Skocz do zawartości

Mój pierwszy model(Easy star)-proszę o porady


PITREK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Skoro jesteś poczatkujący i wahasz się z zakupem wyposażenia do modelu to przyjdź do modelarni w Zduńskiej Woli. Zajęcia są w każdy poniedziałek i czwartek od 17 do 20. Jeśli jeszcze tam nie byleś to idź. dowiesz się wielu ciekawych rzeczy zobaczysz jak zbudowane są modele innych kolegów, przy odrobinie szczęścia nauczysz się podstaw latania Modelarnia znajduje się przy ulicy ....własnie przy jakiej..Jak mi się przypomni to napisze .Pozdrawiam Mateusz Krawczyk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masz na myśli tę kulkę wklejaną w ogon? Wg mnie wystarczy - i to z zapasem. Mój brat lata ES w wykonaniu fabrycznym, bez żadnych modyfikacji. Żeby prawidłowo wyważyć model ma wklejoną dodatkową ołowianą blaszkę w dziób, a i tak umieszcza pakiet 2200 mAh 2S w skrajnym przednim położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ta kulka już jest wklejona??

A bo ja pamiętam? Model ma ponad 3 lata :D Świta mi, że kulka została wklejona w przygotowane miejsce w ogonie podczas składania ES...

 

Gdzie mam umiejscowić regulator w ES(z silnikiem 400 i reglem 20A)?????

Od strony elektrycznej rozwiązanie z linku jest optymalne - krótkie kable między silnikiem a regulatorem oraz dłuższe od regulatora do pakietu.

Tyle, że po sklejeniu kadłuba nie będziesz miał już dostępu do regulatora, a do tego regulator będzie otulony styropianem i może mu się zrobić za ciepło.

Proponuję przedłużyć kable między silnikiem i regulatorem, a regulator umieścić w kabince. Będzie OK, tym bardziej, że masz silnik szczotkowy.

Uff :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EasyStar nie ma kulki w ogonie

A to ja przepraszam :oops: :D

PITREK, skoro nic nie pcha się w ogon, to sprawa jest jasna: użyjesz jej, jak model będzie za lekki na przód. W instrukcji nic o kulce nie ma?

 

gdzie mozna (i czy wogóle można) dostać takie przedłużki tych kabli

Przylutowujesz zwykłe miedziane kabelki w izolacji o podobnej średnicy, jak te przy regulatorze. Miejsce lutowania zabezpieczas koszulką termikurczliwą albo taśmą izolacyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku męcze ES, silnik fabryczny zastąpiłem dzwonkiem TP ze śmigłem 8/6, z tą elektrownią model startje z trawy. Kable od silnika przedłużyłem znacznie, aby regiel był w kabince. Latam na pakiecie 3s 2200mAh, który jest władowany w sam nos, model ma przednie wywarzenie co szczególnie widać przy locie szybowym, ale przy gazie na max. idzie prosto. Otworów chłodzących w kadłubie nie mam i po wylądowaniu zarówno pakiet jak i regiel jest cieplutki. Gdybyś chciał zrobić wentylacje, to otwory wylotowe wyjdą na końcu kabinki, czyli w jednym z najsłabszych miejsc w modelu, bardzo często Easy lubi się złamać w miejscu gdzie kończy się kabinka przy twardym lądowaniu. Robiąc otwory wentylacyjne dobrze byłoby zalaminować kadłub prawie do krawędzi natarcia lub chociaż na wysokości kabinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.