Mirek z Lublina Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Dzięki za pomoc , spróbuję wstawić zdjęcia: No może wystarczy na poczatek tych zdjęć. Jesli chodzi o model to jest to mój projekt zrobiony w ACadzie wycięty na CNC i złożony. Model oklejony bez wyposazenia Rc waży 380-400g. Czekam na pytania . Pozdrawiam
Gość slawekmod Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=409 Pozdrawiam
Zdzisław Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Witam. Pytań nie mam. Mam ten model, u mnie lata na silniku dualsky 35/30 4 serwa mini aku lipolki dualsky 1800 3 cele A wlocie wygląda tak Pozdrawiam Gucio
Mirek z Lublina Opublikowano 5 Marca 2007 Autor Opublikowano 5 Marca 2007 Witam. Bardzo się cieszę że model spełnia swoje zadanie. Proszę napisać jak zachowuje się w locie ? Pozdrawiam. Mirek PS. A może są już jakieś nowe filmy z lotu EXTRY to bardzo proszę o przesłanie na emaila.
zdzisiek Opublikowano 5 Marca 2007 Opublikowano 5 Marca 2007 Wygląda bardzo ładnie i myślę, że taki jest. Myślę, że i ja w niedługim czasie będę szczęśliwym posiadaczem tego modelu
Gość Addriano Opublikowano 5 Marca 2007 Opublikowano 5 Marca 2007 Cześć Jeśli moge coś wtrącić od siebie to bardziej mi przpomina CAP'a niż EXTRE ale to tylko moje zdanie ntomiast modelik wygląda na przyzwoity. Pozdrawiam Wielbiciel Styro
zdzisiek Opublikowano 12 Marca 2007 Opublikowano 12 Marca 2007 No i stalo sie, modelik juz mam w domu. Moja wersja (na własną prośbę) była w tzw. stanie surowym, do obrobienia. Otrzymany model ma przemyślaną konstrukcję i jest staranie wykonany. Nie mam doświadczenia z akrobatkami ale wydaje mi się, że jednak skrzydełka są zbyt delikatne. Z pewnością zamiarem autora było zminimalizowanie wagi i zaawansowanym użytkownikom EXTRY to nie przeszkadza. Jak wspomniałem, jestem początkującym "akrobatą" i dlatego wzmocniłem skrzydełka przyklejając im keson z balsy 1mm. Mimo, że material jest cienki to konstrukcja skrzydeł jest dużo sztywniejsza. W modelu zamontowałem serwa TowerPro SG-90 a silnik... tak jak wiekszość uzytkowników DUALSKY XM3530CA-14T. Dziś pewnie otrzymam foię i będę szykował się do krycia. O lotach to dopiero za jakiś czas
Wieczu Opublikowano 12 Marca 2007 Opublikowano 12 Marca 2007 ak wspomniałem, jestem początkującym "akrobatą" i dlatego wzmocniłem skrzydełka przyklejając im keson z balsy 1mm. Ja dorobilbym jeszcze wypelnienie balsowe miedzy dzwigarami 2-3mm szerokosc (roznica w masie byla by niewielka) Model ladnie sie prezentuje Pozdrawiam
zdzisiek Opublikowano 12 Marca 2007 Opublikowano 12 Marca 2007 Dzięki Marcin za sugestię, myślałem o tym. Muszę dokładnie przeliczyć jaka będzie waga kompletu do lotu i byc może tak uczynię.
Mirek z Lublina Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Opublikowano 13 Marca 2007 Witam.Jak do tej pory rzeczywiście robiłem płaty bez kesonu - waga była rewelacyjna ale ostatnio zamówiłem żeberka właśnie pod keson z balsy 1,5mmoraz spływ z nakładem też 1,5mm. Waga wzrośnie ale sztywność zdecydowanie sie poprawi. Czekam na dalsze uwagi. Pozdrawiam.
zdzisiek Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 Nie pisałem ostatnio, trochę przeziębienie mnie zmogło. W zasadzie wszystko już mam porzygotowane do krycia. Podoba mi się wystrój modelu przedstawiony przez Mirka i planuję udekorować podobnie. Może dziś uda mi się zakończyć prace o ile pogoda mi nie przeszkodzi. Jest ładnie i ciepło a latać się chce 8) Ale do rzeczy: - w międzyczasie dorobilem "wieżyczkę" do silnika, usprawniłem mocowania serw, podwozia, klapek pod spodem modelu i wiele innych drobnych rzeczy. Wieczorem wrzucę parę fotek. Myślę, że wkrótce spróbuję pierwszych lotów tym modelem A to obiecane fotki mocowania silnika i klap dostępu do wnętrza (widoczne małe magnesy neodymowe)
Zdzisław Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 Witam. Widzę małe zmiany w wykonaniu modelu Co ja zmieniłem to tylko rurka która łączy dwa skrzydła była 8mm (niestety przy ostrym lataniu wygięła się) ja dałem 10 i taką długą by była do trzeciego żeberka w skrzydle. A i jeszcze łącznik do steru wysokości wzmocniłem. Oczywiście model spokojnie latał bez tych przeróbek ale na przyszłość radzę to wzmocnić Pozdrawiam Gucio Wymieniłem podwozie po nieudanym lądowaniu,wstawiłem szczytówki
zdzisiek Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 A tak wygląda w 99% wykonany model
Artur Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 znam kolege co robi te extry i widzialem taka z silnikiem elektrycznym , choc podobno lata tez 2,5 cm spalina ,calkiem przyjemny modelik
zdzisiek Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Dziś miał być pierwszy oblot ale pozostało dosłownie parę drobiazgów do zrobienia i nie wyrobiłem się. Pogoda była piękna...... a chciało się polatać
Mirek z Lublina Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Witam. Model bardzo ładnie się prezentuje.Czy będą jeszcze jakieś napisy? Tylko gdzie są owiewki na koła? Ja też juz kończę tą Extrę tym razem dla siebie, ostatnio zdobyłem silnik PYTHON 200, myśle że z powodzeniem wystarczy. Panie Zdzisiu co do kąta nachylenia silnika to ja stosuje podkładki do łoże mocujące silnik a najlepsze są z uszczelek od zimniej wody, nie za duży kąt pochylenia pan zrobił? Proszę napisać jakie wyposażenie jest w modelui jaka waga końcowa panu wyszła. Ja do swojej Extry mam silnikPython 200, cztery serwa HS81, regler YETI Adwance 30A, pakiet 3LiPol 2200mAh. Niedługo oblot. Artur liczę na ciebie bedziesz ćwiczył zawis.
zdzisiek Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Na początek nie przewiduję napisów, zrobię po udanym oblocie :wink: Kąt nachylenia silnika wynosi 2 stopnie i jest regulowany. Na zdjęciu to wygląda trochę więcej ale to tylko złudzenie (perspektywa). Owiewek nie zakładam bo nasze lądowisko jest trawiaste i będą przeszkadzały przy starcie. Waga do lotu z akumulatorem 11,1V 1500mAh wynosi około 760g. Moje serwa to TowerPro 90, regulator Dynam 25A.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Witam wszystkich! Dopiero zauwazylem ten watek Mialem taka Extre i musze powiedziec ze same pozytywy po sobie pozostawila. Przede wszystkim mialem ja po Katanie Mini PA- jedyne w czym ustepowala Katance to wyglad. Przy wiekszej powioerzchni skrzydel wazyle prawie 100 gr mniej. Latala superlekko, bardzo ostro reagowala na stery przy cztm byla przewidywalna. Kupilem ja pod katem 3D i tak nia latalem. Pieknie robila harriera, przy mocnym wietrze udalo mi sie nawet zrobic harriera na zylete- lecialem pod wiatr nozem, ale tak dmuchalo ze wzgledem ziemi model sie nie poruszal. Wszystkie inne dzikie manewry robila tez w ogromna latwoscia. Niestety pilot dosc niedoswiadczony i jeden krecik sie zdarzyl. Telefon do Mirka i dwa dni pozniej nowy kadlub byl u mnie. Podsumowujac: model superlekki, swietnie lata, zaplecze techiczne pierwsza klasa. I tak jak ktorys z przedmowcow zauwazyl- to Cap 232 a nie Extra
Zdzisław Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Witam. Powinienem pisać w dziale kraksa ale napiszę tu. No i stało się roz...... ten model :evil: można by zwalić na zakłócenia albo takie tam inne bzdury. A prawda jest taka że za małe umiejętności pewność siebie no i latanie gdy kończy się pętlę albo beczkę ocierając się o trawę to może się to skończyć tak jak w moim przypadku :devil: . Panie Mirosławie proszę o szybką realizację mojego zamówienia, będzie tydzień wolnego a ja nie będę miał czym latać. Myślałem o jakimś nowym modelu, jest tyle tego ale co tu wybrać. Miałem dwa nieloty i były to modele znanych firm a ten model mam sprawdzony wiem jak lata o kasacji nie ma mowy, odbuduję go. Jak będę miał nowy kadłub i osłonę silnika to na pewno zdążę go wyremontować. :jupi: Pozdrawiam Gucio
Mirek z Lublina Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Witam. Nie ma żadnego problemu, mam w tej chwili trzy gotowe zestawy i dwa kadłuby , wiec proszę zadzwonić i kadłub jutro wysyłam. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.