Skocz do zawartości

kossimon - moje modele


kossimon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pitts special 1/2A KIT SIG (Herr Engineering) HRR507
 
Imię: Malina01

Założenia dodatkowe: konwersja spaliny na elektryk

Materiał: Balsa 80%, Sklejka 20%
Silnik: EMAX GT2215/12
Regulator: Redox 30A
Śmigło: 10x4,7 GWS SlowFly
Pakiet: najczęściej 1800/11,1
Serwa: Redox S90 (SW+SK) + TowerPro MG90S (Lotki)
Rozpiętość skrzydeł: 76,2cm

Powierzchnia nośna: 19,4dm2

Obciążenie powierzchni: 37g/dm2

Waga: RTF 730g
Instrukcja i plany: Bardzo dobrej jakości
Trudność budowy: mała/średnia
Czas budowy: zaczęty 10 lat przed oblotem do stanu surowego (złożone drewno), wyposażenie + wykończenie - około miesiąca pracując wieczorami 1-2h
Oblot: 07.VIII.2016
Aktualny stan: latający

Ogólne subiektywne wrażeniabardzo przyjemna budowa, lata wolno i makietowo

Błędy przy budowie: trochę za małe lotki

 

Zdjęcie:
post-17980-0-78571900-1480164377.jpg
 
FIlm z oblotu:


 
Relacja z budowy:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59249-pitts-special-12a-kit/

 

Link do strony producentahttp://www.sigmfg.com/IndexText/HRR507.html

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

British S.E.5a - guillows kit
 
Założenia dodatkowe: konwersja gumy na elektryk
Materiał: Balsa 100%
Silnik: Redox 250/900
Regulator: 8A JetiModel
Śmigło: 5x5
Pakiet: 500/7,4
Serwa2 x sg50 towerpro - lotki + 2 x sanwa 94800 SW i SK
Rozpiętość skrzydeł: 61cm

Waga: RTF 220g
Instrukcja i plany: Dobrej jakości
Trudność budowy: duża
Czas budowy: miesiąc
Oblot: z sukcesem brak - duża ilość prób - nie było dłuższego niż 15-20 sekund
Aktualny stan: zniszczony ze względu na brak motywacji do dalszego naprawiania

Ogólne subiektywne wrażeniaNie brać się za mały model i jeszcze konwersję na rc + silnik bez doświadczenia z budową większych modeli
 
Zdjęcie:
post-17980-0-38644000-1480168041.jpg
 
Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57042-british-se5a-guillows-konwersja-na-rc-relacja-z-budowy/

 

Link do strony producentahttp://www.guillow.com/britishse5a.aspx

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Partenavia P.59 Jolly
 
Materiał: Depron 90% (właściwie to podkłady pod panele), balsa 10%
Silnik: Hobbyking Park250
Regulator: Hobbyking 10A
Śmigło: 6x4
Pakiet300/7.4 nano-tech 
SerwaTurnigy TS531A (SW + SK)

Rozpiętość skrzydeł: 75cm
Powierzchnia nośna: nie pamiętam

Obciążenie powierzchni: brak danych

Waga: RTF 86g
Instrukcja i plany: dobre
Trudność budowy: mała
Czas budowy: kilka wieczorów
Oblot: 10.I.2016
Aktualny stan: w koszu

Ogólne subiektywne wrażeniabudowa przyjemna ale trzeba być delikatnym, konieczny zerowy wiatr albo hala do latania. 

 

Zdjęcie:

post-17980-0-69712900-1480169615.jpg

 

Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57727-partenavia-p59-jolly/

 

Link do planówhttp://rcplans.ru/partenavia-p-59-jolly/

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Piper cub j-3 1/2A KIT SIG (Herr Engineering) HRR505

 

Imię: Fifi02

Założenia dodatkowe: konwersja spaliny na elektryk + dodanie lotek

Materiał: Balsa 90%, Sklejka 10%
Silnik: EMAX MT2216-810kV
Regulator: Redox 30A
Śmigło: 9x5 GWS 
Pakiet: 1500/11,1
Serwa: Redox S90 (SW+SK+Lotki)
Rozpiętość skrzydeł: 121,9cm

Powierzchnia nośna: 21dm2

Obciążenie powierzchni: 35,7g/dm2

Waga: RTF 750g
Instrukcja i plany: Bardzo dobrej jakości
Trudność budowy: Średnia
Czas budowy: Dwa tygodnie wieczorami 1-2h
Oblot: 17.VII.2016
Aktualny stan: dziób w odbudowie chyba po raz 10-ty - zaczyna tracić kształty ;)

Błędy przy budowie: za małe lotki - nie jest w stanie zrobić beczki

Ogólne subiektywne wrażeniaprzyjemna budowa, lata wolno i przyjemnie - do bujania się po niebie


Zdjęcie:
post-17980-0-01930100-1480183583.jpg
 
FIlm z oblotu:

 
Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/61094-piper-cub-j-3-1219mm/

 

Link do strony producentahttp://www.sigmfg.com/IndexText/HRR505.html

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg
 

P-51 Mustang 1/2A KIT SIG (Herr Engineering) HRR506
 
Założenia dodatkowe: konwersja spaliny na elektryk

Materiał: Balsa 90%, Sklejka 10%
Silnik: EMAX BL2215/20
Regulator: Ray 30A
Śmigło: 9x5 GWS
Pakiet: Ray G3 1800/11,1
Serwa: 3xTower pro SG90 (SW+SK+Lotki)
Rozpiętość skrzydeł: 106,7cm

Powierzchnia nośna: 19,55dm2

Obciążenie powierzchni: 37g/dm2

Waga: RTF 765g
Instrukcja i plany: Bardzo dobrej jakości
Trudność budowy: mała
Czas budowy: Około miesiąca wieczorami
Oblot: 17.VII.2016
Aktualny stan: latający

Ogólne subiektywne wrażeniabardzo przyjemna budowa, ulubiony do akrobacji i na nim nauczyłem się latać

 

Zdjęcie:
post-17980-0-40092700-1480184900_thumb.jpg
 
FIlm z oblotu:


 
Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/61422-p-51-mustang/

 

Link do strony producentahttp://www.sigmfg.com/IndexText/HRR506.html

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

eHawk 1500
 
Materiał: Skrzydło i stery V z balsy, kadłub plastik

Silnik: EMAX GT2215/09
Regulator: Ray 30A
Śmigło: 11x6 Graupner składane 
Pakiet: Redox 1750/11,1
Serwa: 3xTower pro SG90 (SW+SK+Lotki)
Rozpiętość skrzydeł: 150cm

Powierzchnia nośna: 22dm2

Obciążenie powierzchni: 29,5g/dm2

Waga: RTF 650g
Instrukcja i plany: Dobre z obrazkami, ale był jeden błąd z wklejeniem usztywnienia w centropłacie
Trudność budowy: średnia
Czas budowy: Około miesiąca wieczorami
Oblot: pierwsza próba w listopadzie 2015 - ale pierwszy udany w sierpniu 2016 (w przerwie kilka innych modeli)
Aktualny stan: latający

Ogólne subiektywne wrażeniana pewno nie na pierwszy model, lata szybko i zwrotnie, bardzo fajny do szybkich akrobacji, trudność w wytrymowaniu V'ki (dla początkujących)

 

Zdjęcie:
post-17980-0-56150300-1480185580_thumb.jpg
 
FIlm z oblotu:
brak
 
Relacja z budowy:
Nie było relacji na forum

 

Link do strony producentahttp://stock.thundertiger.com/product/4344-K21Y.html

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Szybowiec Fregata przerobiony na RC

 

Imię: Próchniak

Założenia dodatkowe: konwersja szybowca na RC

Materiał: Balsa 70% + Sosna 30%
Silnik: Redox 450/1200
Regulator: Noname 20A
Śmigło: 8x4 
Pakiet: 850/11,1
Serwa: Redox S90 (SW+SK)
Rozpiętość skrzydeł: 120cm

Powierzchnia nośna: nie liczyłem

Obciążenie powierzchni: brak danych

Waga: RTF 450g
Instrukcja i plany: Przeciętna
Trudność budowy: mała
Czas budowy: nie pamiętam, ale przeróbki na RC około 3 godzin.

Oblot: 20.V.2016
Aktualny stan: latający

Ogólne subiektywne wrażeniasłuży mi do testowania wiatru po przyjeździe na lotnisko

 

Zdjęcie:
post-17980-0-15084800-1480190132_thumb.jpg
 
FIlm z oblotu:


 
Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/61861-fregata-rc/

 

Link do strony producentahttp://artmodelkrosno.com.pl/szybowce.html

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Dumas Lightning sailboat

 

Łódka przerobiona na RC z ciekawości

 

Oblot ... ekhm, znaczy się wodowanie: na razie tylko w wannie

 

Zdjęcie:

post-17980-0-60199400-1480190232_thumb.jpg

 

Link do strony producentahttp://www.dumasproducts.com/product_info.php?products_id=189

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Wisp - Thunder Tiger

 

Dla syna zrobiony szybowiec

post-17980-0-90451900-1480190495_thumb.jpg

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Spitfire

 

Imię: nie ochrzczony

Założenia dodatkoweSpróbowanie zbudowania konstrukcji podłużnicowej tylko na podstawie planów, dodanie klap i podwozia chowanego.

Materiał: Balsa 95%, Sklejka 5%
Silnik: EMAX GT2815/06
Regulator: Redox 60A
Śmigło: 11x6 Master Airscrew
Pakiet: 2600/11,1
Serwa: 6xRedox S90MG (SW+SK+lotki+klapy)
Rozpiętość skrzydeł: 117cm

Powierzchnia nośna: około 25dm

Obciążenie powierzchni: około 57g/dm2

Waga: RTF 1409g
Instrukcja i plany: dobre
Trudność budowy: duża
Czas budowy: dwa miesiące wieczorami
Oblot: czeka na dobrą pogodę i lotnisko
Ogólne subiektywne wrażeniato była trudna budowa

 

Zdjęcie:
post-17980-0-26022700-1480191117_thumb.jpg
 
Relacja z budowy:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/63606-spitfire-46/

 

Link do planówhttp://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6169

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

British S.E.5a - podejście 2

 

Imię: Pusia 08

Materiał: Styrodur klejony na UHU POR'a

SilnikRay pelikan c2836-1120
Regulator: Redox 30A
Śmigło: 10x5 GWS
Pakiet: 1750/11,1
Serwa: Towerpro SG90 + Redox S90
Rozpiętość skrzydeł: 103cm

Powierzchnia nośna: 31dm2

Obciążenie powierzchni: 22g/dm2

Waga: RTF 680g
Instrukcja i plany: dobre - w sumie jedna kartka
Trudność budowy: mała
Czas budowy: kilka wieczorów
Oblot: już leciał, ale narazie: za mały skłon, za duże śmigło, za dużo drzew w okolicy ;) już niedługo sukces
Ogólne subiektywne wrażenianie podoba mi się materiał - topi się przy oklejaniu folią, trzeba mieć ostry nożyk do obróbki materiału

 

Zdjęcie:
post-17980-0-88777700-1480191887_thumb.jpg
 
Relacja z budowy:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65101-british-se5a-styrodur-modello/

 

Link do planów: był do kupienia na allegro - już nie ma

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

FT Old Speedster

 

Materiał: Depron modelarski 6mm klejony na UHU POR

SilnikHobbyKing park250
Regulator: Redox 8A
Śmigło: 7x3,5
Pakiet: 850/7,4
Serwa: Sanwa 5g
Waga: RTF 220g

Instrukcja i plany: bardzo dobre
Trudność budowy: mała
Czas budowy: dwa wieczory
Oblot: 24.XI.2016
Ogólne subiektywne wrażenialekko, łatwo i przyjemnie

 

Zdjęcie:
post-17980-0-58330100-1480192210_thumb.jpg

 

Film z oblotu:


Relacja z budowy:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48173-old-fogey/page-5

 

Link do planów: http://www.flitetest.com/articles/ft-old-speedster-build

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

BF109 z chin (banggood)

 

W krainie wiecznych lotów - Rest In Peace - nie chciało to cudo techniki za bardzo latać (wyjaśnienie w relacji) :D

 

Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65294-bf109-z-chin/

 

post-17980-0-03992200-1489053918.jpg

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

W trakcie:

 

Extra 300

 

Imię: Blue 11

Materiał: Balsa 80% + Sklejka 20%

Silnik - EMAX GT 2815/06

Regulator - Redox 60A

Śmigło - MasterAirscrew 11/6

Serwa: 4x TowerPro MG90SRozpiętość skrzydeł: 

Waga RTF: 1400g

Powierzchnia nośna: 24dm2

Oblot: listopad 2017

Czas budowy: około półtorej miesiąca wieczorami

 

Instrukcja i plany: dla początkującego mogą być za mało precyzyjne

Trudność budowy: średnia

 

Ogólne subiektywne wrażenia: raczej przyjemna budowa, lepiej lata jeśli środek ciężkości jest około 1cm dalej niż w planach. Fajny do nauki akrobacji.

 

Zdjęcie:
post-17980-0-25121600-1507063709.jpg

 

Link do strony producenta:

http://mirekgal.pl/portfolio-posts/extra-300/

 

Link do instrukcji:

Na stronie producenta

 

Relacja z budowy:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/70381-extra-300-rozp-110/

 

post-17980-0-16149600-1480179446.jpg

 

Fokker DR.1 z chin:

 

http://pfmrc.eu/uploads/monthly_12_2017/post-17980-0-36767800-1513380253.jpg

 
Relacja z budowy:

 

Oblot:

 

W kolejce:

 

 

 

PZL P.11c - styrodur z allegro

 

Lancair - zakupione plany http://www.hostetlersplans.com/Plans/LancairIV/lanc-iv.html ale planuję zrobić około 150cm rozpiętości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.