Arkos Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło ...a u mnie RAY 25A i także daje rade. Dziekuje i pozdrawiam. W niedziele bede w Twoich okolicach, jak pogoda dopisze to może polatamy? No tak wiem świeta, ale ... ja latam cały czas, zmiana miejsca latania juz nie na poligonie, mamy prywatne lotnisko - prawdziwe - w głębinowie, droga na omuchów ! Jak by co to dzwon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiG Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Witam, mój silnik zasilany 2s na standardowym śmigle też bardzo mocno się grzeje. Ale co innego mnie zmartwiło. Od pewnego czasu, a właściwie od jednego z pierwszych lotów, silnik w pewnym zakresie obrotów (nax. ze śmigłem, poniżej połowy bez śmigła) wydaje z siebie dziwne brzęczenie. Jakby jakiś rezonans. Ponieważ oryginalna wręga popękała (nie wiem dlaczego) w miejscach gdzie są wkręcone śruby mocujące silnik postanowiłem przy okazji zajać się brzęczeniem. Co stwierdziłem? Wszystkie magnesy w silniku są odklejone!. A źródłem brzęku są ich drgania. Widać, że krawędzie części magnesów w wyniku drgań wyżłobiły w rotorze delikatne rowki. Kilka magnesów w czasie pracy wręcz wysuwa się ze swojego miejsca i trze o stator. Silnik i jego otoczenie upaprane w metalowym pyle. W sumie wykonałem może kilkanaście lotów, pakiet zawsze 2s, śmigło standarowe. Loty silnikowe po ok 30s. Spotkał się ktoś z Was z takim problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tkubiec Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Cześć, Mój silnik też wpada w rezonans przy pewnych obrotach. Mam również podobny problem z magnesami, tzn odklejają się i trą o nieruchomą część. Podklejam je po prostu na klej CA. Napisałeś, że masz odklejone wszystkie. Gdy je wyciągniesz to przy wklejaniu pamiętaj, że co drugi jest odwrócony: S, N, S, N... Co do wręgi, to może pękła od wibracji gdy latałeś z poodklejanymi magnesami? Ja latam na 3S z oryginalnym śmigłem i ograniczeniem na drążku i zawsze myślałem, że na początku za mało ograniczyłem zakres i przeciążyłem ten silnik co spowodowało jego uszkodzenie. Ale skoro Ty latasz na 2S i stało Ci się to samo to zaczynam wątpić w jakość tego silnika. Może czas się rozejrzeć za jakimś zamiennikiem. Próbował już ktoś latać Juniorem na innym silniku? Pozdrawiam, Tomek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.