Skocz do zawartości

{P}Prosba o pomoc w ustawieniu Tandema!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam-mam prosbe -czy ktos z Kolegow mogl by poprowadzic mnie jak ustawic prawidlowy odczyt nap. pakietu.Wiem jak to zrobic ale po kalibracji tego nap np 11 v nadajnik odczytuje prawidlowo i czyta na voice ale problem jest ten ze jezeli napiecie pakietu spadnie  lub zamienie pakiet to on odczytuje z bladem ok 0,5v-przy porownaniu z odczytem na zewnetrznym odczycie z gniazda balansowania majac podlaczony w to gniazdo modul do odczytu pakietow.W czy jest rzecz jak to sie ustawia by odczyty sie pokrywaly nadajnika i zew. czytnika.Jak to ustawic by odczyty byly liniowe bez bledu??? Na przyklad w oprogramowaniu open tx w Radiomasterze odczyty sa prawie idealne na tym samym odbiorniku. Prosze o pomoc.Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj, 

Strasznie nieczytelnie napisałeś ten post. Używam wielu pakietów w kilku modelach z zewnętrznym modułem od frsky do odczytu napięcia poszczególnych cel danego pakietu. Używam do tego Lua od avionix tak aby ładnie to wyglądało na kafelkach. U mnie mam to tak zrobione że do każdego odbiornika mam taki moduł (nie zamieniam ich pomiędzy modelami) tylko podpinam pakiet. Powiem szczerze że nie pamiętam abym musiał je kalibrować, oczywiście napięcia mi pasują mierząc je multimetrem czy tam jakimś innym urządzeniem a tym co mam na radiu. Także dziwi mnie trochę że masz takie rozbieżności. Może masz uszkodzony ten moduł po prostu? sprawdzałeś na innym? jak dobrze zrozumiałem Twój post to za każdym razem jak zmieniasz pakiet musisz kalibrować?

Opublikowano

Witam dzieki za opowiedz.Ja korzystam z odbiornika GR8 plus z odczytem  na wej Ain2 i w tym odb  -jak mi wiadomo-mowil mi to sprzedawca z Modele 24 -to nie trzeba korzystajac z tego wej zadnego modulu posredniczacego bo on ma wew. dzielniki.I ustawiajac korekcje na telemetrii RxBatt  w funkcji przesuniecie i mnoznik ustawiam nap pakietu zgodnie z podanym napieciem pakietu-odczyt na zasilaczu cyfrowym-regulowanym .Teraz redukuje w dol nap pakietu z jednoczesnym odczytem z zasilacza i i odczytem nadajnika i tu juz sa rozbieznosci.

Ja uzylem okreslenia w pierwszym poscie "kalibracja "ale chodzilo mi o tzw przesuniecie w nadajniku. Chce zaznaczyc  ze w nadajniku mam ustawiony zakres odczytu-w telemetrii.

 

Zakres jest od 9v do 12v

Na alarmie pakietu mam ustawione 9,6v i jak nap zejdzie do tej wartosci to alarm sie wlacza.

Opublikowano

Ja mam zwykłego GR8 i tam mam zewn. moduł. Nie wiem jak jest w plusie bo takiego nie używam. Ale podobnie jak opisujesz mam w R10 pro tam jak się podpina dwa pakiety AIN 1 i AIN 2 wtedy się dzieli napięcie ale tam chodzi o coś innego. Konkretnie o to żeby model (benzyna) miał dwa niezależne zasilania. W tych nowych GR8 plus nie wiem jak to działa zapytaj sprzedawcę. Moim zdaniem coś pokręcił. Generalnie te zewn czujniki mlvss są proste jak budowa cepa. Mam ich kilka i nigdy nie miałem problemu z odczytem napięcia. Sam odczyt czy tam alarmy można na kilka mi znanych sposobów zrobić także tutaj nie ma problemu. Zresztą z uwagi właśnie na te dodatki sprzedałem radio z jeti gdzie za to samo się płaci 5x więcej także u mnie to wszystko działa idealnie. Poszukaj na YT może tam jest jakiś film, który Ci pomoże.

Opublikowano

Dzieki niedlugo mam dostac gr 8 i poprobuje na stole jak to jest.Ale korzystasz z wej smart port czy z wejscia Ain2. Jak mi wiadomo to te moduly pomiaru pakietu frsky podlacza sie do wej smarport.Czy ustawiasz napiecie na telemetrii tymi funkcjami co wyzej pisalem bo sadze ze trzeba zegrac to wskazanie z nadajnika wraz z odczytem np z zasilacza regulowanego cyfrowego?Jutro jade do lekarza i nie bardzo bede mial czas ale pozniej to posprawdzam-pozdrawiam

Opublikowano

SmartPort, tak jak pisałem u siebie nie musiałem robić kalibracji względem wskazań multimetru. Błąd był tak mały coś koło 0.1-0.2v że nie ma to sensu podczas latania. Ja mam alarm ustawiony na 10.5V na 3 celach, wysoko ale robię to specjalnie. Na lua od avionix mam wtedy ok 25-30% akumulatora (mierzy on napięcie nie pojemność oczywiście) także nie jest to idealne rozwiązanie. Daje mi to tylko informację jak się alarm włączy że pora myśleć o lądowaniu, zawsze mam jeszcze możliwość drugiego podejścia. Aku są letnie po lataniu, nie rozładowuje je do granic i też nic się z nimi nie dzieje. Przy jakiś samolotach, akrobatach również tak ustawiam, urywam parę minut może latania (1-2minuty) ale nie robi mi to różnicy kupuję więcej po prostu zawsze pakietów i latam częściej. Zresztą w telemetrii czy to hiteca, graupenra, jeti czy teraz frsky zawsze te wskazania mi służą jako orientacyjne nie liczyłbym na dokładność laboratoryjną bo i po co... chyba że ktoś nie wiadomo jak zawodniczo lata to wtedy może ale tak to nie widzę sensu tego kalibrować co do setki po przecinku.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.