Skocz do zawartości

Panel startowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taką wątpliwość w działaniu panela startowego. To mój 1 panel startowy i początek z spalinami. 

 

Panel ma 3 wyjścia, starter, pompka i grzałka. 

Na wszystkich tych wyjściach jest 12V.

Gniazdo grzałki jest zielone więc domyślam się że biegunowosc nie ma znaczenia ale zastanawia mnie fakt ze podaje z tamtąd 12v a przecież na świece ma iść 1.4v. Miałem jakaś stara świece i podłączyłem do grzałki i się pięknie żarzy i potencjometrem można zmieniać ampery co przekłada się na moc żarzenia. 

 

Przykładając voltomierz do grzałki pokazuje 12V. Powinno puścić z dymem ta świece prawda? 

Czegoś tu nie rozumie. :)

Opublikowano

Zasilanie na grzałkę ma 1.4V. Tyle ze tam jest sygnał PWM i nie zmierzysz tego zwykłymi woltomierzem. Tam są podawane szpilki napięcia 12V. Liczy się średnia wartośc napięcia z przebiegu 12 V. Podlącz żarówkę 5W 12V i wtedy się przekonasz ze jest ok. 

Opublikowano

Ok, teraz rozumie :) dzieki wielkie. 

 

A czy rozrusznik który mogę z łatwością zatrzymać palcem wykazuje na swoje zużycie czy moze nie pobiera odpowiedniego natężenia z akumulator co by wskazywało aku na rozładowanie? 

Opublikowano

Podłącz rozrusznik  do aku  razem z woltomierzem. Jak spróbujesz zatrzymać rozrusznik a napięcie podczas zatrzymywania spadnie poniżej tych 11-12V to masz albo zuzyty albo rozładowany aku.

Opublikowano

O wymianie szczotek to się myśli po wyciągnięciu wirnika i szczotkotrzymacza. Na wirniku jest komutator, jak jest przeorany to można przetoczyć (jak jest z czego) Szczotki można wymienić. Ja dorabiałem do pompy paliwa w pasacie B5 ze szczotek z jakiegoś traktora. Grafit łatwo się szlifuje na wymiar.  Jeżeli jedno i drugie jest dobre to stawiam na akumulator. Możesz podłaczyć rozrusznik pod akumulator samochodowy czy jakikolwiek inny i sprawdzić. Przecież to zwykły silnikl DC tyle że większy.

Opublikowano

Właśnie wszystko wskazuje na zużycie rozrusznika bo bezpośrednio z samochodowego również  daje sie zatrzymać w dłoni bez wiekszego wysiłku a obrócić mu smiglem w silniku 8cm sprawia wielki problem  

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.