Arkos Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło ...a u mnie RAY 25A i także daje rade. Dziekuje i pozdrawiam. W niedziele bede w Twoich okolicach, jak pogoda dopisze to może polatamy? No tak wiem świeta, ale ... ja latam cały czas, zmiana miejsca latania juz nie na poligonie, mamy prywatne lotnisko - prawdziwe - w głębinowie, droga na omuchów ! Jak by co to dzwon.
KiG Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Witam, mój silnik zasilany 2s na standardowym śmigle też bardzo mocno się grzeje. Ale co innego mnie zmartwiło. Od pewnego czasu, a właściwie od jednego z pierwszych lotów, silnik w pewnym zakresie obrotów (nax. ze śmigłem, poniżej połowy bez śmigła) wydaje z siebie dziwne brzęczenie. Jakby jakiś rezonans. Ponieważ oryginalna wręga popękała (nie wiem dlaczego) w miejscach gdzie są wkręcone śruby mocujące silnik postanowiłem przy okazji zajać się brzęczeniem. Co stwierdziłem? Wszystkie magnesy w silniku są odklejone!. A źródłem brzęku są ich drgania. Widać, że krawędzie części magnesów w wyniku drgań wyżłobiły w rotorze delikatne rowki. Kilka magnesów w czasie pracy wręcz wysuwa się ze swojego miejsca i trze o stator. Silnik i jego otoczenie upaprane w metalowym pyle. W sumie wykonałem może kilkanaście lotów, pakiet zawsze 2s, śmigło standarowe. Loty silnikowe po ok 30s. Spotkał się ktoś z Was z takim problemem?
tkubiec Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Cześć, Mój silnik też wpada w rezonans przy pewnych obrotach. Mam również podobny problem z magnesami, tzn odklejają się i trą o nieruchomą część. Podklejam je po prostu na klej CA. Napisałeś, że masz odklejone wszystkie. Gdy je wyciągniesz to przy wklejaniu pamiętaj, że co drugi jest odwrócony: S, N, S, N... Co do wręgi, to może pękła od wibracji gdy latałeś z poodklejanymi magnesami? Ja latam na 3S z oryginalnym śmigłem i ograniczeniem na drążku i zawsze myślałem, że na początku za mało ograniczyłem zakres i przeciążyłem ten silnik co spowodowało jego uszkodzenie. Ale skoro Ty latasz na 2S i stało Ci się to samo to zaczynam wątpić w jakość tego silnika. Może czas się rozejrzeć za jakimś zamiennikiem. Próbował już ktoś latać Juniorem na innym silniku? Pozdrawiam, Tomek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.