Jump to content

Graupner Elektro Junior S - Bardzo gorący silnik


qbacz

Recommended Posts

Witam!

 

W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika)

mam regulator pulso 33A++ http://www.pulso.pl/product_info.php?cPath=21&products_id=49

mam ustawione timingi na duże, i zrobilem tez krotki test na małych i bez zmian, silnika nie da sie dotknąć. Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s. Jak latałem bylo poniżej 5 st C, a latanie to tak pół na pół, na gazie i szybowanie. generalnie latam na polowie gazu, moze przez chwile mial wiecej.

Co jest powodem tej temp.??

Link to comment
Share on other sites

W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika)

 

Jeżeli silnik jest bez zasilania i obracasz smigłem - obraca sie gładko, bez zaciec? Może łożyska są zatarte... :?:

Link to comment
Share on other sites

Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s

No tak, ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli silnik ma dobre chłodzenie (czyli wloty, ale i wyloty powietrza w kadłubie), to pozostaje zmiana łopatek śmigła na mniejsze, np. 8x6 albo i 8x4,5. W konfiguracji, jaką masz obecnie silnik jest nieco przeciążony.

 

 

EDIT:

ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło.

Nie czytałem tego tematu - czyli jest gotowa, sprawdzona odpowiedź. qbacz, pozostaje Ci uważnie przejrzeć temat :-) .

Link to comment
Share on other sites

Można ewentualnie zamienić kołpak na taki z wlotem powietrza. Sam chyba tak zrobię, bo ten wlot z boku kiepsko działa. Loguję temperaturę i na wykresach widać, że dość powoli schodzi w dół po wyłączeniu silnika.

Link to comment
Share on other sites

Zrób z cztery otwory fi8 w podstawie i z dwa fi6 w stożku i będziesz miał luft wystarczający.

Ja otworów nie robiłem, ale założyłem silnik Turnigy o identycznych parametrach i na śmigle 10*6 się nie grzeje, a mój Junior ma słuszną wagę 1300 gram.

Link to comment
Share on other sites

Też rozmyślam o zwiększeniu chłodzenia w Juniorze. To co zaproponował Graupner to jakaś pomyłka chyba.

 

Kurcze latam codziennnie (prawie) swoim juniorem, ale nie wpadłem na to aby wsadzac palucha do silnika i sprawdzac czy"można smażyć placki czy nie" Dzis jednak to sprawdziłem - gorący jest, ale nic mu sie nie dzieje. Pod koniec kwietnia minie mu rok nalotu, cały czas te same pakiety (3S), warunki zmienne, bo i ciepło i zimno (pory roku) a on wciąż ten sam (silnik) niezmiennie z tym samym standardowym śmigłem...

Jak nie macie co zrobic z palcem to proponuje w... Dobra to żart , nie przejmujcie sie tą temp. TAK MA BYC.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

polatałem dzisiaj, 2 razy, ok 3,5 min, tz chwila latania i szybowania, potem ok 20 min przerwy na kombata :) i znow ok 4min z szybowaniem. Silnik byl b. ciepły, prawie gorący ale mozna go bylo spokojnie dotykac. Mam teraz troche wiekszy luz miedzy wregą,a kołpakiem i moze przez to troche lepiej. Dzieki DJ ze sprawdziłes, lżej mi z tym ze tak mozna latac.

Link to comment
Share on other sites

Drugi sezon latam Juniorem i nie odnotowałem takich problemów. Może Wasze regulatory nie pasują 8) U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło - kreseczka na niebie. Jarek ... pozdrówka !

Link to comment
Share on other sites

U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło

...a u mnie RAY 25A i także daje rade. Dziekuje i pozdrawiam. W niedziele bede w Twoich okolicach, jak pogoda dopisze to może polatamy? No tak wiem świeta, ale ...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.