Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Gruchu Masz jeszcze troche czasu zeby zapracowac na bardzo dobre oceny. Po wieku twoim sądze, ze 2 klasa gimanazjum? Ja wiele bym oddal zeby w Krakowie powstala taka klasa lotnicza. Moze kiedys? Heh ale to juz nie dla mnie. taaa..... w moim gimnazjum mieć min. 4.9 to wielki wyczyn. Nie tylko ja tak sądzę... powinni w pierwszej kolejności przyjmować modelarzy bez względu na oceny . Założę się że jest wiele utalentowanych pilotów tylko ze słabymi ocenami. Powinni wymyślić inny sposób naboru do klas lotniczych.
darek.3333 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Założę się że jest wiele utalentowanych pilotów tylko ze słabymi ocenami. Powinni wymyślić inny sposób naboru do klas lotniczych. Taaak - nie ma to jak głąbiasty pilot w supernowoczesniej maszynie. Ciekaw jestem jakie to by były kryteria inne niż oceny? Umiejętność plucia na odległość a może umiejętność złożenia wiązanki z "soczystych" słów? ;D
elektron Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Kryteria powinny byc jasne ;p Z matmy minimum 3 z fizy minimum 4 angielski minimum 5 do tego potencjalne doswiadczenei (np wlasnie modele). Mozna by tez robic wstepny test wiedzowy - cos a'la male LKE
ECO400 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Kryteria powinny byc jasne ;p Z matmy minimum 3 z fizy minimum 4 angielski minimum 5 ja bym wolał matma 4, fizyka 5, angielski 4
jacek LP Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Konkurs świadectw to niezłe kryterium ocenne, ale nie do końca się sprawdza. Widziałem wielu studentów, którzy mając w liceum bardzo wysoką średnią odpadali po pierwszym semestrze z powodu braku postępów w nauce. Z drugiej strony tą samą uczelnię ukończyli ludzie, którzy przyszli ze średnią blisko 3,0 i nierzadko oni byli nagradzani za wyniki w nauce. Niestety szkoła szkole nierówna. Ci ze średnią 3,0 to np. absolwenci „renomowanych” liceów z dużych miast. Na uczelniach wojskowych funkcjonuje np. system punktowy. Na ocenę kandydata składa się średnia na świadectwie, wynik egzaminu z wiedzy ogólnej, wynik z egzaminu językowego, wynik z egzaminu ze sprawności fizycznej, psychotechnika.
darek.3333 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Zaczep holowniczy zamontowałem ale co się namęczyłem to moje. Jest tam fatalne podejście do trzech śrub trzymających zaczep. W międzyczasie zeskoczyła z napędu linka od sterowania zapadnią pedałów więc miałem dodatkowy kłopot. Ale wszystko już zmontowane: Szybowiec umyty czeka na klasę: A że trochę nosiło na bezchmurnej w niedzielę więc sobie powisiałem na termice na innym szybowcu Jantar15 (jedni żeglują po wodzie a inni w powietrzu):
darek.3333 Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 Latanie się rozkręca więc mniej czasu na pisanie. U nas bezchmurna trzyma zawzięcie i jak na złość trochę cumulusów było w czwartek i poniedziałek czyli przed i po wekendzie. W piątek wiało więc sobie trochę tylko poholowałem na Wildze i szybowce sobie odpuściłem. Ale w sobotę i niedzielę już nie odpuściłem i na bezchmurnej wyruszyłem w Polskę. W sobotę 2 x trojkąt 100 aby w razie czego pole było nie za daleko. Ale w niedzielę trójkąt 200 - Żerań, Parciaki, Różan, Żerań. Miejscami dusiło do 4m/s ale i miejscami udawało się wykręcić 2200m wysokosci ;D . Obeszło się bez pola.
laminat Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 to i ja sie pochwale w piatek loty sprawdzajace za holowka po kregu w sobote loty samodzielne za wilga po kregu i 1 lot na pozna termike z akrobacja podstawowa z pilotem - instruktorem. Ja narazie musze jeszcze troche sie pouczyc zanim na własnych skrzydłach wylece:)
darek.3333 Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 to i ja sie pochwalew piatek loty sprawdzajace za holowka po kregu w sobote loty samodzielne za wilga po kregu i 1 lot na pozna termike z akrobacja podstawowa z pilotem - instruktorem. Ja narazie musze jeszcze troche sie pouczyc zanim na własnych skrzydłach wylece:) Każdy musi przejść przez kolejne etapy. Ważne aby przeć do przodu i czerpać z tego radość. Ale mi się podobają przede wszystkim przeloty. Nowe krajobrazy i lotnisko poza zasięgiem, no i uciekający czas (kiedyś termika się skończy) tylko od nas zależy czy wrócimy. :wink:
laminat Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 i mi przeloty sie podobaja. ale tak jak napisałes małymi krokami do przodu narazie przeloty to musze odłozyc i budowac umiejetnosci na dobrych fundamentach. wiec po sezonie gdy sie chwalic bedziemy wyczynami za ten sezon moze moje "dokonania" beda mało imponujace ale pierwsze i własne potem bedzie juz tylko lepiej powodzenia i ladowania na lotnisku.
Wieczu Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Na LKE też muszę się wybrać w tym roku Na razie trzeba bić nalot do licencji i wreszcie zrobić tą termikę samodzielną. Kończy się szkoła i uciekam na Żar. W tym sezonie już 5h nalatane, nie dużo, ale tak to jest jak trzeba chodzić do szkoły . Nie będę przynudzał, wrzucam parę zdjęć z Pobiednika Pozdrawiam Marcin
darek.3333 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2009 Powodzenia w szlifowaniu umiejętności. Ja jak dotąd w tym sezonie 28 godz nalotu i 1100km przeleciane. Niezbyt dużo ale pogoda nie jest zbyt łaskawa. Ale miejmy nadzieję , że najlepsze przed nami :wink:
kamil_rc Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Sie chyba zaraziłem szybownictwem . Wiecie może czy w Aeroklubie Krakowskim sa jakieś zniżki dla uczniów i czy muszę przejść szkolenie za wyciągarka i za samolotem czy tylko sobie wybieram co chce. I jak to jest później, mam już licencje ale nie mam szybowca. Ile się płaci za lot w takiej sytuacji.
ECO400 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 I jak to jest później, mam już licencje ale nie mam szybowca. Ile się płaci za lot w takiej sytuacji. no właśnie jak to jest :?: Słyszałem że wyciągnięcie szybowca za Wilgą czy Gawronem kosztuje 250zł a potem latasz ile wlezie (termika)
Piotrek_F3J Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 kamil_rc, wejdź na stronę http://www.aeroklubkrakowski.pl/ i tam powinieneś się wszystkiego dowiedzieć,jak nie to zapytaj wiecza z tym ze on teraz lata na żarze. Jak się chce wiedzieć ile trzeba płacić w danym aeroklubie to najlepiej wejść na stronę danego aeroklubu
kamil_rc Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Stronke znam dość dobrze ale tam właśnie tego nie znalazłem. własnie w Aeroklubie Bielskim jest znizka a w AK to nie wiem
darek.3333 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 W AW też jest zniżka dla uczniów więc chyba jest to tendencja ogólna. Zakładając ten wątek myślałem , że będę tu umieszczał barwne opisy z przelotów a tu pogoda nie sprzyja w tym roku. W ostatnią sobotę latałem na Puchaczu z pasażerami. Wieczorem poszliśmy z kolegą polatać modelem na wyznaczony skraj lotniska. Akurat odbywały się jeszcze loty szkolne na Puchaczach startujących za wyciągarką. Nieopatrznie zadzwoniliśmy do kolegi kierującego lotami. Potem już wiedzieli , że w strefie modelarskiej są swoi. Oczywiście musieliśmy się załapać na kosiaki przez tą strefę z czego dwa były dość szczególne - jeden jak musiałem uciekać modelem do góry i przeleciałem nad Puchaczem (potem pilot się przyznał , że nie widział modelu) a drugi jak mało brakowało aby Puchacz kołem podwozia głównego nie zamknął nam klapy od bagażnika w moim Oplu przelatujac z prędkością 180km/h aż przykucnęliśmy :wink: W AW do 3-ciej klasy (10 lotów samodzielnych) szkolenie odbywa się głównie za wyciągarką. Tylko zadanie na korkociągi odbywa się za samolotem (trzeba nabrać wiecej wysokości aby wykonać kilka zwitek w celu nauczenia się wyprowadzania). Po 3-ciej klasie jest celność lądowania i nauka holu za samolotem. Każdy aeroklub ma swoje ceny więc trudno wyrokować ale raczej nie słyszałem , żeby hol na jeden lot termiczny kosztował 250zł. U nas płaci się 7zł za minutę a hole trwają około 8 do 12 min ( z powodu dość dalekiej strefy lotów termicznych wydzielonej w TMA Okęcie). Potem się płaci za resurs szybowca 15zł / godz. i każdy lot kosztuje różnie zależnie od długości holu i lotu swobodnego. Co do przydziału sprzętu też jest różnie. Ja szykuję sobie szybowiec w zimie i z reguły na nim latam choć obowiązuje zasada - kto pierwszy ten lepszy.
Ładziak Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Wieczorem poszliśmy z kolegą polatać modelem na wyznaczony skraj lotniska. Czy trawa przy betonce została wykoszona? W ubiegłym tygodniu prosiłem o to w sekretariacie, ale nie było okazji ponownie zjawić się na lotnisku... A pogoda w tym roku rzeczywiście wyjątkowo do :ass: :evil: .
Rafal B. Opublikowano 24 Lipca 2009 Opublikowano 24 Lipca 2009 Kamil ja bym polecał aeroklub w Bielsku. W Krakowie są problemy z strefami bo tam ruch lotniczy pasażerski jest i są ograniczenia wysokości. Dodatkowo w Bielsku jest już chyba nauczanie teorii poprzez internet także odpadają wypady w weekendy na szkolenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.