skazoo Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Po części czuje się wywołany do tablicy Posiadam w sumie 6 pakietów life. 1. najstarszy pakiet 4S1P ma już 90 cykli (od października 2007), pojemność zasadniczo bez większych zmian (na poziomie +/- 100mAh), ładowane i programem do Pb, do LiFe, bezpośrednio z instalacji samochodowej na włączonym silniku. Prądy ładowania nawet do 40A (prąd początkowy przy ładowaniu z samochodu) 2. 4s1P ok 40 cykli, ładowane tylko pulsarem II 10A do LiFe, brak zmian w pojemności. 3-6. 7S1P 44 cykle, ładowane pierwotnie jako 7S4P Pulsarem II i programem do LiFe, ostatnio (miesiąc temu) przetestowałem ładowanie zasilaczem 700W poganianym z generatora spalinowego. Czas ładowania ~20 minut. Jeśli nie zapomnę to w ten weekend nagram filmik z ładowania LiFe poprzez zasilacz 700W. Jak dla mnie LiFe są jedynymi w tej chwili na rynku o tak dobrych parametrach ładowania i rozładowania w połączeniu z odpornością na głębokie rozładowanie oraz ilość cykli.
diem Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Ze niby moge ladowac bezposrednio z akumulatora bez zadnego przejscia? Prosze opisz skazoo dokladnie jak wyglada procedura, podlaczam pod aku i czekam 10min - sprawdzam prad i ponownie? Gdzies juz slyszalem o tym ladowaniu prosto z pb ale nikt konkretow nie podal.
skazoo Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 W moim przypadku podpinałem pakiet do instalacji pracującego samochodu (ważne by napięcie ładowania było prawidłowe - ok 14,4V) kablami ok 1,5mm2 o długości sumarycznej minimum 2m. Taka wartość powinna dać czas ładowania na poziomie ~15 minut. Do kontroli prądu ładowania używałem miernika cęgowego.
darek.3333 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Czyli okazało się , że te superprocesorowe ładowarki za sporoą kasę są niepotrzebne.
buwi777 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Czyli okazało się , że te superprocesorowe ładowarki za sporoą kasę są niepotrzebne. A jak masz 5 cel :?: :idea:
darek.3333 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Czyli okazało się , że te superprocesorowe ładowarki za sporoą kasę są niepotrzebne. A jak masz 5 cel :?: :idea: Zawsze można sobie utrudnić życie.... :wink: no i wtedy już okazuje się , że kasę na ładowarkę można wydac.
buwi777 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Zawsze można sobie utrudnić życie.... :wink: no i wtedy już okazuje się , że kasę na ładowarkę można wydac. Nie "można" a "należy" :devil:
ryszardg Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 Witam. Mam ładowarkę Accucell-6 ,czy mogę tą ładowarką a jeżeli tak to w jaki sposób ładować pakiet A123 .Pakiet ma 3 cele i złącze do balansera .
mkrawcz1 Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 IMHO to jest zwykły Li-Po.
vowthyn Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 Jak kolega napisał A123 to raczej LiFePo4 a nie LiPo. Powinieneś mieć w ładowarce program do ładowania LiFe, po prostu wybierz go, ustaw prąd (najlepiej 1C czyli jakieś 2,3A, chociaż jak trzeba to można więcej - 3-4A) i cała filozofia. Nie ładuj programem do LiPo bo przeładujesz cele - LiFe mają niższe napięcie znamionowe (3,3V na celę) i niższe dopuszczalne napięcie pełnego naładowania (3,6V na celę). Acha - 2,3A to oczywiście odpowiedni prąd, jeśli masz pakiet 2300mAh, cele A123 są jeszcze dostępne o pojemności 1100mAh, ale są mniej popularne, więc z góry założyłem, że masz te większe. Jeśli jest inaczej, to oczywiście prąd ładowania ustaw odpowiednio mniejszy.
mkrawcz1 Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 tak czy owak Accucell naładuje.
ryszardg Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Dzięki, znalazłem program do LIFE prąd jak doradziłeś 2,3 A i działa jak należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.