Skocz do zawartości

budowa cessna 182 50 ARF


marcinlota1977

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie...wczoraj docieralem silnik i napiszcie czy to co robilem to jest ok czy popelnilem jakis błąd.....silnik mialem zamontowany w modelu...ustawilem go na stoliku mi przywiązalem kola aby nie uciekal do przodu.....nie mam rozrusznika wiec palilem recznie....rurką plastikową......swiece mam typu F z nastika...silnik zapalil mi za jakos czwartym razem....iglice mialem ustawioną półtora obrotu odkreconą od max wkrecenia....tak wypalilem jedem 300ml zbiornik ..nie gazujac i nie muląc go na najwolniejszych obrotach....smigło 12*6..w skali od 1 do 10 silnik pracowal na jakies 3... 4..potem drugi zbiorniczek....tyle ze dodatkowo czasami zwiekszalem moc do 5....wskali 1 do 10.tez go gasilem radiem po czym zapalalem i tu troche mnie to denerwowalo bo nie jażył za pierwszym czy drugim tylko musialem sie troszke pomeczyc....ale załapał.....wudaje mi sie ze powinienem miec jekis zawór ze zbiornika do silnika...a mam tylko filtr i benzynka mmi sie cofała...tak mysle ze to moze byc powodem....po czasami łapał i odbijał....

 

 

EDIT: paliwko to co mam to z nastika ARCTICGLOW A10/19TLRD.....

Opublikowano

no nie wiem skoro jest instrukcja docierania silnika dlaczego się do niej nie stosujesz. Zasadniczo powinno się pierwsze 2 zbiorniczki zrobić na maksymalnym przelaniu i w pełni otworzonej przepustnicy

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam składam ten sam model mam silnik ASP S61AII i waga gotowego do lotu wyszła mi 3500 a producent podaje 2950 -3100 czy nie jest to trochę za dużo ?

Nie mam za bardzo z czego go odchudzić jest wszystko to co powinno w nim się znajdować

Jeśli możesz podać ile Ci wyszła waga do lotu w celu porównania będę wdzięczny :)

Opublikowano

te wagi co producent podaje możesz między bajki włożyć. Model jest ciężki, stąd klapy właściwie ustawione i zmiksowane z wysokością (tak na oko 3st wysokości na jedno położenie klap) uważam za bardzo przydatne. Ale za to w locie prezentuje się naprawdę wspaniale

Opublikowano

klapy w modelach silnikowych cze raczej w samolotach mają zasadniczo dwa połozenia- małe i duże wychylenia. Zaleznie od profilu, małe to jakieś10st, duże to 15-25 st. W dół oczywiście. Duże wychylenia stosuje się przy podchodzeniu do lądowania, małe w teorii do startu, ale niektórzy nie zalecają wychylać klap do startu bo zwiększa to opory i droga startu może wyjść dłużej, poza tym model na klapach łatwiej przeciągnąć a o to łatwo podczas startu.

Klapy zwiększają siłę nośną, co powoduje zaburzenie równowagi modelu (zakładając, że bez nich był wytrymowany czyli leciał cirka poziomo) i jeśli się klapy wychyli w dół , to trzeba troszkę wychylć ster wysokości w dół żeby model nie zadzierał. To trochę trzeba dobrać doświadczalnie, mniej więcej tak jak pisałem w poprzednim poście. każdy lepszy nadajnik posiada mikser FLAP-ELEVATOR

 

W pierwszym locie oblatującym klap jednak lepiej nie używać wcale.

I zwróć uwagę na rozwiązania mocowań popychaczy klap i lotek, to trzeba koniecznie podkleić loctitem czy czymś podobnym, albo zrobić ten popychaczyk gwintowany, bo na gładkim pręcie zaciśnięcie śrubki nie jest dobrym rozwiązaniem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.