Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Buduję model RWD-5 z zestawu p. Leszka i ku mojemu zdziwieniu ( nie bardzo w to wierzyłem) instrukcja jest faktycznie zbędna. Kilka szczegółów p. Leszek wyjaśnił mi telefonicznie i jest ok. Prawie... bo potknąłem się o istotny szczegół  a że nie chcę schrzanić to zwracam się do Was o pomoc.

Czy ktoś kto ma ten model i wykonał podwozie zgodnie z pierwotnym projektem mógłby wrzucić fotkę piasty podwozia głównego? Jakoś mi nie pasuje geometria i w ogóle brak jakiegokolwiek rysunku tego detalu - pomimo iż - jak powiedział pan Leszek- jestem szczęściarzem bo miał jeszcze jeden wydrukowany komplet planów modelu. 

Z góry dziękuję za pomoc !

Maciek

IMG_3672.thumb.jpg.955eb5d58d9a549a3778a82ab93c920a.jpg

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Miałem DKD 1 i dostałem zdjęcia z budowy, m.in. bylo podwozie. To co na zdjęciu już sklejone? To dosyć pancerna konstrukcja ogona. Może warto choć wyażurować wręgi.

Opublikowano
Godzinę temu, robas69 napisał:

Miałem DKD 1 i dostałem zdjęcia z budowy, m.in. bylo podwozie. To co na zdjęciu już sklejone? To dosyć pancerna konstrukcja ogona. Może warto choć wyażurować wręgi.

Jeszcze bardziej? Wszystkie SĄ ażurowe

IMG_3673.thumb.jpg.891f7fa1bbe12f7098ee306d3cfdc223.jpg

 

Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem że popełniłem ten post w dziale szybowce i motoszybowce. Poproszę admina o przeniesienie do właściwego działu!

Opublikowano

Wszystkie wręgi- do ostatniej pod statecznikiem poziomym - są ażurowe. Tych modeli lata sporo i nie zauważyłem żeby ktoś narzekał na wyważenie.

IMG_3674.thumb.jpg.8cc2a4158d98a7d4357fb999f9fcb36d.jpg

Opublikowano

Zobacz plan modelu Schiera. Zresztą jak masz sklejony kadlub to i tak za późno. Na stronie Pana Suchockiego też masz zdjęcia kadluba 2,2 i 3,0 m. Podłużnice i półwręgi.

20251012_154654.jpg

Opublikowano

Tak, zbudowałem model wg. planów p. Schiera wiele lat temu. Też fajnie latał. Tamta konstrukcja była generalnie o wiele bardziej delikatna już chociażby ze względu na proponowany silnik MVVS i jego wydajność. Do modelu wg. projektu p. Leszka mam kilka zastrzeżeń, ale one dotyczą raczej detali konstrukcji niż ogólnej koncepcji. Ponieważ w opinii kilku osób tu na forum model jest bardzo "lotny" i proponowany silnik jest nieco na wyrost nie sądzę aby problemem było wyważenie , nawet jeśli będzie się to wiązało z dołożeniem ołowiu w nos modelu. Nie jestem nowicjuszem, mam swoje lata i doświadczenie.

Moje pytanie dotyczy wyłącznie rozwiązania piasty koła bo czegoś mi tam brakuje - chyba otworów na druty podwozia o których wspominał p. Leszek. 

Jeśli ktoś ma zdjęcie takiej piasty zmontowanej z oryginalnych elementów z zestawu to bardzo by mi pomogło.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mija nie cały miesiąc a ja mam budowę modelu całkiem nieźle zaawansowaną.

Montaż wg. opisu na elementach - bajka. Niektóre detale wymagają przemyślenia ale to w końcu modelarstwo a nie klocki L. 

Wprowadziłem kilka kosmetycznych zmian:

- dodałem półkę na osobne serwo do sterowania kółkiem ogonowym a co za tym idzie jeden dodatkowy bowden. 

- zmieniłem ( wzmocniłem) mocowanie kółka ogonowego zastępując przy okazji drewnowkręty mocujące śrubami M3/12 mm i nitonakrętkami M3 wklejonymi w klocek balsowy. Mocowanie na gwintowane śrubki wydaje mi się pewniejsze i bardziej trwałe.

- wydrukowałem i zainstalowałem gniazda i na skrzydłowe światła nawigacyjne ( duże diody LED średnicy 10 mm - klosz i lampa w jednym). Model nie ma ambicji bycia pełną makietą więc takie uproszczenie nie wydaje mi się wielką profanacją.

- czekam na PowerBox by rozmieścić i wykonać tudzież wkleić szufladki na dwie baterie 3S do redundancji zasilania serwomechanizmów.

- wybrałem malowanie - oryginalne srebrno- czerwone SP-AJU z tym, że tylne okna kabiny będą zabudowane tak jak w oryginale podczas skoku przez Atlantyk. 

- zmodyfikowałem konstrukcję podwozia - jest w trakcie realizacji. Sęk w tym, że konstrukcja modelu p. Leszka ewaluowała przez lata i w zasadzie każde zdjęcie które otrzymałem od kolegów ( bardzo wszystkim jeszcze raz dziękuję!!! ) dotyczyło innego rozwiązania i innego kształu piasty. Mam już pomysł jak to zrobić - czekam na komponenty. Zmieniłem to rozwiązanie oryginalne ( druty wchodzące  w klocek budowy) - na wahliwe zawieszenie na przegubach kulowych.

 

Stan aktualny - model złożony prowizorycznie na potrzeby fotki.

 

IMG_3689.thumb.jpg.6a6e8b6a475e0b929a40bc5fec025e1b.jpg

 

Dodatkowa półka na serwo kółka ogonowego - poniżej półki z serwami sterów kierunku i wysokości

 

IMG_3690.thumb.jpg.178fccabf95ba729c0ecc29fc2301726.jpg

 

Detal - wklejone gniazdo na diodę LED 10 mm 

 

IMG_3691.thumb.jpg.5b73563a9e69674222b41c3e1d359722.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Cześć. Szkoda, ze te zdjęcia nie pojawiły sie na forum skoro ma ono służyć wymianie doświadczeń. Model w wersji 2,55  po zamontowaniu Saito Fg 36 wymagał jeszcze 250 gr ołowiu w dziobie. Ten też ma podobnie mocną i ciężką konstrukcję ogona więc już teraz zastanow sie nad wyważeniem. Może przesuń choć miejsca montażu serw bo ze zdjęcia wynika, ze są za sc. Pewnie lepiej byłoby je umieścić bliżej dziobu. Jak będziesz wkładał i mocował pakiet silnika?

Opublikowano

Przepraszam nie rozumiem "  Szkoda, ze te zdjęcia nie pojawiły się na forum skoro ma ono służyć wymianie doświadczeń" - no przecież właśnie publikuję?

I to " Jak będziesz wkładał i mocował pakiet silnika?" rozumiem że chodzi o baterie główną zasilającą silnik?

 

Opublikowano

Ok. Teraz kumam. Jak zrobię to swoje to pokażę rozwiązania kolegów i dla porównania to co jak wymyśliłem.

A pakiet główny jest wkładany z góry, poprzez otwór w centropłacie do komory nisko nad podłogą i opiera się o wręgę firewalla. Ma swoja "kołyskę" i jest blokowany taśmą przed przesuwaniem się. Nie mam jak w tej chwili zrobić fotki tego ale jak skończę detal to wrzucę.

Opublikowano

To super. Z reguły jest w takim sposobie problem by "zlamać" sie z aku w czasie wkładania i montażu w docelowym miejscu. Nie chcesz na roboczo zamontować serw, aku, maski i sprawdzić wyważenia?

Opublikowano

Ćwiczyłem z największym aku jaki tu jest przewidziany czyli 4s 5000 mAh i wchodzi swobodnie. Próby wyważenia na razie nie bardzo mają sens bo brakuje jeszcze wielu elementów konstrukcji przodu, bowdenów itp.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.