypuszczam ze chodzi ci o to czy jest instrukcja do CX200 - takowej instrukcji nie ma. Mozesz przesledzic moj watek i nie bedziesz mial raczej problemu z montazem - jak cos mozesz pisac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 hehe wiem ze pisze chaotycznie :ble: :ble: Tak wlasnie chodzilo mi o instrukcje do cx200. Z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.