zzradek Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 1 BC6 Dual Power Pelikana, rozładowuje do 2V/celę 2 Zgadza się. Po podłączeniu do ładowania balancer pokazuje 2.9 - 3.2 V/celę - w zależności od stopnia rozładowania, który to zależy, jak już wspomniałem od temperatury zewnętrzenej. Tak zaprogramowałem regulator, bo stosuję te pakiety wymiennie z LiPol 3S 1300mAh w tym samym modelu. Różnica w ciągu jest oczywiście bardzo odczuwalna (różnica napięć). Dla porównania na A123 latam 8 minut, a LiPo 15 minut zostawiając sobie jeszcze pewien margines, bo regulator zaprogramowany na niższe napięcie. To w zimie. W lecie A123 starczają na ok 10 minut, a LiPo jeszcze nie sprawdzałem. Napiszę jeszcze że dużo bardziej jestem zadowolony z tych większych A123, bodajże 2200mAh. Tak samo skonfigurowanym regulatorem jestem w stanie skorzystać z ich pełnej pojemności (ok 2100mAh). Widocznie spadki napięć pod obciążeniem są mniejsze. Stosowałem też A123 2200mAh w konfiguracji 4S - pod obciążeniem rzędu 30A czuć zdecydowanie więcej mocy niż na LiPol 3S. Niestety nie mierzyłem spadków napięć Też latam Extrimem i jeszcze nie zdecydowałem się zasilać go A123. Może jak LiPole padną. Ale będzie to raczej wyjście ekonomiczne niż podnoszące jakość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Ale czasem a123 nie są droższe od li-poli? Poza tym czy nie można zastąpić 3S li-pol pakietem 4S Li Fe jesli waga nie jest taka istotna? Czy można "oszukać" regulator ustawiony na 3S li-pol aby zamiennie przyjmował 4S a123? Jakie jest maksymalne napięcie pakietu 4S li Fe? Jeśli LI-Fe są takie dobre to też chętnie bym na nie przeszedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 darek.3333, co do ceny to trzeba by porownywac a123 do LiPoli o podobnej wydajnosi pradowej. 3s LiPol najlepiej zastapic 4s 123. Regulator najlatwiej oszukac jesli jego max tego, co wykrywa to 3 cele LiPol. Jesli jest inaczej, to trzeba go ustawic na Nixx. Max napiecia na 4x a123 to 14.4V Zgadzam sie z uwaga, ze a123 maja sens tam, gdzie waga jest mniej istotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wosiekpl Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam Ja posiadam 3 pakiety ABF 3S 2200mA i 1 Rhino 2150mA 3S ktorych uzywalem ( tych pierwszych ) do , poczatkowo RWD 5 ale kiedy sie rozbil zastosowalem je w Phoenixie RTF , to klon Easy Star. W przyszlosci ( kiedy padna lipole ) mam zamiar zakupic 4 akumlatorki A123 o pojemnosci 2300 mA . Mysle ze do tych modeli beda sie nadawac biorac pod uwage ich koncowa wage tj~ 280 gr.( lipole waza ok 160 -190 gr ) Podobnie mysle ze ladowarka Imax B6 bedzie dobra do ladowania bo posiada program do tych akumlatorkow. To czego nie jestem pewny to czy zastosowac 3 czy 4 akumlatorki aby odpowiadaly 3S lipol. Cztery akumlatorki to 13,2 V zas trzy to 9,9 V czyli w pierwszym przypadku wiecej jak 11,1V zas w drugim mniej. Jak to bedzie wplywalo na zachowanie samolotu. W przypadku RWD mam mozliwosc zastosowania wiekszych smigiel gdybym zastosowal 3 akumlatorki A123 ale w przypadku Phoenixa mam problem gdyz moge zastosowac jedynie orginalne smiglo , jest to MPX 5x4 bo nowe , 6x4 ktore kupilem razem z silnikiem do Phoenixa jest o 5mm za duze , po zamontowaniu zawadzalo o kadlub. Aby zbytnio nie odbiegac od tematu postu powracam do zamiany akumlatorkow Lipo na A123 i tak sobie kalkuluje : silnik 480 ma 17 000 obrotow przy 7,2 V , nowy w Phoenixie ma 2200Kv czyli przy 2S A123 wychodzi teoretycznie 14 520 , przy 3S 21780. Z tego mozna sadzic ze do tego modelu wystarczy pakiet 2S A123 . Lipol jaki posiadam 3 S wazy ok 160 gr zas 2 x A123 daje 140 gr . Gorzej przedstawia sie sprawa z RWD 5 , silniki jakie posiadam to jeden 860 i drugi 1000 Kv. I tak 2S A123 daje 5670 / 6600 zas 3S daje 8514 / 9900. Na lipolach 3S odpowiednio 9546 / 11000 . Jaki wariant wybrac w tym przypadku. Pierwszy silnik to 2217-20 zas drugi to 2409-18 . Pozdrawiam Ps masz racje w czasie pisania tego listu zjadlem kilka zdan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 2- no to ich nie rozladowujesz do konca jak widze bo moga byc rozladowane do 2 V. Sprawdziłem, że po zaprogramowaniu regulatora na Nixx, jestem w stanie wyciągnąć z A123 tyle mAh ile wyciąga z nich ładowarka rozładowując do 2V na celę. Każdy regulator można ustawić na Nixx, więc wygląda na to, że nie trzeba szukać specjalnego, obsługującego LiFe. WOSIEKPL, nie do końca rozumiem Twoje pytanie, chyba jakiś wyraz zjadło. 3s LiPol mozna zastąpić zarówno 3s LiFe jak i 4S LiFe. Dobrze kombinujesz, że jeżeli chcesz uzyskać dokładnie takie parametry napędu jak dla Lipol, będzie trzeba od nowa dobrać śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 moje spostrzezenie po lataniu : - nie wroce do li-po bo: latajac na exrimie z aku 3 s 2300 latam wsciekle z 6 min z poteżnym silnikiem , tak ze słychać gwizd powietrza :rotfl: a model nadal nie zmienił swoich walorow . latajac na Balascie ( epp) z akku 4x1000 latam ok 7 min szalejac zaznaczam ze ciag pozwala zawisnac obydwoma modelami na 1/2 gazu . wada : niestety praktycznie nie czuc faktu ze aku juz sie wyczerpuja i nalezy latac na timer . Ale zawsze energii wystarczylo na serwa czyli pod koniec latania czasem laduje sie na styk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Ja zamieniłem 5s 3700 lipol na 6s a123 i też nie wrócę do lipoli - przynajmniej tej wielkości. Ładowanie to nie problem, zaraz po locie przepuszczam przez aku 10 i po 12 minutach moge znowu latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Nowy pakiet 2200mah 2 ładowania od nowości przeleżał 6msc nie używany a teraz nie chce sie nawet ładowac prawidłowo. Wbijasz 2A a ładowarka daje 250ma a model lata 7 z 15minut... Na pewno A123 mają większą trwałość, ale LiPo nie zużywają się od ładowania tylko (cykli) ale również od leżakowania zwłaszcza jak są rozładowane. Tym Twoim to na pewno leżakowanie bardziej zaszkodziło niż te dwa cykle Zawsze trzeba starać się przechowywać naładowane i przynajmniej raz w miesiącu sprawdzić i ew. leciutko (tak z 10%) rozładować i naładować. Takie podejście w bateriach do notebooków pozwala mi używać ich nawet 2-3 lata nie tracąc więcej niż 20% pojemności. To uwagi dla tych co przy Lipkach pozostają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 również od leżakowania zwłaszcza jak są rozładowane. Hę?? :shock: Zawsze trzeba starać się przechowywać naładowane i przynajmniej raz w miesiącu sprawdzić i ew. leciutko (tak z 10%) rozładować i naładować. Hę?? :? Takie podejście w bateriach do notebooków pozwala mi używać ich nawet 2-3 lata nie tracąc więcej niż 20% pojemności. A to było tak od razu! W notebookach siedzą Li-Iony, a to nieco inna para kaloszy niż Li-Pole... bardziej takie gumofilce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 dokladnie a te sa zblizone do A123 .... ale nie wiem czy bardziej niz gumofilce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 również od leżakowania zwłaszcza jak są rozładowane. Hę?? :shock: W innym miejscu na forum wyczytałem aby li-pol przechowywać w stanie 40% naładowania a nie zupełnie rozładowane. Więc jak w końcu jest??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 nalezy tak rozladowac zeby napiecie nieobciozonego ogniwa wynosilo 3 ,7 V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Różne źródła różnie podają. Spotkałem się z wartościami od 3,7 do 3,85 V/celę. Generalnie powinny być częściowo rozładowane . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Różne źródła różnie podają. Spotkałem się z wartościami od 3,7 do 3,85 V/celę. Generalnie powinny być częściowo rozładowane . No to super! Bo zazwyczaj tyle mam po lataniu - ciągle nie wylatuję do końca moich pakietów (latam tak z 15-25 min). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A ja się zapytam bo mi się już miesza A123 li-ion dużo ustępują A123 li-fe? Pytam gdyż cena A123 li-ion jest niższa. [i dostępne zagranicą] Z tego co widziałęm to i prąd 3,3V, ten sam prąd ładowania, więc czym się różnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Oj poczytaj to produkuje firma A123 i są li-fe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Z tego co widziałęm to i prąd 3,3V, ten sam prąd ładowania, więc czym się różnią? Raczej napięcie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Tak tak, omyłka doszedłem do wniosku że to life, skoro 3,3V... (wiem wiem geniusz ze mnie wypływa :rotfl:) hmm powoli trzeba kompletować A123, zaczynamy od najdrozszych elementów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wosiekpl Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam Od pewnego czasu rozgladam sie za akumlatorkami Life. W internecie znalazlem kilka ofert i zastanawiam sie jaka wybrac.Chce kupic pakiet 4S do zasilania silnika w Phoenixie ( Easy Star ) , takiego http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5203 oraz do zasilania silnika w RWD5 takiego http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5112&Product_Name=Brushless_Outrunner_TowerPro2409-18_1000kv_/_180W oraz takiego w tym samym modelu: http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5691 W HC sprzedaja na szt wiec musialbym sam robic pakiet , w modelmax taki http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=3875 ktory wazy 300 gr i w rclipos taki , 400065-001 (AR26650-4S1PS) , ktory wazy 230 gr Roznica w cenach nie jest duza bo rozpietosc wynosi od 51 € w HC , 58 € modelmax i 63 € w Rclipos. Poniewaz w modelmaxie i rclipos pakiety sa juz zrobione mam klopot z wyborem ktory kupic . Chyba wybor padnie ns Rc lipos bo przesylka jest gratis zas w Modelmaxie nalezy ja doliczyc co w sumie wyniesie pewnie to samo. Dlatego tez przed zakupem prosze Was o opinie i porade co najlepiej wybrac. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 po prawie rocznej eksploatacji pakietow LiFe musze przyznac ze sa super jako akumulatory . do tych silniczkow mniejszych wystarczy pakiet 4 S 1100 mAh . A do tego wiekszego silnika przydala by sie wieksza pojemność. Wada tych akumulatorow jest waga i praktycznie 2 pojemnosci 1100 i 2300 . Ale wszystkie te pakiety spokojnie dadzą prąd do napedu modelu ale musisz policzyc na jak dlugo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.