Skocz do zawartości

EDGE 540 G2 ARF TMPRO


Dylek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model skończony , teraz czas na oblot :jupi:

 

Fotki :

img4465.jpg

w1280.png

img4466.jpg

w1280.png

img4468y.jpg

w1280.png

img4467.jpg

w1280.png

 

 

Mam pytanie dotyczące Dual rate , na razie ustawiłem tak : w jeden pozycji przełacznika wychylania max , a w drugiej połowa maxymalnych wychyleń , czy tak jest dobrze ?

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Mam pytanie dotyczące Dual rate , na razie ustawiłem tak : w jeden pozycji przełacznika wychylania max , a w drugiej połowa maxymalnych wychyleń , czy tak jest dobrze ?

I bardzo dobrze stawiłeś :D

Czekam na relację z oblotu...

No i jak się skończyło z tym ŚC ?? 1/3 czy prog ??

Opublikowano
Mam pytanie dotyczące Dual rate , na razie ustawiłem tak : w jeden pozycji przełacznika wychylania max , a w drugiej połowa maxymalnych wychyleń , czy tak jest dobrze ?

I bardzo dobrze stawiłeś :D

Czekam na relację z oblotu...

No i jak się skończyło z tym ŚC ?? 1/3 czy prog ??

 

SC ustawiłem wg programu , a wychodziło koło 1/3 . Model już oblatany niestety trochę folia się uszkodziła ponieważ lądowałem w trawie , ale wolałem nie ryzykować na drodze , gdyż dawno nie latałem i trochę nie pewnie się czułem :oops:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Przepraszam, że trochę odbiegnę od tematu, ale mam ten sam model i chciałem się zapytać czy kiedy latasz to jest bardzo niestabilny? Mój pierwszy oblot zakończył się wyrwaniem podwozia i model teraz czeka na naprawę. W trakcie lotu modelem miałem problem, gdyż teoretycznie ten SC miałem idelanie, a jak wystartował to tak w górę ciągnął, że musiałem ostro korygować drążkiem.Model także gibał mi się na boki.Czy miałeś coś podobnego? Ogólnie bardzo mi się podoba model. Latam na śmigle 10x5 i dźwięk wydobywa się jak z rasowej spalinówy.Model kupiłem w przecenie za 400 zł wszystko też na modele.sklep.pl.

Opublikowano

sprawdź skłon silnika, bo mi to wygląda na zbyt duże pochylenie w górę. Zmień o 1-2 stopnie w dół i powinno być dobrze.

Opublikowano

Witam prawdopodobnie będę za niedługo miał ten modelik i tutaj moje pytanko czy silnik e max cf 2822 o ciągu jakieś 750g da radę z pakiecikiem 3S będzie możne wykonywać akrobacje na tym silniku będzie wystarczający zapas mocy aby szedł w górę pionowo ?? Proszę o odpowiedz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć.

 

Już idzie paczuszka do mnie z takim modelem oraz z osprzętem. Czy możesz zrobić zdjęcie kadłuba i tego jak tam wszystko zamocowałeś ? Pomoże mi to ustawić SC w swoim Edge.

Opublikowano
Witam prawdopodobnie będę za niedługo miał ten modelik i tutaj moje pytanko czy silnik e max cf 2822 o ciągu jakieś 750g da radę z pakiecikiem 3S będzie możne wykonywać akrobacje na tym silniku będzie wystarczający zapas mocy aby szedł w górę pionowo ?? Proszę o odpowiedz

 

750g ciągu dla tego modelu i tego co z nim chcesz zrobić to zdecydowanie za mało. Do akrobacji potrzebujesz ciągu równego w przybliżeniu 1,5 - 2 masy modelu. Minimum to silnik o mocy 200W i regulator 30A. Taki zestaw pozwoli Ci latać dość spokojnie z pewnym zapasem mocy. Z pakietem 3s 1300 mAh masz ok 10 min spokojnego (podkreślam - spokojnego :!: ) latania i na śmigle nie powisisz. Do takiej zabawy potrzeba silnika w granicach 300W i SC niemal w połowie cięciwy.

W ostateczności 25A ale ograniczeniem będą rozmiary śmigieł.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Wiec po dlugiej przerwie w lataniu zamierzam odbudować model .

 

W jaki sposób wzmocnic podwozie i czy stosowac te z zestawu czy zrobic inne ?

 

oto zdjecia przedstawiajace sytuacje :

snc00104.jpg

 

snc00105.jpg

 

snc00106j.jpg

Opublikowano

Zdecydowanie trzeba wzmocnić to miejsce... ja dał bym większą powierzchnię sklejki pod golenie i dla pewności przelaminował matą szklaną nawet na samo CA, po prostu, żeby było lepsze trzymanie niż zwykły styk...

Opublikowano

To moze dobrym pomysłem bylo by dorobienie kilku poprzeczek w kadlubie i doklejenie np sklejki 2-3 mm ? i dopiero do tego podwozie

Opublikowano

ale po co tak kombinować? w sumie wystarczyło by chyba nawet z powrotem przykleić oryginalny element i przelaminować matą... jak by nie patrzeć samo CA nie wiąże z siłą betonu :P więc nie ma co się dziwić, że to odpadło... prawdopodobnie odleciało by też przy większym "placku" (lądowanie na placka) :P

Opublikowano

To moze jeszcze inaczej wzmocnic miejsce gdzie bedzie wklejone podwozie zalaminowac i do tego przykrecic golen podwozia ?

Opublikowano

A po co kleić goleń? jak dobrze zrobisz to miejsce, gdzie będzie przykręcane to wytrzyma spokojnie... no chyba, że będziesz latał po nie wiadomo jakim terenie ;P

Opublikowano

Co do podwozia juz mam plan , lecz zamierzam zmienic silnik

z : http://www.nastik.pl/dualsky-xm2830ca12-p-423.html

na : http://www.nastik.pl/dualsky-xm3530ca12-p-446.html

 

i teraz mam problem co do pakietu

1300 http://www.nastik.pl/dualsky-1300mah-30c5c-111v-p-1218.html

czy

1700 http://www.nastik.pl/dualsky-1300mah-30c5c-111v-p-1218.html

 

a moze jednak 2200 przyznam ze 1300 wystarczal mi na latanie na dotychaczasowym silniku , lecz bylo on troche slabysz wiec rozwazam ten 1700 .

Opublikowano
Co do podwozia juz mam plan ,

 

Witaj,

 

Jak już wzmocnisz podwozie to możesz lądować nawet na trawie. Ja przy swojej naprawie wkleiłem, dodatkowe klocki sosnowe pomiędzy pozostałości które trzymały oryginalną sklejkę podwozia + dodatkowe poprzeczki z listewek 4x4 sosnowych pomiędzy miejsce przykręcania podwozia (czyli sosnowe klocki) i najbliższe wręgi z przodu i z tyłu),

 

Jedna rzecz, która może ci zaoszczędzić kolejnych napraw podwozia to śruby mocujące. Załóż poliamidowe 4mm zamiast oryginalnych metalowych 3mm. Jak trafisz na nierówność przy lądowaniu to najwyżej wymienisz śruby i unikniesz "stolarki".

 

Ten modelik, ładnie lata ale ma stosunkowo dużą masę do powierzchni i lata jak akrobat pomimo pozornie dużych lotek i steru wysokości. Nie lubi małych prędkości (kołysze skrzydłami) taki już jego urok. A przy końcówce pakietu uważaj bo ten model aby go wyprowadzić z przepadnięcia potrzebuje sporo mocy w baterii. Jak bedzie o tym pamiętał to dłużej nim polatasz.

 

PS.

Poza tym łatwo można kupić nowy w HK http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5191&Product_Name=TM_EDGE_540_EP_G2_ARF_36inch i kosztuje tylko 60 USD

 

Powodzenia!

Opublikowano
Co do podwozia juz mam plan ,

Jedna rzecz, która może ci zaoszczędzić kolejnych napraw podwozia to śruby mocujące. Załóż poliamidowe 4mm zamiast oryginalnych metalowych 3mm. Jak trafisz na nierówność przy lądowaniu to najwyżej wymienisz śruby i unikniesz "stolarki".

 

Chodzi poprostu o plastikowe sruby ?

 

A co do silnika i pakietu co bylo by lepsze , przyjme rowniez inne propozycje za rozsadne pieniadze i do kupienia na terenie polski .

Opublikowano

Dokładnie, śruby plastikowe do kupienia w Składnicy Modelarskiej na Dwernickiego.

Co do napędu to Ci nie pomogę bo jakoś nigdy nie pasjonowało mnie studiowanie właściwości silników elektrycznych. Z pewnością znajdzie się Ktoś, kto Ci podpowie. Ja swoim EDGE'em z TM-Pro latałem tylko okazyjnie. Pewnie to moje subiektywne zdanie ale jakoś mało wrażeń daja mi modele elektryczne.

Opublikowano

w sumie te plastikowe nie głupie wyjście... prędzej złamie śrubę niż wyrwie mocowanie goleni...

A co do silnika... do łagodnego latania możesz mieć stosunek ciągu do masy modelu 1:1 ale jak chcesz poszaleć to przydało by się to 1.5 ~ 2 razy więcej w stosunku do masy... a pakiet... co tu dużo ukrywać... im większa pojemność tym dłużej polatasz...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.