Skocz do zawartości

SZD 36 Cobra 15 - 2,3m


Callab

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem aktualnie na tym obozie i pomagałem przy oblocie tego modelu. Jak dla mnie model ma spore mozliwosci, trzeba tylko odpowiednio nim sterowac i pamietac aby trzymac caly czas predkosc w przeciwnym wypadku model bardzo szybko wpada w korka. można by mu troche wiecej balastu wrzucic mysle ze dałoby to sporo. Ogólne wrazenia z lotow dobre.

Pozdrowienia z Durbaszki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Jestem aktualnie na tym obozie i pomagałem przy oblocie tego modelu.

 

No to w najbliższą sobotę spróbujemy jeszcze raz :-) Mam nadzieję, że nie będzie padać.

 

i pamietac aby trzymac caly czas predkosc w przeciwnym wypadku model bardzo szybko wpada w korka.

 

No właśnie. Był strasznie wrażliwy na ster wysokości i trudno mi było utrzymać lot poziomy - zresztą widać na filmie jak go buja góra dół. Myślę, że po zmianach jakie wprowadziłem poleci lepiej - albo ja nim będę lepiej sterował :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No to w najbliższą sobotę spróbujemy jeszcze raz :-) Mam nadzieję, że nie będzie padać.

 

W tamtą sobotę spróbowaliśmy ale awaria kwarcu w nadajniku spowodowała przywalenie modelu w ziemię po przeleceniu 30 metrów :-( Wcześniej to samo spotkało Easy Glidera, ale awarię przypisałem regulatorowi, który kupiłem przed wyjazdem. Okazało się, że regulator działa bez zarzutu a awaria była po stronie nadajnika. Nie wziąłem tego pod uwagę i bez sprawdzania zasięgu poleciałem Cobrą. Efekt: pękł kadłub, ale udało się naprawić odrobiną żywicy i kawałkiem tkaniny szklanej. Niestety rany wciąż są widoczne :-(

 

Za to teraz spędzam kolejną część urlopu w Beskidzie Sądeckim, w Wierchomli. Oto relacja na żywo z dzisiejszego latania. Wiało jak diabli! Ale, jak się okazało, Cobra to lubi. :-) Prędkości jakie osiąga z locie przyprawiają o zawrót głowy. Na filmie tego nie widać i wydaje się, że model uności się w powietrzu, nie poruszając się wcale, ale to tylko złudzenie. Posłuchajcie tego gwizdania wiatru.

 

Cobra nad Wierchomlą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku a czy mozesz na zumi dac link i pokazac w jakim miejscu na wierchomli latales? CZesto tam w okolicy bywam ale nigdy nie latalem.

 

Wieczorem utworzę temat o lataniu w Wierchomli w dziale "gdzie latamy".

 

Edit:

 

Już jest: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=107468#107468

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
a no i jeszcze pytanie jak mocowane są płaty ? :D

 

Skrzydła łączy się bagnetem z pręta stalowego. Dodatkowo producent poleca zamontować haczyki i spiąć je gumą wewnątrz kadłuba. Można też zamiast gumy zabezpieczać taśmą samoprzylepną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Choć dopiero się uczę latania to strasznie kusi mnie ten model. Oczywiście, jeżeli go kupię (wersja o rozpiętości 2,6m) to trafi najpewniej na półkę aż do czasu, kiedy będę w miarę sprawnie radził sobie w powietrzu. :wink: Mam nadzieje, że to nastąpi w połowie sezonu. :lol:

Dziś do nauki latania używam ASW28 http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2724,asw-28-rtf-zestaw-rc i zastanawiam się czy jest jakaś analogia miedzy Cobrą a moim ASW28. Chodzi mi o zachowanie się modelu w powietrzu. ASW28 gotowy do lotu waży 500-600g a zelektryfikowana Cobra jest o 1kg cięższa. Kształt skrzydeł obu modeli jest dość podobny. Jak to jest, czy cięższy model będzie bardziej stabilny, czy będzie wolniej reagował na stery, bo to że jest szybszy to wiem na pewno. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest, czy cięższy model będzie bardziej stabilny, czy będzie wolniej reagował na stery, bo to że jest szybszy to wiem na pewno

 

Nie potrafię porównać do ASW28 (nie latałem nim), natomiast Cobra (ta 2,3m) jest szybka i bardzo czuła na stery. Nie polecam na początek, ale na półce też ładnie wygląda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam na początek, ale na półce też ładnie wygląda

Oczywiście, że najpierw muszę dobić ASW i przy okazji nauczyć się latać. :lol:

Cobra to może bliżej lipca lub sierpnia wzniesie się w niebo. Ale mam jeszcze jeden dylemat. Twój model ma rozpiętość skrzydeł 2,3m a mój upatrzony o 30cm większą i jak twierdzi sprzedawca z Model Partner, choć kadłub podobno jest ten sam to skrzydła są większe, przez co zwiększyła się pow. nośna. Ponoć ma mieć to wpływ na mniej nerwowe zachowanie się modelu. Być może Cobra 2,6m ma zupełnie inną charakterystykę lotu, bo wagowo nie wiele się różni od wersji 2,3m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Koledzy z obozu modelarskiego, który ma swoją siedzibę w schronisku, użyczyli mi holu i pomogli wystrzelić model w górę. Hol był trochę za słaby ale, jak widać, jakoś pociągnął.

 

Odświeżam temat i zwracam się z pytaniem do Callab.

 

Mieszkam na nizinach, holówki żadnej a morze i jest, ale pilot nieoblatany wiec nie będę ryzykował w związku z tym pozostaje mi tylko guma. :lol:

Jak to jest z tym startem z gumy?

 

Jeżeli masz jakieś przemyślenia i wnioski chętnie posłucham twoich uwag. Ile gumy, jak gruba, ile żyłki? :roll:

 

Czy taki hol jest odpowiedni to tego modelu? http://modelflyrc.com.pl/product_info.php?products_id=654

 

Jeżeli możesz zapodaj fotkę miejsca, w którym przykręciłeś hak. :wink:

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50m gumy 10mm, 150m żyłki gospodarczej 2mm i ognia

 

Hol który pokazałeś to do modelu 1,5m wszystko co większe będzie się kolebać a nie holować

 

Myślałem, że ten hol jest ok. Waga Cobry to max 1600g a ten jest dedykowany do modeli do 1800g. :?

Twoja propozycja wygląda interesująco (guma 10mm) . Boje się tylko o przeciążenia przy starcie. Czy aby płaty wytrzymają te parę G, ale może się mylę i za bardzo trzęsę o wytrzymałość konstrukcji?. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz zapodaj fotkę miejsca, w którym przykręciłeś hak.

 

Jest na pierwszej stronie tego wątku. 15 stopni przed środkiem ciężkości.

 

Na razie poza lataniem na zboczu nie miałem okazji startować Cobrą z holu gumowego. Ale musi być mocny! Jak ten "MAXI" okaże się zbyt słaby to zawsze możesz dołożyć równolegle jeszcze jedną linę gumową albo wymienić na grubszą.

 

O przeciążenia raczej się nie bój - byle byś tylko dobrze zamocował hak, żeby go nie wyrwało z kadłuba. Latałem Cobrą przy sporym wietrze i niskie przeloty z dużą prędkością (nie wiem jaką, ale szacuję, że prędkość względem powietrza mogła być pod 100 km/h) powodowały znaczne wyginanie się skrzydeł - ale wytrzymały!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.